معرفی بهترین نرم­‌افزارهای ویرایش ویدیو در مک  

با ویرایشگرهای حرفه‌ای ویدیو برای سیستم عامل مک آشنا شوید

با ظهور شبکه‌­های اجتماعی از قبیل یوتیوب، نیاز به ویرایشگرهای حرفه‌­ای بیشتر حس می­‌شود که در مطلب امروز قصد داریم به معرفی چهار تا از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو متناسب با سیستم عامل مک بپردازیم.

ویرایشگر iMovie

iMovie از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو

اگر از کاربران مبتدی هستید که تازه کار با ویرایشگرها را شروع کرده‌­اید، بهتر است از گزینه iMovie استفاده کنید. این نرم‌افزار، دارای دو نسخه پولی و رایگان است که نسخه پولی به مراتب پیشرفته­‌تر خواهد بود.

این نرم‌افزار برای سیستم عامل iOS نیز مناسب است، بنابراین می­‌توانید ویدیوهای آیفون را با کیفیت ۴K ویرایش کنید.

ویرایشگر  Final Cut Pro X    

Final Cut Pro X از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو

در صورتی که به قابلیت‌­های بیشتری نیاز دارید و ویرایشگر iMovie فاقد آن است، گزینه Final Cut Pro X را امتحان کنید. نحوه استفاده از آن ساده بوده و نسبت به نرم‌افزار قبل حرفه‌­ای­‌تر است، به طوری که توسط متخصصان مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

البته استفاده از نرم‌افزار Final Cut Pro X  رایگان نبوده و نیاز به پرداخت ۲۹۹ دلار دارد.

Adobe Premiere Pro

Adobe Premiere Pro از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو

یکی دیگر از گزینه­‌های محبوب، نرم‌­افزار Adobe Premiere Pro است. این نرم‌افزار یک فرصت عالی برای کاربرانی است که می­‌خواهند ویدیوهای خود را به صورت حرفه‌­ای ویرایش کنند.

برای آشنایی با نحوه کار، آموزش­‌های زیادی در اینترنت است که می­‌توانید مشاهده کنید. شما می­‌توانید این نرم‌­افزار را همراه با نسخه­‌های آموزشی دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

ویرایشگر DaVinci Resolve

DaVinci Resolve از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو

اگر به دنبال گزینه رایگان هستید اما فکر می­‌کنید iMovie محدودیت دارد، بد نیست نگاهی به ویرایشگر DaVinci Resolve داشته باشید. حتی می­‌توانید ویدیوها را تا کیفیت ۴K ویرایش کنید، بدون اینکه از وضوح آن کاسته شود. DaVinci Resolve بیشتر روی رنگ‌­ها تمرکز داشته و در حالی که نسخه­‌های اخیر DaVinci Resolve روی سیستم­‌های ویرایش مبتنی بر نوار قدیمی استفاده می­‌کند تا برش فیلم ساده‌­تر شود.

جمع­‌بندی

ویرایشگرهای ویدیویی بسیاری برای مک وجود دارد، که می­‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که از سیستم عامل دیگری استفاده می­‌کنید، نرم‌افزار Premiere Pro و DaVinci Resolve نیز در ویندوز کار می­‌کنند. برای سایر سیستم عامل‌ها گزینه‌های بسیاری وجود دارد که با کمی جستجو می­‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.