نرم ­افزار Kodi می‌تواند به سیستم شما آسیب برساند

تنظیمات kodi را تغییر دهید

Kodi  پلتفرم چندرسانه ­ای اندروید با کدهای باز است، یک برنامه کنترل از راه دور که امکان مدیریت و تماشای فرمان های صوتی و فیلم­های ویدیویی را فراهم کرده است. رقیب نرم افزار بزرگ Plex، می ­باشد. این تکنولوژی ابتدائی تر از Plex است. نرم افزار Kodi  برای دسترسی از راه دور از شما IP می ­گیرد، در حالی که Plex شما را مجبور به وارد کردن Media Server می­ کند. متأسفانه، رویکرد مبتنی بر IP ناقص است حداقل تا جایی که Kodi آن را اجرا کند.

چرا دسترسی از راه دور توسط نرم افزار Kodi آسیب پذیر است

Kodi  برای فعال کردن ویژگی دسترسی از راه دور از رابط کاربری Chorus 2  استفاده می ­کند. این قابلیت باعث می­ شود کاربران بتوانند افزودنی­ های شما را مرور کنند و به برنامه های نصب شده در ویندوز دسترسی داشته باشند.

در شرایط بدتر، هکر می­ تواند تنظیمات برنامه Kodi را به نفع خود تغییر دهد. برای مثال، آنها می­ توانند نشانگر موس را غیرفعال کرده  و یا به نام­ های کاربری و رمزهای عبور دسترسی پیدا کنند.

بنابراین، هر کسی با دسترسی از راه دور می­ تواند تمام ویدیوهای شما را تماشا کند. ممکن است از اینکه کاربران با حساب کاربری به فیلم های شما دسترسی داشته باشند شما را نگران نسازد، اما می ­تواند به فیلم های شخصی نیز دسترسی داشته باشد در این صورت مسئله امنیتی می ­شود.

نحوه غیر فعال کردن دسترسی از راه دور در نرم افزار Kodi

تنظیمات را در برنامه Kodi تغییر دهید. نام کاربری و رمز عبور برای قابلیت دسترسی از راه دور هر دو به طور پیش فرض به “admin” تنظیم شده است. همچنین باید رمز عبور را تغییر داده یا اینکه ویژگی آن را غیرفعال کنید.

تنظیمات نرم افزار kodi

نرم افزار Kodi را باز کنید و از مسیر Seeting>Services به گزینه Control مراجعه کنید. برای غیرفعال کردن کامل دسترسی از راه دور، کلید Allow remote control via HTTP را غیر فعال کنید. برای تغییر دادن usernameو password، زمینه های مناسب را در بخش وب سرور برجسته کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.