برای تقویت ناخن‌ها چه باید کرد؟

ناخن خود را در خانه تغذیه و تقویت کنید

برای تقویت ناخن‌ها از استون استفاده نکنید، از سس مایونز استفاده کنید و توصیه‌های زیر را به کار بگیرید:

ناخن‌ها را در روغن‌های داغ بگذارید

برای تقویت ناخن‌ها، آنها را در روغن بچه گرم بگذارید، روغن را در ظرف مایکرویو بریزید، آن را در مایکروویو قرار دهید تا گرم شود. وقتی خنک شد به آرامی انگشت خود را در آن بزنید، ناخن‌ها را در روغن قرار داده و بگذارید چند دقیقه بماند، سپس دست‌ها را بیرون آورده و با دستمال تمیزی خشک کنید. این کار به آبرسانی و ضخامت ناخن‌ها کمک می‌کند.

استون را کنار بگذارید

آیا ناخن‌های ضعیفی دارید؟ از لاک پاک‌کن‌های فاقد استون استفاده کنید. استون گرچه به آسانی لاک ناخن را پاک می‌کند اما روغن طبیعی موجود در ناخن و کوتیکول‌ها را از بین می‌برد، موجب خشکی و آسیب ناخن‌ها می‌شود. اما لاک پاک‌کن‌های غیراستونی ممکن است با سرعت کمتری لاک را پاک کند اما لطیف و ملایم هستند و برای سلامت ناخن بهترند.

سس مایونز

سس مایونزی که در یخچال دارید می‌تواند برای تغذیه ناخن‌ها مناسب باشد. می‌توانید سس مایونز را مانند لاک روی ناخن‌ها بزنید یا انگشتان دست را داخل کاسه‌ای از مایونز بکنید و پس از ۵ دقیقه آنها را پاک کرده و آب بکشید.

روغن گیاهی

با استفاده از روغن زیتون یا روغن نارگیل، ناخن و کوتیکول‌ها را تقویت کنید. چند قاشق از این روغن‌ها را در ظرف مایکروویو ریخته و داخل مایکروویو گرم کنید. روغن گرم شده را روی ناخن و کوتیکول‌ها بمالید و روی ناخن را بپوشانید سپس یک جفت دستکش نخی دست کنید. صبح وقتی از خواب بیدار شدید، دستکش‌ها را بیرون بیاورید و دست‌ها را در سینک بشویید. برای آبرسانی و محکم شدن ناخن‌ها این کار را تا جای ممکن تکرار کنید.

ناخن‌ها را نتراشید

وقتی لاک روی ناخن شروع به ورقه شدن می‌کند، ممکن است با ناخن شروع به کندن و تراشیدن آن بکنید که این کار موجب از بین بردن لایه رویی محافظ ناخن می‌شود که در نهایت ناخن‌ها نازک و شل و بیشتر مستعد آسیب می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق، وقتی لاک ناخن شروع به ورقه شدن کرد آن را به سرعت با لاک پاک‌کن، پاک کنید.

استفاده از چربی‌های سالم

اسیدهای چرب امگا۳ فواید فوق‌العاده‌ای برای سلامت مغز، قلب و سیستم ایمنی دارند. اما آیا می‌دانستید برای پوست و ناخن نیز فوق‌العاده هستند؟ اگر مستقیما این چربی‌ها را استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید. ماهی‌هایی چون سالمون، ماهی تون، ساردین و ماهی کولی، همچنین گردو، دانه‌های کتان و روغن دانه کتان و لوبیا و نخود فرنگی بسیار را مصرف کنید (هر آنچه باید درباره امگا۳ بدانید).

منبع quickanddirtytips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.