نکته‌هایی برای استفاده بهتر از  Google Translate

از ترجمه افلاین در گوگل ترنسلیت استفاده کنید

Google Translate ، علاوه بر یک ترجمه ساده و رایگان، قابلیت‌های بسیاری را ارائه می­‌دهد. چندین سال پیش، استار ترک طرح مترجم جهانی را ارائه داد که از این طریق افراد می­‌توانستند با بیگانه‌ها با زبان مادری آنها هم‌صحبت شوند. در حال حاضر با Google Translate می‌­توان این کار را انجام داد.

این قابلیت بر روی گوشی‌های هوشمند نصب نیست اما برای استفاده در بسیاری از سفرها نیاز است. در حقیقت، این قابلیت کاربردی بوده و دارای امکانات بسیاری است که ممکن است از وجود آن بی‌خبر باشید. با ما همراه باشید تا با معرفی شش نکته از Google Translate در گوشی­‌های هوشمند بهره‌­مند شوید.

دانلود زبان‌های آفلاین

ممکن است در طول سفر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، بنابراین ایده خوبی است که از زبان‌­های آفلاین در ترجمه پشتیبان‌گیری کنید. این برنامه می‌­تواند بدون دسترسی به اینترنت، ترجمه اولیه را انجام ­دهد، بنابراین، برای استفاده از آن، فایل­‌های لازم را دانلود کنید.

Google Translate و دانلود آفلاین زبانها

ده­‌ها زبان در حالت آفلاین پشتیبانی می‌­شوند

برای دانلود زبان­‌های آفلاین، از منوی برنامه، روی گزینه ترجمه آفلاین ضربه بزنید. در حالت آفلاین زبان‌های بسیاری از جمله اسپانیایی، آلمانی، و فرانسوی، همراه با رومانیایی، ایسلندی، یونانی پشتیبانی می‌­شود. در حالت آفلاین، نمی­‌توان از قابلیت صدای مکالمه استفاده کرد، اما امکان تایپ کردن و اسکن تصاویر و حتی تبدیل متن به گفتار وجود دارد.

ترجمه متن برجسته و نشاندار

سیستم عامل اندروید از عملکردهای انتخاب متن پشتیبانی می­‌کند و می‌­توان از طریق کروم این قابلیت را دریافت کرد، به طوری که یک فرمت برای ترجمه هر پاراگراف متن وجود دارد. فقط آن را برجسته کنید، روی دکمه منوی برنامه کلیک کنید و Translate را انتخاب کنید.

ترجمه متن برجسته در Google Translate

ترجمه متن در کروم

ترجمه متن انتخاب شده شما در کادر ترجمه بالای صفحه ظاهر می­‌شود. زبان اصلی باید به طور خودکار شناسایی شود و به زبان پیش‌فرض شما ترجمه شود. یک دکمه ترجمه جدید وجود دارد که می‌­توانید متن بیشتری را بدون خروج از پنجره انجام دهید.

حالت مکالمه

Google Translate شامل تمام ابزارهایی است که برای ترجمه سریع عبارات به آن نیاز خواهید داشت، اما در صورتی که مکالمه داشته باشید، حالت جداگانه وجود دارد. می‌­توانید با استفاده از آیکون میکروفون در پایین کادر اصلی، حالت مکالمه را وارد کنید و از طریق آیکون دست که در بالای صفحه مکالمه قرار دارد به دستورالعمل‌ها دسترسی پیدا کنید که وضعیت را برای افراد با زبان­‌های دیگر توضیح خواهد داد.

حالت مکالمه در Google Translate

به راحتی با حالت مکالمه به گفتگو بپردازید

حالت مکالمه بین دو زبان اتفاق می‌­افتد، شما صحبت می‌­کنید، نرم‌افزار ترجمه را آماده می‌­کند، همچنین، شخص دیگری صحبت می‌­کند و نرم‌افزار ترجمه را آماده می­‌کند. به طور پیش‌­فرض، Translate یک زبان را در یک زمان گوش می­‌دهد، اما یک دکمه در وسط وجود دارد که نرم‌افزار را برای گوش دادن به هر دو زبان تنظیم می­‌کند. این قابلیت از تداخل هم‌صحبتی دو فرد به طور همزمان جلوگیری می‌­کند.

ترجمه­‌های زنده تصویری

گوگل چند سال پیش شرکت Quest Visual را تاسیس کرد و قابلیت‌­های ترجمه متون به نام Word Lens را اضافه کرد. این قابلیت به شما کمک می‌­کند که متن مورد نظر خود را در گوشی وارد کرده و در همان لحظه ترجمه را با زبان تنظیم شده دریافت کنید.

ترجمه تصویری در Google Translate
با استفاده از این قابلیت می­‌توانید از متون مورد نظر عکس گرفته و ترجمه را دریافت کنید.

برای شروع، لازم است روی آیکون دوربین در پایین قسمت متن ترجمه شده ضربه بزنید. تنظیمات زبان مورد استفاده، از رابط اصلی ترجمه شما حذف می­‌شوند، بنابراین قبل از فشار دادن دکمه، ابتدا زبان مناسب را انتخاب کنید. در صورتی که زبان اصلی را به صورت آفلاین ذخیره کرده‌­اید (با توجه به مطالب فوق)، می­‌توانید ترجمه­‌های فوری را دریافت کنید که در آن تصویر زنده با رنگ پس‌زمینه تطبیق دارد. در غیر اینصورت، باید تصویری از متن را قرار دهید تا نرم‌افزار بتواند ترجمه را انجام دهد.

ترجمه‌­های پی در پی با یک ضربه

اگر بیش از چند پیام یا ایمیل با یک زبان دیگر دریافت کرده­‌اید، ترجمه پی در پی و بازگشت مجدد به برنامه می‌­تواند آزاردهنده باشد، اما این امکان وجود دارد که با یک ضربه ترجمه را انجام دهید. این قابلیت را از طریق قسمت تنظیمات ترجمه، فعال کرده و زبان پیش‌فرض خود را تنظیم کنید. با استفاده از این قابلیت با هر بار کپی کردن متن، یک حباب در سمت راست صفحه ظاهر می‌­شود. پنجره ترجمه، به طور خودکار متن کپی شده را شناسایی و به زبان پیش‌فرض شما ترجمه می­‌کند. همانند ویژگی ترجمه کروم، می­‌توانید بدون خروج از برنامه، متن‌­های جدید را برای ترجمه وارد کنید.

ترجمه با یک ضربه در Google Translate

ایجاد لغت­‌نامه سفارشی

ترجمه شامل یک لغت‌نامه سفارشی است که در آن می‌توانید برای دسترسی به ترجمه­ سریع در آینده، لغات مهم و رایج را ذخیره کنید.

لغتنامه سفارشی در Google Translate

مهمترین عبارات خود را در یک مکان نگه دارید

نرم‌افزار ترجمه یک لیست از ترجمه‌­هایی که اخیرا صورت گرفته در زیر کادر متن اصلی نگه می­‌دارد. در سمت راست هر یک از متون، یک علامت ستاره وجود دارد، روی آن ضربه بزنید و متون و عبارات را به  لغت‌نامه خود اضافه کنید. این لغت‌­نامه از طریق فهرست راهنما قابل دسترسی است و امکان جستجو نیز وجود دارد، با ضربه زدن به هر لغت می‌­توانید آن را به لغت‌نامه اضافه کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.