نکات و ایده هایی درباره تزیین کاپ کیک

کاپ کیک های خود را به زیبایی تزیین کنید

چه تازه کار باشید و چه حرفه ای، باید بعضی نکات را درباره روکش خامه ای کاپ کیک و تزیین کاپ کیک بدانید. ما در این مطلب مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم که چگونه رویه خامه ای درست کنید و چگونه روی کاپ کیک را تزیین کنید.

راهنمای تزیین کاپ کیک با خامه

تزیین کاپ کیک قهوه

باید ابتدا انتخاب کنید که می خواهید از کدام انواع رویه خامه ای استفاده کنید. در زیر لیستی از رویه های خامه ای و دستور تهیه آنها ارائه می شود:

رویه کره ای:

رویه کره ای روشی آسان و سریع برای تزیین روی کاپ کیک است. در یک کاسه ۱/۳ فنجان کره را هم بزنید تا نرم شود. به آرامی دو فنجان پودر شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. ¼ فنجان شیر و ۱ و ½ قاشق چایخوری وانیل را افزوده و به آرامی هم بزنید. در صورت نیاز شکر و شیر بیشتر بزنید تا غلظت مناسب پیدا کند. می توانید رنگ خوراکی نیز به آن اضافه کنید.

رویه خامه و شکلات:

ترکیب خامه و شکلات ذوب شده که هم می توانید  کاپ کیک را در این ترکیب به صورت گرم بغلتانید تا نرم شود و هم می توانید از این ترکیب به صورت سرد به عنوان رویه کاپ کیک استفاده کنید. در یک تابه کوچک ½ فنجان خامه زده شده را بریزید و بگذارید در حرارت ملایم بجوشد. تابه را از روی حرارت بردارید. یک بسته شکلات شیری را داخل تابه بریزید. هم نزنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس هم بزنید تا نرم شود.

رویه خامه و کره:

این رویه ترکیبی از شکر، کره، تخم مرغ یا سفیده تخم مرغ است. شیرینی آن کمتر از رویه کره ای است اما بافت نرمی دارد. این رویه خامه ای به راحتی روی کاپ کیک پخش می شود و شکل زیبا به خود می گیرد. ½ فنجان مارگارین یا کره را با یک قاشق چایخوری وانیل مخلوط کنید تا نرم شود. آرام آرام ۴ فنجان پودر شکر آسیاب شده (پودر قند) را اضافه کنید. ¼ فنجان شیر را آرام آرام پس از هر بار اضافه کردن شکر به ترکیب بیفزایید. هم بزنید. بر اساس غلظت اگر نیاز بود شیر بیشتری اضافه کنید.

رویه خامه سفید:

یکی از محبوب ترین رویه هاست. مانند رویه کره ای است اما به جای کره از روغن گیاهی استفاده می شود. برای زیباتر شدن آن به راحتی می توان به آن رنگ داد. این روغن ها به رویه خامه ای نرمی می بخشند و حالت گرفتن آنها به وسیله قیف های تزیینی راحتتر است. در یک کاسه متوسط یک فنجان روغن را با ۱ و ½ قاشق چایخوری وانیل به مدت ۳۰ ثانیه با همزن برقی با سرعت متوسط هم بزنید. ۱ فنجان شکر آسیاب شده را اضافه کنید و هم بزنید. ۲ قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ۱ فنجان دیگر شکر اضافه کنید و ۲ قاشق غذاخوری دیگر شیر نیز اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.

رویه پودر شکر:

ترکیبی از پودر شکر و شیر یا دیگر مایعات را می توانید هم به عنوان تزیین روی کاپ کیک استفاده کنید و هم کاپ کیک را در آن بغلتانید. اگر می خواهید رویه ضخیم تر باشد پودر شکر بیشتر و اگر می خواهید نازک و نرم باشد، شیر بیشتر اضافه کنید. در یک کاسه کوچک یک فنجان پودر شکر آسیاب شده را با ¼ قاشق چایخوری وانیل و ۱ قاشق غذاخوری شیر یا آبلیمو مخلوط کنید.

رویه پنیر خامه ای:

رویه پنیر خامه ای بیشتر به عنوان رویه کیک هویج و کیک مخملی قرمز استفاده می شود اما به عنوان رویه کیک شکلاتی و سیب هم استفاده می شود. این رویه به راحتی روی کاپ کیک پخش می شود و با قیف های شیرینی پزی حالت می گیرد. ۲۲۰ گرم پنیر خامه ای کم چرب را با ¼ فنجان کره آب شده و ۱ قاشق چایخوری وانیل در یک کاسه متوسط با یک همزن برقی با سرعت متوسط مخلوط کنید تا نرم شود سپس ۲ فنجان پودر شکر را آرام آرام اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای آنکه غلظت مناسب پیدا کند در صورت لزوم ۱ تا ۲ قاشق چایخوری شیر کم چرب اضافه کنید.

رویه های خامه ای آماده:

مخصوص کسانی که وقت درست کردن آنها را ندارند. خامه های شیرینی پزی را می توانید تهیه کنید و برای تزیین روی کاپ کیک استفاده کنید.

راهنمای افزودن رنگ و عطر به رویه خامه ای

تزیین کاپ کیک رنگی

شما می توانید رویه کره ای و خامه سفید را هماهنگ با تم مهمانی رنگ کنید. در ادامه نحوه آن توضیح داده می شود:

رنگ کردن رویه کاپ کیک:

قبل از هر کاری شما می توانید رویه خامه ای را به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت را بدون رنگ کنار بگذارید و قسمت دیگر را با خمیر شیرینی، ژله یا رنگ خوراکی مایع رنگ بزنید. همه این موارد که گفته شد در مغازه ها و فروشگاه ها یافت می شوند.

نحوه استفاده از رنگ خوراکی:

یک خلال دندان را به رنگ غذا زده و سپس در رویه خامه ای بچرخانید و خوب هم بزنید. رنگ را تا جایی اضافه کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. رنگ غذا رقیق تر از خمیر و ژله است. به همین خاطر رویه شما شل تر خواهد شد.

افزودن طعم به رویه کاپ کیک:

برای مزه دار شدن رویه خامه ای می توانید علاوه بر وانیل و بادام از طعم دهنده های دیگری چون نعنا، عرق نیشکر، تمشک، موز و گیلاس استفاده کنید. می توانید از مرکبات در رویه خامه ای استفاده کنید مانند پالپ لیمو، لیمو ترش، پرتقال و یا به جای شیر از آبلیمو یا آب پرتقال استفاده کنید.

تکنیک های تزیین کاپ کیک با رویه خامه ای

تزیین کاپ کیک و ماسوره

 

تزیین ساده:

اگر رویه را روی یک قسمت کاپ کیک بریزید تزیین آن و پخش کردن آن سختتر می شود. اگر از رویه های آماده استفاده می کنید، ابتدا آن را در دمای اتاق قرار دهید و قبل از استفاده هم بزنید. می توانید با یک قاشق بزرگ، رویه خامه ای را روی کاپ کیک بگذارید و با استفاده از کاردک فلزی رویه را به صورت لایه ای ضخیم روی کاپ کیک در یک جهت پخش کنید. با کاردک حالت گردبادی یا چرخشی به رویه خامه ای دهید و یک راس یا قله درست کنید.

غلتاندن کاپ کیک در رویه خامه ای:

برای آنکه کاپ کیک ها ظاهر متفاوتی پیدا کند می توانید آن را در روی شکری یا شکلاتی گرم بغلتانید. کاپ کیک را در کاغذ مخصوص بگذارید، آن را از قسمت کاغذ گرفته و سر کاپ کیک را در رویه خامه ای قرار دهید. به این شکل روکش صاف و یکدستی خواهد داشت و می توانید آن را به هر رنگی که می خواهید بزنید.

تزیین چرخشی:

برای آنکه تزیین کاپ کیک ها مانند مغازه های شیرینی فروشی شود، از یک کیسه پلاستیکی که گوشه آن سوراخ شده یا قیف های مخصوص با ماسوره ستاره ای یا گرد استفاده کنید. رویه خامه ای را به سمت سوراخ قیف هدایت کنید. رویه خامه ای را به صورت دایره های متحدالمرکز روی کاپ کیک بریزید. هر دایره روی دایره دیگر تا به ارتفاع موردنظر برسید. وقتی به راس رسیدید، قیف یا کیسه پلاستیکی را فشار دهید و به سمت بالا بکشید.

شکل دادن به رویه خامه ای:

می توانید اشکال مختلف ماسوره های قیف های شیرینی پزی را برای تزیین کاپ کیک استفاده کنید. اگر تازه کار هستید و نمی دانید هر یک از انواع قیف برای چیست، این راهنما را مطالعه کنید: ماسوره گرد برای خطوط، نقطه گذاری، نوشتن، پر کردن و روکش کاپ کیک. ماسوره ستاره ای باز برای شکل ستاره ای  دادن به دکور کیک، ماسوره ستاره ای بسته برای شکل گل رز، ماسوره سبد حصیری برای خطوط حصیری و روبان، ماسوره برگ برای شکل برگ و خزه.

تزیین کاپ کیک

تزیین کاپ کیک و تکه های شکلاتی

 

بعد از رویه خامه ای کاپ کیک نوبت تزیین نهایی است. می توانید با قرار دادن تکه های آب نبات و شکلات و میوه و … کاپ کیک را تزیین کنید. در ادامه چند ایده ارائه می کنیم:

  • آب نبات های تخت یا گرد شکری که به صورت تک رنگ یا ترکیب چند رنگ وجود دارند. می توانید یک لایه نازک از این آبنبات ها روی کاپ کیک بگذارید یا به تعداد زیاد از آنها استفاده کنید.
  • قندهای تزیینی که کمی بزرگتر از دانه های معمولی قند هستند و به رنگ های مختلف هستند. دانه های ریز شکری هم که در رنگ های مختلف هستند جلوه زیبایی به کاپ کیک می دهند. می توانید به این دانه های شکری یا قندهای تزیینی رنگ خوراکی بزنید.
  • اسپری های خوراکی نیز رنگ و تلالو به کاپ کیک می دهند.
  • می توانید از پولکی در اندازه ها، شکل ها و رنگ های مختلف استفاده کنید.
  • می توانید از آبنبات های کوچک و شکلاتی و قطعات کوچک ژله استفاده کنید.
  • میوه ها را به صورت کوچک برش دهید و روی کاپ کیک بگذارید و یا می توانید آنها را به صورت نوارهای باریک برش بزنید و با آن اشکال مختلف درست کنید.
  • توپک های شکری و ژله ای که در رنگ های مختلف موجودند را می توانید روی کاپ کیک بچینید یا نصف کنید و به صورت نیم دایره روی کاپ کیک بگذارید و شکل دهید.
  • آب نبات های تافی هم برای تزیین به خصوص به صورت مسطح مناسبند فقط کافی است ۲ تا ۳ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا نرم شود.
  • آب نبات، پاستیل و … کمی ارتفاع به کاپ کیک می دهد و می توانند به عنوان علائم، نشانه ها و حروف استفاده شوند.
منبع bhg.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    مرسی از ایده های قشنگتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.