نکاتی درباره خوشبو کردن منزل

بوی خوش استشمام کنید

این توصیه ها به کار خانم های خانه داری که می خواهند کدبانو باشند، می آید. این توصیه ها خانه شما را متفاوت خواهد کرد. یک کدبانو باید علاوه بر تمیز نگه‌داشتن خانه و نظافت بصری آن، مراقب خوشبو بودن خانه نیز باشد و نگذارد اتاق‌های خانه بوی نامطبوع بگیرند. روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توان با کمک آنها بوی خوشی در فضای خانه به‌وجود آورد.

دستگاه بخور

به‌ طور کلی دارچین، بابونه، میخک، ترنج، نعناع کوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، پرتقال، گریپ‌فروت، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، اسفند، کندر، زنجبیل تازه و… مواد و گیاهان خوشبویی هستند که یا خودشان یا اسانس و روغن‌ آنها را می‌توانید بنابر سلیقه‌تان انتخاب کنید و درون دستگاه رطوبت‌ساز( بخور ) بریزید. چند دقیقه بعد از روشن‌ شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آب، بوی خوشی درخانه می‌پیچد. همچنین می توانید چوب دارچین را در دو لیوان آب بجوشانید و اجازه دهید بوی آن در خانه پخش شود. این یک خوشبو کننده طبیعی و آرامش بخش است.

وانیل

عطر وانیل یکی از رایحه های مطبوعی است که بیشتر خانم ها و کودکان از آن لذت می برند. استفاده از رایحه وانیل در خانه علاوه بر آنکه موجب خوشبویی خانه می شود، موجب افزایش اشتهای اعضای خانواده نیز می شود. کافی است  مقداری پنبه را به‌صورت گلوله درآورید و آن را در مخلوط وانیل یا هر اسانس مورد علاقه‌ای که می‌خواهید بزنید و درون یکی از دکورهایتان روی میز قرار دهید. این پنبه را می توانید روی میز ناهارخوری هم بگذارید.

لیمو

یک بطری اسپری کننده بردارید و درون آن مقدار مساوی آب و آب‌لیموترش بریزید و روی پرده‌ها یا مبل‌ها و در فضای خانه اسپری کنید، بوی خوش لیمو در خانه‌تان می‌پیچد. می‌توانید به جای لیمو از روغن‌های معطری که مورد پسندتان است نیز استفاده کنید.

گیاهان معطر

یک شیوه قدیمی برای خوشبوکردن کمد لباس ها، استفاده از گیاهان معطر مانند میخک، زنجبیل و دارچین درون کیسه ای نازک است. این شیوه عالی است فقط باید به طور دایمی گل های داخل کیسه را عوض کنید.

عود

راه آسان‌تر برای خوشبو کردن خانه، استفاده از عود است که به راحتی در فروشگاه ها در دسترس است. اگر تابه‌حال عود روشن نکرده‌اید، پیشنهادمان این است که از رایحه‌های خنک و آرام مثل جنگل شروع کنید تا اذیت نشوید. همچنین استفاده از عودهای خوشبوی صندل، یاسمن، چوب و دیگر رایحه های طبیعی نیز برای از بین بردن بوی غذا یا خوشبو کردن فضای خانه بسیار مناسب است.

اسانس

چند قطره از اسانس مورد علاقه‌تان را روی لامپ و چراغ خانه بچکانید و چراغ را روشن کنید، بعد از کمی گرم شدن چراغ، بوی آن در خانه می پیچد.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.