در دکور کردن خانه جدید خود این نکات را موردتوجه قرار دهید

دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بالایی نسبت به اتاق نشیمن برخوردار است

خرید خانه در یک جای خوب یا تغییر خانه به شکلی زیبا چیزی است که اکثر مردم دوست دارند و برایش تلاش می کنند. اغلب وقتی خانه را خریداری می کنند، می خواهند فقط در آن استراحت کنند اما این نیمی از ماجراست. فقط خرید خانه مهم نیست آنچه به یک خانه هویت می بخشد عشقی است که در آن جریان دارد. عشق بخشیدن به خانه به معنای دکور کردن آن به شیوه ای است که دوست دارید و به خانه گرمی و صمیمیت می بخشد. در این مطلب چند نکته در خصوص دکور کردن خانه ارائه می دهیم که می تواند به خانه شما گرمی و زیبایی بیشتری ببخشد.

بیشتر افراد تمرکز خود را بر اتاق نشیمن به عنوان اتاقی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، معطوف می کنند. معمولا اتاق خواب به دلیل آنکه کسی آن را نمی بیند، نادیده گرفته می شود. اتاق خواب جایی است که شما بعد از سپری کردن یک روز در آن آرام می گیرید و استراحت می کنید. به همین خاطر باید توجه بیشتری به آن شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه این کار را انجام دهید.

رنگ

اولین کاری که باید در هر اتاق انجام دهید، رنگ کردن آن است. رنگ های ملایم برای اتاق خواب ها مناسبند و تاثیر آرامش بخش دارند. انتخاب مجموعه مناسبی از رنگ ها به شخصیت شما بستگی دارد. فرقی نمی کند چه رنگی، مهم این است که شما با آن احساس راحتی داشته باشید (این مقاله را با عنوان تاثیر رنگ اتاق بر روحیه، مطالعه کنید).

تخت خواب

دومین نکته، انتخاب یک تخت خواب راحت و زیبا برای خوابیدن است. انتخاب تخت خوابی که هم راحت باشد و هم به زمینه رنگ اتاق بخورد بسیار مهم است. علاوه بر این باید به تشکی که به تخت بخورد نیز توجه کنید. شما زمانی که خسته هستید روی تخت دراز می کشید و استراحت می کنید و برای روز بعد انرژی کسب می کنید. بنابراین باید خواب خوبی داشته باشید، از این رو نوع و جنس تشکی که روی آن دراز می کشید بسیار اهمیت دارد (در خرید اثاث اتاق خواب این نکات را مورد توجه قرار دهید).

کفپوش

حال که ملزومات اتاق مهیا شد، باید به گزینه های دیگری اندیشید که به اتاق جذابیت بیشتری بدهد. صبح هنگام پا گذاشتن بر روی کفپوش سرد روحیه فرد را مختل می کند. اولین قدم خود را بر روی زمین، بر روی یک قالیچه گرم بگذارید. انواع قالیچه بر اساس مواد تشکیل دهنده شان وجود دارد از پشم و ابریشم و پنبه گرفته تا پوست گوسفند.

کوسن

معمولا بچه ها اولین چیزی که در اتاق خود رعایت می کنند تم رنگ است اما بزرگسالان از این کار خجالت می کشند. اما داشتن تم در اتاق چیزی نیست که باعث خجالت شود بلکه ظاهر مرتب و تمیز به اتاق می دهد. همچنین نشان می دهد دلتان جوان است. تزیین تخت خواب مرتب با کوسن های زیبا و خوشرنگ یکی از چیزهایی است که باید در دکوراسیون اتاق خواب مدنظر قرار دهید.

مدیریت فضا

بسیاری از افراد فقط یک تخت خواب در اتاق می گذارند و از آن برای خوابیدن استفاده می کنند، در حالی که در نظر گرفتن فضای اضافی در اتاق و به عنوان جایی برای نشستن، ظاهر شیک تری به اتاق می دهد. از این فضا می توانید برای نشستن و چک کردن ایمیل ها یا حرف زدن با همسرتان استفاده کنید. برای دکور کردن اتاق لزوما نیازی به دکوراتور نیست بلکه شما می توانید با چیدمان وسایلی که در دسترس دارید یک میز پاتختی و یک نورپردازی خوب کنار تخت خواب ایجاد کنید (اشتباهات رایج در روشنایی اتاق را مطالعه کنید).

دکوراسیون دیوار و نورپردازی

در هر خانه ای تعدادی قاب عکس از اعضای خانواده یافت می شود. از به کار بردن زیاده از حد از این عکس ها در اتاق خواب بپرهیزید. این بدین معنا نیست که به هیچ وجه عکس در اتاق خواب نگذارید. سعی کنید از عکس ها و نقاشی هایی استفاده کنید که بیشتر حس آرامش به اتاق بدهند.

قرار دادن قفسه های از پیش ساخته بر روی دیوار، فضای خوبی برای نگهداری از کتاب ها و دیگر وسایل ایجاد می کند. این قفسه ها جای چندانی اشغال نمی کنند و در عین حال از آشفتگی و به هم ریختگی اتاق جلوگیری می کنند. چراغ مطالعه کنار تخت خواب وسیله خوبی است برای آنکه حین دراز کشیدن کارهایی چون مطالعه کتاب را انجام دهید.

اینها چند نکته بود برای آنکه بتوانید خانه را به جای خوبی برای زندگی تبدیل کنید و از آن لذت ببرید.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.