نکاتی که باید پیش از رها کردن رژیم غذایی به آن‌ها توجه کنید

به تصمیم خود پایبند باشید

در صورتی که این استراتژی‌های مؤثر را دنبال کنید، می‌توانید رژیم غذایی‌تان را به پایان برسانید و می‌رسانید. احساس می‌کنید باید از برنامه ی رژیم غذایی‌تان دست بکشید؟ خواه به این دلیل که تا کنون قادر نبوده‌اید از رژیم غذایی پیروی کنید، گرسنگی را طوری تجربه می‌کنید که تا کنون نکرده‌اید، و خواه نتایج را به آن سرعتی که می‌خواهید مشاهده نمی‌کنید، چند چیز وجود دارد که شاید به خاطر سپردن آنها، باعث شود تصمیم‌تان را عوض کنید. رژیم گرفتن سخت است، هیچ کس منکر آن نیست. اما با به خاطر داشتن این موارد، می‌تواند آسان‌تر به نظر برسد.

۲۱ روز اول، سخت‌ترین روزها هستند

اگر تازه شروع کردید و به همین زودی به دست برداشتن از آن وسوسه شده‌اید، یادتان باشد، ۲۱ روز اول، سخت‌ترین روزها هستند. بعد از آن، عادت‌ها شکل می‌گیرند و از اینجا به بعد ساده‌تر می‌شود. این یک حقیقت است.

طرز تفکر سیاه و سفید

یکی از رایج‌ترین دلایل عدم موفقیت در گرفتن رژیم غذایی، همین تفکر سیاه و سفید است. زمانی که با گذشت یک هفته از رژیم روی ترازو قرار می‌گیرید و متوجه می‌شوید که حتی نیم کیلو هم وزن کم نکرده‌اید، می‌گویید: “من نمی‌توانم وزن کم کنم.” اما حقیقت این است که شما هم می‌توانید.

یکی از دلایل این اتفاق این است که افراد خود را از خوردن چیزهای مورد علاقه‌شان به کل محروم می‌کنند. بدین ترتیب با عدم گرفتن نتیجه زود خود را سرزنش می‌کنند و اعتمادشان به خود را از دست می‌دهند. افرادی با چنین نقطه نظری تنها گزینه همه چیز یا هیچ چیز را دارند. زمانی هم که مشکلی پیش می‌آید حاضر نیستند به عقب باز گردند و ببینند که چه اتفاقی افتاده است. به جای آنکه به خود بگویند که اشتباهی را مرتکب شده‌اند و آن را بپذیرند، به خود می‌گویند که دیگر باید رژیم گرفتن را فراموش کنند. اگر چنین تفکری در زندگی ادامه پیدا کند می‌تواند سد راهی بسیاری از موفقیت‌ها باشد.

گرسنگی طبیعی و عادی است

احساس گرسنگی می‌کنید؟ نگران آن نباشید. در حالیکه احساس کردن درهای گرسنگی شدید، نشانه خوبی نیست، اما برخی گرسنگی‌ها طبیعی و قابل انتظار است. اگر چنین حسی دارید آرام باشید. هیچکس تا کنون به خاطر کمی گرسنگی نمرده است. تا زمانی که رژیم غذایی‌تان خوب تنظیم شده باشد، این موضوع نباید برایتان مشکلی باشد.

فیلترهای ذهنی

تصور کنید که حدود ۸ کیلو وزن کم کرده‌اید و دیگران هم متوجه این کاهش وزن شما شده‌اند. یکی از همکاران شما در حال تعریف کردن به شما می‌گوید: “ظاهر بسیار خوبی پیدا کرده‌ای.” سپس به خانه باز می‌گردید و مادرتان به شما می‌گوید: “چقدر خسته به نظر می‌رسی. شاید به دلیل رژیم غذایی باشد.”

شما در مواجه با این تغییر جدید ۲۰ نظر گوناگون را دریافت کنید و اگر از میان تمام نظرات خوب به آن نظر منفی توجه و تمرکز داشته باشید به فیلتر ذهنی مشغول هستید. همان تمرکز بر نظر منفی می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به واقعیت تغییر دهد. ممکن است مادرتان تنها از روی نگرانی برای سلامتی شما آن حرف را زده باشد چرا که بیش از اندازه کار می‌کنید و یا به اندازه کافی هم نمی‌خوابید.

رژیم غذایی صحیح برای شما بیرون از اینجاست

اگر با برنامه غذایی‌تان درگیر هستید، شاید به این معنا نباشد که باید تسلیم شوید، بلکه بدین معناست که باید به جای آن، یک رژیم غذایی جدید پیدا کنید. هر کس در اینکه بدنش چگونه به رژیم خاصی پاسخ می‌دهد، منحصر بفرد است. راه حل این است که رژیمی را پیدا کنید که خوب به آن پاسخ می‌دهید. آنقدر ادامه دهید تا رژیم غذایی صحیح را پیدا کنید.

هیچ چیز خوبی، ساده به دست نمی‌آید

شما یک شبه وزن اضافه نکرده‌اید و یک شبه هم آن را از دست نمی‌دهید. نه، این کار ساده نخواهد بود و بله، کار می‌برد. هرچه زودتر این موضوع را بپذیرید و انتظار آن را داشته باشید، زودتر نتایج مورد نظر خود را خواهید دید.

رژیم غذایی و اضافه وزن
به تناسب اندام خود اهمیت دهید

همیشه اینگونه نخواهد بود

اگر یک روز بد، باعث تضعیف روحیه‌تان شده است، به یاد داشته باشید که همیشه اینگونه نخواهد بود. سرانجام، اگر همچنان ادامه دهید، به نقطه پایان خواهید رسید و در این زمان، می‌توانید مجددا غذایتان را بیشتر کنید. شما همچنان باید به خوردن غذای سالم ادامه دهید، اما میل زیاد و گرسنگی می‌گذرد. این موضوع موقتی است.

استدلال‌های احساسی

اگر فردی بسیار احساسی هستید، بیشتر احساس می‌کنید تا عمل مثلا می‌گویید: “من احساس می‌کنم بنابراین چون در مورد فلان موضوع چنین احساسی دارم پس حتما همین طور است.” مثلا اگر تصور می‌کنید که هیچ وقت وزن کم نمی‌کنید پس رژیم را رها می‌کنید. یا تصور می‌کنید که بعد از رژیم هم دوباره به وزن سابق باز می‌گردید. اما آنچه احساس می‌کنید همیشه واقعیت ندارد.

تغذیه، ۸۰ درصد از بازی کاهش وزن است

اگر وسوسه شدید که تسلیم شوید و فقط بر تناسب اندام تمرکز کنید، شاید بخواهید در مورد آن تجدید نظر نمایید. در حالیکه ورزش قطعاً یک بخش کلیدی معادله است، تغذیه واقعاً بیش از ۸۰ درصد از نتایجی که می بینید را تشکیل می‌دهد. بسیار مهم است که اگر انتظار دارید وزن بدنتان را مدیریت کنید، درست غذا بخورید.

تنقلات سالم نیست

اگر میل به غذا چیزی است که شما را وسوسه می‌کند تا برنامه را کنار بگذارید، به یاد داشته باشید که تنقلات، صرف نظر از اینکه به خاطر آن وزن اضافه کنید یا خیر، سالم نیست. در پایان روز، باید سلامت شما اولویت باشد – خواه وزن کم شود یا خیر. نمی‌خواهید بهترین حال خود را حس کنید؟

با مضرات تنقلات آشنا شوید

تغییر، چالش برانگیز است

بیشتر افراد در برابر تغییر مقاومت می‌کنند و رژیم گرفتن یک شیوه تغییر است. عادات غذایی خود را سال‌ها داشته‌اید، پس توقع نداشته باشید این کار به سادگی روی دهد. شما در هر قدم از راه، احساس مقاومت خواهید کرد. انتظار آن را داشته باشید و برای آن آماده شوید. این کار فرآیند را ساده‌تر می‌سازد.

شخصی سازی

این نوع طرز فکر در تمام دوران زندگی، برای ما اتفاق می‌افتد اما بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که برای راضی نگه داشتن تمام اطرافیان تلاش می‌کنند. در چنین مواقعی همه وقایع را شخصی سازی می‌کنید. مثلا می‌گویید: “من نباید آن جمله را می‌گفتم، حرف خوبی نبود.” یا سریع دیگران را مقصر قلمداد می‌کنید و آن‌ها را متهم می‌کنید. به عنوان مثال ممکن است همسرتان در واقعیت روز سخت کاری را گذرانده باشد و شما تصور کنید که تغییر حالت او به دلیل عصبانیت از شماست.

ناراحتی، احساس گناه، عصبانیت، اضطراب و ناامیدی یا آسیب زدن به دیگران می‌تواند از جمله عواقب شخصی سازی حوادث در زندگی باشند. باید گفت ارتباط مستقیم میان افکار و احساسات و احساسات با وضعیت تغذیه انکار ناشدنی است.

یک بدن سالم بهتر از هر غذایی است که خواهید چشید

وقتی میل به غذا به طور باورنکردنی قوی است، به خاطر داشته باشید که مهم نیست غذایی که می‌خواهید چقدر خوشمزه است، این طعم به خوبی احساسی نخواهد بود که با بودن در یک بدن سالم که در آن اعتماد به نفس دارید، به شما دست می‌دهد. همیشه این را به خاطر داشته باشید. همه این کارها در انتها واقعاً ارزشش را دارند.

آن چیزی که اهمیت دارد، تلاش است

در نهایت، به یاد داشته باشید که تلاش شما واقعاً آن چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. در حالی که همیشه ماندن در یک مسیر خوب است، توقع کمال نداشته باشید. انتظار تلاش داشته باشید. تا زمانی که تلاش خوبی انجام می‌دهید، این چیزی است که اهمیت دارد. پس بار دیگری که وسوسه می‌شوید دست از رژیم غذایی خود بردارید، درباره ی این‌ها فکر کنید و ببینید آیا روی هم رفته در مورد آن تجدید نظر نمی‌کنید؟

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.