نکاتی در خصوص روشنایی اتاق نشیمن

انواع روشنایی برای اتاق نشیمن را بشناسید

معمولا افراد وقت زیادی را برای انتخاب کاناپه یا رنگ دیوار اتاق نشیمن صرف می کنند، اما اغلب از اهمیت نور مناسب غافل می شوند. در فضایی که می خواهید تلویزیون تماشا کنید، کتاب بخوانید، بازی کنید و مهمانان را میزبانی کنید، روشنایی هم در عملکرد و هم ظاهر اتاق اهمیت بسزایی دارد.

روشنایی در ایجاد صمیمیت نقش بسزایی دارد. از آنجا که اتاق نشیمن اولین اتاقی است که پا به آن می گذارید، در ایجاد گرمی و صمیمیت در دیگر قسمت های خانه نقش مهمی دارد.

طراحی نورپردازی خوب و مناسب برای اتاق نشیمن مستلزم استفاده از انواع مختلف منابع روشنایی است که در سطوح و درجات مختلف به کار گرفته شده باشند تا فضا را گرم و جذاب کنند. می توانید از ابزار تنظیم کننده نور استفاده کنید تا متناسب با فعالیت هایی که در اتاق نشیمن انجام می شود، نور را کم و زیاد کنید.

می توانید از لامپ های جدید که مصرف انرژی آنها متناسب است برای خانه استفاده کنید.

لامپ های هالوژنی و LED از منابع نور جدید محسوب می شوند. امروزه انواع لامپ ها با رنگ و نورهای مختلف در دسترس است. در ادامه به ۴ شیوه برای روشنایی اتاق نشیمن که می تواند برایتان کاربرد داشته باشد، اشاره می کنیم:

نور تاکیدی

روشنایی تاکیدی اتاق نشیمن

وقتی می خواهید قسمت های خاصی از اتاق نشیمن را بیشتر جلوه دهید مانند شومینه، دیوارهای طراحی شده یا یک تابلوی محبوب، نور تاکیدی ابزار بسیار مناسبی می باشد. لامپ های قابل تنظیم و یا لامپ هایی که زیر کابینت ها قرار می گیرند تا اشیا و قسمت های مشخصی را برجسته کنند، نمونه های نور تاکیدی هستند.

نور تاکیدی باید به گونه ای باشد که بر روی محل یا شیء موردنظر نوری ۵ برابر بیشتر از نقاط اطراف بتاباند.

نور محیطی (Ambient)

نور محیطی برای روشنایی اتاق نشیمن

لوسترهای شیک، چراغ های سقفی، چراغ های دیواری یا لامپ های قابل حمل می توانند محیطی را ایجاد کنند که به فضا گرما ساطع می کند. اینها نور محیط را کنترل می کنند و روشنایی کلی به اتاق نشیمن می بخشند که احساس راحتی ایجاد می کند.

به منظور کنترل مصرف انرژی، می توانید از روشنایی های قابل تنظیم یا کنترلی استفاده کنید.

نور دکوراتیو

نور دکوراتیو و روشنایی اتاق نشیمن

اگر می خواهید درخشندگی و جذابیت در اتاق نشیمن ایجاد کنید، آباژور، لامپ های آویزی و لوسترها می توانند نور دکوراتیو ایجاد کنند که گرما و صمیمیت را افزایش می دهد. اینگونه روشنایی ها فضا را شخصی می کنند و همانند استفاده از گوشواره با لباس هستند.

نورپردازی کاری

روشنایی و نورپردازی کاری برای اتاق نشیمن

وقتی می خواهید کتابی بخوانید یا روی میز تحریر چیزی بنویسید، یک نورپردازی کاری خوب کمک می کند کارها را به خوبی انجام دهید. این روشنایی ها می توانند لامپ های زمینی با بازوهای نوسانی باشند که در کنار صندلی راحتی قرار گرفته یا لامپ مستقیم بر روی میز تحریر.

اینها چیزهایی نیستند که همیشه از آنها استفاده کنید، اینها فقط برای انجام کارهایی چون خواندن و نوشتن استفاده می شوند. آنچه در نورهای متمرکز از اهمیت بالایی برخوردار است، محل قرارگیری آن است. آباژورهای قابل حمل در جابه جایی اثاث خانه، قابلیت تغییر مکان دارند.

منبع hgtv.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.