آنچه مردان باید درباره سلمانی رفتن بدانند

برخی نکات در خصوص سلمانی رفتن وجود دارد که احتمالا نمی‌دانید

سلمانی جایی است که تقریبا به طور مداوم به آن سر می‌زنید، تقریبا هر دو هفته یکبار. آرایشگر شما مانند دوستانتان شما را خوب می‌شناسد. اگر شناخت خوبی از شما نداشته باشد، نمی‌تواند موهای شما را به خوبی آرایش کند. اما برخی نکات در خصوص سلمانی رفتن وجود دارد که احتمالا نمی‌دانید. این نکات عبارتند از:

دیر کردن هم به ضرر شما و هم به ضرر آرایشگرتان است

گاهی ممکن است دیر برسید؛ این طبیعی است اما اگر می‌دانید دیرتر از زمانی که قرار گذاشته‌اید به سلمانی می‌رسید، بهتر است از قبل به آرایشگر خود اطلاع دهید. این کار هم به نفع شما و هم به نفع آرایشگر است. اگر مشتری نیم ساعت قبل اطلاع بدهد که دیرتر خواهد رسید، آرایشگر مابقی نوبت‌ها را مدیریت خواهد کرد، طوری که کسانی که در نوبت‌های بعدی بوده‌اند، منتظر نمانند. دیر کردن برای هر دو شما و آرایشگر بد است، چراکه احتمالا کوتاهی چندان خوبی نخواهید داشت. هم مدل آرایش شما خراب خواهد شد و هم با عجله انجام می‌گیرد. ۱۵ دقیقه تاخیر در جریان آرایش اختلال ایجاد می‌کند، زیرا هر سرویس آرایش حداقل یک ساعت طول می‌کشد. مشورت درباره اینکه چه مدل مویی انتخاب کنید، شستشو موها (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت از موها، این مطلب را بخوانید) و در نهایت تسویه ۱۵ دقیقه زمان می‌برند. در این صورت نیمی از زمان از دست می‌رود.

آخر هفته نوبت سلمانی نگیرید

سلمانی‌ها نیز مانند آرایشگاه‌های زنانه آخر هفته‌ها بسیار شلوغ هستند، چرا که زمانی است که همه افراد شاغل وقت لازم برای رفتن به آرایشگاه و کوتاهی و یا آرایش مو دارند. اگر می‌خواهید به آرایشگاه یا سلمانی جدیدی بروید، قرار را برای آخر هفته نیندازید زیرا در این صورت آرایشگر شما نخواهد توانست زمان و دقت لازم را به خرج دهد.

به آرایشگر نگویید که هر مدل می‌خواهد بزند

سلمانی رفتن و نگاه کردن به آینه
اگر واقعا نمی‌دانید چه مدل مویی مدنظرتان است، قبل از رفتن به سلمانی کمی تحقیق کنید

این جمله احتمالا یکی از آزاردهنده‌ترین جملاتی است که می‌توانید به کسی بگویید، اما وقتی به آرایشگر خود چنین حرفی می‌زنید، او نیز عینا همان مدلی کوتاه می‌کند که دوست دارد و لزوما همان مدلی نخواهد شد که شما نیز دوست داشته باشید. همچنین آرایشگرها تحمل شنیدن این جمله که “مدل راحتی باشد” را ندارند، زیرا در ۹ مورد از ۱۰ مورد چنین چیزی نخواهد بود و آرایشگر نیز این را می‌داند. با آرایشگر خود صادق و راحت باشید و اگر واقعا نمی‌دانید چه مدل مویی مدنظرتان است، قبل از رفتن به سلمانی کمی تحقیق کنید. حتی اگر یک مدل موی خاص پیدا نکردید، تحقیق و جستجوی شما به شما ایده خواهد داد و شروع کار را برای آرایشگر راحتتر می‌کند.

اگر مجبورید از موبایل استفاده کنید، فقط برای ارسال پیامک از آن استفاده کنید

استفاده از موبایل و سلمانی رفتن
مکالمه تلفنی گاهی می‌تواند در کار آرایشگر خلل ایجاد کند

امروزه استفاده از موبایل امری اجتناب‌ناپذیر است. نوشتن و ارسال پیامک در سلمانی امری متداول است اما اگر در میانه مکالمه تلفنی وارد سلمانی شوید، بی‌ادبی است. در عین حال اگر مکالمه تلفنی شما به کار سلمانی لطمه‌ای وارد نکند، بلامانع است. مکالمه تلفنی گاهی می‌تواند در کار آرایشگر خلل ایجاد کند، از این جهت که آرایشگر بایستی در حین کار با مشتری در گفتگو باشد و همچنین استفاده از موبایل می‌تواند روی کار کوتاهی مو اثرگذار باشد.

از واژگان سفیدکننده یا عبارات متفاوت از این دست نترسید

کوتاهی مو وسلمانی
برای رنگ کردن موی مشکی از دکلره یا سفیدکننده استفاده می‌شود.

کلمه “سفیدکننده” احتمالا شما را خواهد ترساند و گمان می‌کنید اتفاقات وحشتناکی قرار است روی موهای شما انجام گیرد. اگر می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید و رنگ مشکی آن را تغییر دهید، احتمالا آرایشگر شما در فرآیند تغییر رنگ مشکی از واژگان “روشن‌کننده” یا “دکلره” استفاده می‌کند. هیچ فرقی نمی‌کند، اینها سفیدکننده مو هستند.

پرداخت پول

یکی از موضوعات بحث‌برانگیز این است که در صورتی که از نتیجه کار چندان راضی نباشید یا اشتباهی در آرایش مو صورت گرفته باشد، پرداخت پول باید چگونه باشد؟ چرا که مو آنطور که شما خواسته‌اید نشده است. اگر شما از نتیجه کاملا راضی باشید، می‌توانید ۲۰ درصد بیشتر از مقدار مشخص شده پرداخت کنید اما در صورتی که رضایت ندارید، لازم نیست خیلی سخاوت به خرج دهید.

منبع cheatsheet.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.