نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک می تواند کار چالش برانگیزی باشد

دکوراسیون اتاق کودک می تواند کار چالش برانگیزی باشد زیرا مدام تغییر می کند. نیازهای کودک عوض می شود، استایل کودک عوض می شود و به طور کلی کودک مجموعه ای از تغییرات است. اما مواردی که باید در دکوراسیون اتاق کودک مدنظر قرار بگیرد، عبارتند از:

رنگ

انتخاب رنگی برای اتاق نوزاد که بتواند تا دوران دبیرستان مناسب او باشد، دشوار است پس رنگی را انتخاب کنید که با سنین مختلف کودک هماهنگی داشته باشد. رنگ صورتی ملایم و کرم رنگ اتاق نوزاد می تواند بعدها به رنگ خاکستری یا آبی تیره تبدیل شود. رنگ هایی را انتخاب کنید که بعدها بتوانید با بالا رفتن سن کودک با دیگر رنگ ها ترکیب کنید و رنگ مناسب سن او درست کنید. از استفاده از رنگ های قدیمی صورتی و آبی بپرهیزید تا بتوانید از اتاق برای مدت طولانی تری استفاده کنید. (تاثیر رنگ های مختلف بر حالات روحی را بخوانید).

اثاث

وسایلی برای اتاق خریداری کنید که بعدها با بالا رفتن سن کودک نیز قابل استفاده باشد. یک کمد زیبا می تواند تا آخر عمر مورد استفاده قرار بگیرد و یادگاری از دوران کودکی فرزندتان باشد. یا یک صندلی راحتی که در جای خوبی قرار بگیرد و بتوانید روی آن کودک خود را بخوابانید و یا بعدها کودک روی آن به تماشای کارتون موردعلاقه اش بپردازد.

کمد

فرقی نمی کند کودک شما چند ساله است، او به فضایی برای نگهداری وسایلش نیاز دارد. می توانید کمد یا قفسه در سطوح و طبقات مختلف داشته باشید. بهتر است یک دراور و یک کمد لباس مناسب داشته باشید. علاوه بر این صندوق ها یا سبدهای درپوشیده یا درباز هم گزینه های خوبی هستند. به خصوص این مورد آخر برای کنار گذاشتن و جمع آوری آیتم هایی که هر روز مورد استفاده قرار می گیرد و باید دم دست باشد، مناسب است.

تزیین

در تغییر و تحولاتی که به دکوراسیون اتاق کودک می دهید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و تزیینات و دکوراسیونی که برای دیگر قسمت های خانه به کار نمی برید، در اتاق کودک استفاده کنید.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.