راز و رمز تازه نگه داشتن سالاد الویه

در زمان تهیه سالاد الویه از سیب‌زمینی‌هایی که سبز شده‌اند و یا جوانه‌زده‌اند استفاده نکنید

سالاد الویه یکی از سالادهای بسیار خوشمزه است که علاوه بر خوشمزه بودن نسبت به سالادهای دیگر، به‌عنوان یک پیش‌غذا و غذای اصلی هم از آن استفاده می‌شود. سالاد الویه نوعی غذای سرد است که از سیب‌زمینی پخته، تخم‌مرغ آب‌پز، خیارشور، گوشت مرغ یا کالباس است که با سس مایونز، نمک و فلفل مزه‌دار شده و درست می‌شود. بنا به سلیقه ممکن است مواد غذایی دیگری مثل هویج پخته، نخودفرنگی و ذرت نیز به آن اضافه کنید. سالاد الویه چون ترکیبی از مواد غذایی خام و پخته است، احتمال فاسد شدن آن زیاد است و باید بلافاصله مصرف شود. اما اگر دوست دارید آن را چند روزی در یخچال یا فریزر نگه دارید، باید نکاتی را رعایت کنید. پس بهتر است با راهنمای سالاد الویه با ما همراه باشید.

نگهداری سالاد الویه در یخچال

شاید برای خیلی از شماها این سؤال پیش‌آمده باشد که چقدر می‌توان از سالاد الویه در یخچال نگهداری کرد؟ احتمالاً این را شنیده باشید که سیب‌زمینی چند روز بماند سم ایجاد می‌کند. آیا سیب‌زمینی پخته هم اگرچند روز بماند سم تولید می‌کند؟ سیب‌زمینی خام و یا پخته فرقی نمی‌کند هر دو می‌توانند بعد از گذشت مدت‌زمان زیادی دردسرساز باشند و سم تولید کنند. در زمان تهیه سالاد الویه از سیب‌زمینی‌هایی که سبز شده‌اند و یا جوانه‌زده‌اند استفاده نکنید.

خیارشور یکی از اجزای اصلی سالاد الویه و از عامل‌های اصلی فاسد شدن سالاد الویه است. با ترکیب خیارشور با تخم‌مرغ، سس و مواد گوشتی، رشد باکتری‌ها زیاد می‌شود. به همین دلیل سالاد الویه با خیارشور را نمی‌توان بیش از دو روز نگهداری کرد. بهتر است خیارشور را قبل از مصرف سالاد، خرد کنید و به آن اضافه کنید. از نگهداری سالاد الویه با خیارشور بهتر است بیشتر از ۲۴ ساعت خودداری کنید.

اگر دلتان می‌خواهد الویه را دو روز در یخچال نگهداری کنید بدون آنکه سم تولید کند، بهتر است مواد سالاد الویه را آماده و خرد کنید و بدون اضافه‌کردن سس مایونز در ظروف جداگانه در یخچال نگهداری کنید. در زمان استفاده، مواد سالاد را باهم ترکیب و به آن سس، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. به این روش می‌توانید مواد سالاد الویه را تا ۴۸ ساعت در یخچال نگه دارید.

آیا می‌شود سالاد الویه را فریز کرد؟

یکی از سؤال‌های اصلی این است آیا میشود سالاد الویه را فریز کرد؟ در پاسخ شما باید بگوییم یکی از مواد اصلی سالاد الویه که باعث طعم دهی و خوشمزه شدن موادتان می‌شود، سس مایونز است. اگر سالاد الویه را داخل فریزر قرار دهید به دلیل داشتن سس مایونز به‌سرعت آب میندازد. علاوه‌برآن سس مایونز در اثر انجماد به آب و روغن شکسته شده و به یک محصول غیراستاندارد و بدرنگ تبدیل می‌شود. سالاد الویه که سس مایونز آن اضافه شده را نباید در فریزر به‌هیچ‌عنوان نگهداری کنید. شما می‌توانید برای مدت سه روز اجزای سالاد الویه را خرد و بدون سس در فریزر نگهداری کنید.

آیا می دانید بهتر است که:

  • بهتر است برای درست‌کردن مواد اولیه سالاد الویه از ظروف پیرکس یا استیل استفاده کنید.
  • بهتر است برای نگهداری سالاد الویه در یخچال از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید.
  • بهتر است برای نگهداری سالاد الویه در فریزر از ظرف‌های پلاستیکی استفاده کنید.
  • بهتر است در زمان نگهداری سالاد الویه در یخچال یا فریزر، آن را به وعده‌های کوچک تقسیم کنید تا در زمان استفاده مجبور نباشید درب ظرف را باز کنید. باز و بسته کردن زیاد درب ظرف سالاد الویه و قرارگرفتن غذا در مجاورت هوا، باعث گرم و سرد شدن و فاسد شدن سریع آن می‌شود.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم راهنمای نگهداری سالاد الویه را به شما آموزش دهیم. در زمان درست‌کردن الویه از مواد باکیفیت و تازه استفاده کنید. همچنین به‌هیچ‌عنوان از سیب‌زمینی جوانه‌زده استفاده نکنید. سالاد الویه را ازآنجاکه بیشتر از دو، سه روز نمی‌توان نگهداری کنید، حتماً این غذای خوشمزه را به اندازۀ مصرف خودتان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.