غذاهایی که نباید در یخچال نگه دارید

این غذاها در صورت نگهداری در یخچال، خاصیت خود را از دست می دهند

بسیاری از غذاها باید در هوای سرد نگهداری شوند اما هوای سرد داخل یخچال می تواند تاثیرات منفی بر روی برخی غذاها داشته باشد. برای حفظ سلامت و ظاهر اینگونه غذاها، آنها را خارج از یخچال نگهداری کنید.

هندوانه

هندوانه و یخچال
هندوانه را تنها بعد از برش دادن در یخچال قرار دهید

برای حفظ عطر و طعم خانواده هندوانه شامل هندوانه، طالبی، گرمک، این میوه ها را روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که نگهداری این میوه ها در دمای اتاق موجب می شود آنتی اکسیدان موجود در آنها حفظ شود. زمانی که این میوه ها را برش می زنید، برای مدت ۳ تا ۴ روز می توانید آنها را در یخچال نگه دارید.

سیب زمینی

سیب زمینی و یخچال
نشاسته موجود در سیب زمینی در هوای سرد از بین می رود

هوای سرد نشاسته موجود در سیب زمینی را خنثی می کند و طعم شیرین و حالت شن دار ناخوشایندی به آن می دهد. سیب زمینی در هوای سرد و خشک جوانه می زند.

عسل

عسل و یخچال
عسل در هوای سرد شکل کریستالی پیدا می کند

عسل در هوای سرد حالت کریستالی پیدا می کند و شکل خود را از دست می دهد. دمای اتاق بهترین دما برای حفظ حالت طبیعی و چسبندگی عسل است.

قهوه

قهوه و یخچال
رطوبت یخچال عطر و طعم قهوه را از بین می برد

رطوبت موجود در یخچال، عطر و طعم قهوه را از بین می برد. بنابراین بهتر است در یک ظرف دردار داخل کابینت نگهداری شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و یخچال
گوجه فرنگی در یخچال خشک و لک دار می شود

سرمای یخچال گوجه فرنگی ها را خشک و لک دار می کند. گوجه فرنگی ها را روی پیشخوان قرار دهید (گوجه های نرسیده را می توانید روی طاقچه پنجره بگذارید). اگر گوجه ها در حال خراب شدن بود می توانید آنها را تبدیل به مربا یا سس (رب) بکنید.

پیاز

پیاز و یخچال
رطوبت یخچال پیاز را نرم و فاسد می کند

پیاز بریده نشده بهتر است بیرون از یخچال نگهداری شود. رطوبت یخچال پیاز را نرم و فاسد می کند. پیاز را در مقابل نور خورشید قرار ندهید و زمانی که آن را برش دادید آن را در یک کیسه پلاستیکی داخل کشوی میوه در یخچال قرار دهید.

سیر

سیر و یخچال
سرمای یخچال طعم سیر را از بین می برد

با نگهداری سیر بر روی پیشخوان آشپزخانه که سرد و خشک و بادخور باشد، طعم سیر را حفظ کنید.

سس تند

سس و یخچال
دمای اتاق تندی سس چیلی را حفظ می کند

نیازی نیست سس تند را در یخچال نگهداری کنید. مقداری سرکه برای جلوگیری از رشد باکتری ها در این سس وجود دارد به علاوه اینکه تندی فلفل این سس در دمای اتاق بیشتر می شود.

شکلات فندق

شکلات و یخچال
شیرینی این شکلات در دمای اتاق بیشتر حفظ می شود

شیرینی این خوردنی خوشمزه وقتی خارج از یخچال است، بیشتر است.

نان

نان و یخچال
نان در یخچال خشک می شود

قرار گرفتن نان در هوای آزاد ممکن است موجب کپک زدن آن شود اما نگهداری آن در یخچال نیز آن را خشک می کند. تکه نانی که می خواهید استفاده کنید روی پیشخوان قرار دهید و اگر بیشتر از نیازتان نان دارید، در فریزر نگهداری کنید یا تست کنید.

آجیل

آجیل و یخچال
نگهداری آجیل در یخچال طعم آن را از بین می برد

گرچه هوای سرد مانع از خراب شدن روغن های طبیعی موجود در آجیل می شود اما نگهداری آنها در یخچال طعم آجیل را از بین می برد. علاوه بر این آجیل خردشده طعم مواد دیگری که در یخچال هستند را به خود جذب می کنند. آجیل ها را در یک ظرف دربسته روی پیشخوان قرار دهید. اگر مقدار زیادی آجیل در یخچال نگه داشته اید، قبل از استفاده آنها را در یک تابه خشک برشته کنید.

سیب

سیب و یخچال
سیب را روی پیشخوان آشپزخانه نگه دارید

بهتر است سیب های تازه همیشه روی پیشخوان باشند اما اگر بعد از یک تا دو هفته مصرف نشدند، برای آنکه دیرتر خراب شوند آنها را در یخچال بگذارید.

آووکادو

آووکادو و یخچال
نگهداری آووکائو در دمای اتاق شکل و فرم این میوه را حفظ می کند

حالت خامه ای این میوه در دمای اتاق بهتر می ماند. اما اگر مقدار زیادی آووکادو دارید و فعلا قصد مصرف آن را ندارید برای آنکه دیرتر خراب شود، در یخچال نگه دارید.

میوه های هسته دار

میوه های هسته دار و یخچال
میوه های هسته دار را پس از مدتی که استفاده نشد، در یخچال بگذارید

هلو، زردآلو، شلیل و آلو را در دمای اتاق قرار دهید. اگر خورده نشدند، برای آنکه چند روز بیشتر بمانند آنها را در کشوی میوه در یخچال قرار دهید.

خانواده توت ها

خانواده توت ها و یخچال
خانواده توت ها را تازه تازه بخورید

توت های تازه را در دمای اتاق قرار دهید و بهتر است سریعتر آنها را بخورید. برای نگهداری طولانی مدت آنها را در یخچال بگذارید. برای جلوگیری از نرم و خراب شدن آنها، قبل از استفاده آنها را بشویید.

منبع foodnetwork.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.