همه چیز درباره کاشت مژه

برای کاشت مژه پیش هر مژه کاری نروید.

اینکه ما زیبایی را دوست داریم و دلمان می خواهد زیبا دیده شویم، از نعمت هایی است که خدا در وجود همه ما قرار داده است. برای زیباتر دیده شدن، مژه تاثیر زیادی بر روی زیبایی ما دارد.

ما همیشه با استفاده از ریمل و سرم های رشد مژه سعی داشتیم مژه هایمان را بلندتر کنیم؛ اما امروز که کاشت مژه رایج شده، بهتر است همه چیز درباره کاشت مژه را بدانیم.

باید قبول کنیم که هیچ کدام از ریمل ها و تقویت کننده ها، به اندازه کاشت مژه به چشمان جذابیت نمی بخشد. کاشت مژه درست است که مژه ها  را، بلند و زیبا می کند، اما اکسنشن مژه هم مانند همه کارهای زیبایی مشکلات و دردسرهای خودش را دارد.

مراحل کاشت مژه

کاشت مژه چیست؟

اکستنشن مژه، الیاف مصنوعی هستند که به مژه های طبیعی شما چسبانده می شوند تا مژه های بلندتر، تیره تر و چشمان زیباتری داشته باشید. در این روش، مژه اضافه تک‌به‌تک لابه‌لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود.

هدف از اکستنشن مژه این است که بدون استفاده از ریمل یا سایر آرایش های چشم، ظاهری آراسته به چشم های شما بدهد.

فرق بین مژه های مصنوعی و کاشت مژه در این است که مژه های مصنوعی هم، می توانند این ظاهر را به دست آورند، اما مژه‌های مصنوعی معمولاً به صورت رشته ای هستند که در بالای خط طبیعی مژه‌ها چسبانده می شوند و دوام کمتری دارند.

اکستنشن مژه، تارهای دانه ای هستند که به هر مژه طبیعی چسبانده می شوند و عمر طولانی تری دارند و مراقبت از آن ها راحت تر است.

نوع اکستنشن شما بسته به مدلی که انتخاب می کنید متفاوت است و البته به مژه کار شما نیز بستگی دارد. اکستنشن مژه را می توان از انواع مختلفی از مواد از جمله :ابریشم، راسو، مصنوعی: مانند راسو مصنوعی یا الیاف پلاستیک استفاده کرد. کاشت مژه می توانند در طول‌ها، رنگ‌ها و مدل های متفاوت باشند تا بیشتر نیازهای مشتری را برآورده کنند.

برای اینکه نتیجه کارتان خوب باشد، مژه کار باید از یک چسب درجه پزشکی برای چسباندن اکستنشن ها استفاده کند. چسب های درجه پزشکی ضد عرق، ضدآب،روغن و بدون بو و برای انواع پوست ها مناسب هستند و ایجاد حساسیت نمی کنند.

کاشت مژه چگونه انجام می شود؟

در زمان اکستنشن مژه، بین ۸۰ تا ۱۴۰ تار به مژه های طبیعی با چسب های نیمه دائمی که کمترین آسیب را به مژه های شما می زنند، چسبانده می شوند. دقت کنید که در این روش الیاف فقط بر روی مژه های طبیعی، نه بر روی پوست شما چسبانده می شوند.

زمان اکستنشن شما بسته به مدلی که برای کاشت مژه در نظر گرفته اید بستگی دارد؛ اما تقریبا باید حدود دو ساعت را مد نظر قرار دهید.

  1. مژه کار ، باید از راحتی شما اطمینان حاصل کند و سپس هر دو چشم شما را به آرامی تمیز کند.
  2. برای آماده شدن شما، مژه‌کار در زیر چشم یک ژل را روی خط مژه پایینی می‌مالد، تا مژه‌های پایینی شما را از بالایی جدا کند و پس‌زمینه‌ای متضاد برای کار ایجاد کند.
  3. مژه های پایینی شما، با استفاده از چسب جراحی به پوست شما چسبانده می شود.این کار باعث می شود مژه کار اشتباها مژه های پایینی شما را به مژه های بالایی نچسباند.
  4. با استفاده از موچین یا ابزاری مشابه، مژه‌کار شما انتهای هر اکستنشن را به چسب مژه آغشته می‌کند و سپس آن را روی مژه‌ های شما می چسباند. بیشتر مواقع، یک تار مژه برای هر مژه طبیعی استفاده می شود، اما اگر شما مژه هایی پرتر و حجیم‌تر را انتخاب کرده باشید؛ مژه کار به چسباندن تارهای بیشتری برای هر مژه طبیعی نیاز خواهد داشت.
  5. چسب مژه خیلی سریع خشک می شود، و بهتر است بعد کاشت مژه ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شوند. البته خیلی از مژه کارها یک پنکه کوچک دستی دارند که زمان خشک شدن چسب را به حداقل برسانند.
  6. مژه‌های شما که کاملا خشک شدند، مژه‌کار شما ژل‌ها و چسب‌های زیر چشم را تمیز می کند؛ مژه‌ کار شما مژه‌ها را با یک قرقره برس می‌زند، سپس از شما خواسته می‌شود به آرامی چشم‌هایتان را باز کنید.

مراقبت از مژه

مراقبت از اکستنشن

برای داشتن طول عمر اکستنشن زیاد، بهتر است از روش های مراقبتی زیر استفاده کنید:

  • هنگام شستن صورت، به خصوص دور چشم، احتیاط کنید.هر حرکت مژه ها می تواند باعث گره خوردن یا ریزش مژه ها شود.
  • از پاک کننده های روغنی، پاک کننده های آرایش یا سایر محصولات صورت، استفاده نکنید.روغن باعث از بین رفتن چسب مژه می شود.
  • با اکستنشن مژه از ریمل مخصوصا، ریمل ضد آب استفاده نکنید. پاک کردن و شستن ریمل ها از روی مژه ها باعث کشیده شدن آن ها و ریزش زودتر آن ها می شود.
  • برای تمیز کردن اکستنشن مژه، از یک شوینده اکستنشن مژه با کف ملایم استفاده کنید، تا مطمئن شوید که چشم ها و مژه ها روی باکتری ها قرار نمی گیرند.
  • مژه ها را چند بار در روز با یک برس فرچه دار برس بزنید. این برس شبیه به چوب ریمل تمیز و خشک است.
  • از ریختن آب حمام مستقیم روی صورت خودداری کنید، زیرا فشار آب می تواند باعث شل شدن اکستنشن ها شود.

 آیا اکستنشن مژه به مژه های طبیعی شما آسیب می زند؟

اگر اکستنشن مژه خود را توسط یک مژه‌کار خوب انجام دهید، بازهم  این احتمال وجود دارد که مژه‌های طبیعی شما در این فرآیند آسیب ببینند.

درست مانند موهای روی سر، مژه های شما از ریشه دور و بلند می شوند. همان طور که اکستنشن مژه از ریشه دورتر می شود، وزن اکستنشن می تواند به مژه طبیعی فشار وارد کند و مژه طبیعی نتواند وزن اکستنشن را تحمل کند و جدا یا دچار شکستگی شود.

دوام کاشت مژه

مژه ها دقیقا مانند موها روی سر، دارای ریزش و رشد مجدد هستند. مژه های شما در هر زمانی در شرایط متفاوتی قرار دارند، به این معنی که برخی از مژه های شما در حال ریزش هستند، در حالی که برخی دیگر در حال رشد هستند.

زمانی که مژه از خط مژه‌ها می ریزند، آن اکستنشن نیز خود به خود می‌ریزد. این الیاف ممکن است بخاطر مالیدن چشم‌ها، زدن ریمل، یا باز شدن چسب مژه با محصولات روغنی دور چشم تشدید شود، اکستنشن مژه‌های شما باید با مراقبت حداقل یک ماه دوام بیاورد.

ترمیم مژه ها بخاطر این چرخه طبیعی رشد و ریزش مژه بهتر است هر دو تا چهار هفته یک بار ترمیم شود.

ریزش مژه

مزایای اکستنشن مژه

  • مژه های شما همیشه بلند و پر است و باعث می شودف ظاهرتان شاداب دیده شود.
  • با انجام دادن اکستنشن مژه، از زدن ریمل راحت می شوید.
  • با مژه کار خود مشورت کنید و یک مدل برای کاشت مژه انتخاب کنید که چهره شما را زیباتر می کند.
  • با چرخه طبیعی مژه، باز هم تقریبا مدت طولانی مژه های زیبا خواهید داشت.
  • انجام اکستنشن مژه اگر به درستی انجام شود، هیچ گونه دردی ندارد.
  • اکستنشن ها می توانند در برابر آب مقاومت کنند،  پس از آخرین اکستنشن، باید چشم ها و مژه ها را به مدت ۴۸ ساعت خشک
  • نگه دارید. خشک نگه داشتن آن ها به ماندگاری طولانی تری کمک می کند.

 عوارض کاشت مژه

برای کاشت مژه پیش هر مژه کاری نروید، اگر مژه کار شما ماهر نباشد ممکن است اشتباها چسب داخل چشم هایتان برود و باعث عفونت چشمی شود.

اگر از چسب خوبی استفاده نکند، ممکن است پوست یا پلک شما دچار حساسیت یا اگزما شود و بعضی از چسب هایی که مژه کاران غیر حرفه ای استفاده می کنند حاوی مواد سرطان زا هستند.

برخی دیگر از خطرات استفاده از اکستنشن مژه شامل عفونت یا تورم پلک ، عفونت قرنیه و ریزش موقت مژه است. معایب رایج تر عبارتند از:

خطر تحریک و عفونت

اگر شرایط بهداشتی و استریل کردن ابزار به درستی رعایت نشوند، می تواند دردساز باشد، و باعث تحریک یا عفونت شود. بهتر است مژه کار شما قبل از انجام دادن کاشت مژه، یک تست پچ با چسب انجام دهد تا مشخص شود که به چسب حساسیت دارید یا خیر.

حتی اگر آلرژی وجود نداشته باشد، مواد شیمیایی موجود در چسب می تواند باعث تحریک پلک شود. ناحیه اطراف چشم و پلک شما بسیار حساس است و ممکن است کمی قرمز شود.

هزینه زیاد

هزینه کاشت مژه شما بستگی به جایی که برای کاشت مژه رفته اید و مدل انتخاب شده، دارد. کاشت مژه باید هرماه ترمیم شود، و علاوه بر هزینه اولیه کاشت مژه، شما باید هر ماه هزینه ای را برای ترمیم و نگهداری از مژه هایتان نیز پرداخت کنید.

مراقبت و ترمیم

بعد از انجام کاشت مژه در انجام کارهای ساده نیز مثل: نحوه خوابیدن، دوش گرفتن، شستن صورت باید دقت کنید تا اکستنشن مژه شما آسیب نبینند.

مراقب باشید که بعد کاشت مژه حداقل ۲۴ ساعت به مژه هایتان آب نزنید. در زمانی که مژه دارید چشم های خود را زیاد، مخصوصا با آب داغ نشویید.

با مژه های خود بازی نکنید و سعی کنید زیاد ریمل به مژه هایتان نزنید؛ هم چنین برای پاک کردن آرایش چشم خود، از محصولات بهداشتی کنترل چربی استفاده کنید.

اصلا سعی نکنید خودتان مژه ها را  بردارید این کار آسیب جدی به مژه هایتان وارد می کند.

مژه های کم پشت

چه کسانی اکستنشن مژه انجام ندهند؟

کسانی که  می خواهند مدل برای کاشت مژه شوند، دقت کنند که، اگر قصد دارید یک کار پزشکی انجام دهید که روی چشم تأثیر می گذارد، مانند لیزیک، شیمی درمانی یا پرتو درمانی، باید قبل ازانجام دادن اکستنشن،  به پزشک خود اطلاع دهید.

افرادی که شرایط زیر را دارند باید قبل از استفاده از اکستنشن مژه با پزشک خود صحبت کنند:

  • تریکوتیلومانیا: تریکوتیلومانیا یک استرس یا میل ناشی از اضطراب برای کندن موها از جمله مژه های چشم است.
  • درماتیت پلک: یک بیماری پوستی است که باعث سوختن پوست پلک و قرمزی و خارش می شود.
  • بلفاریتک: التهاب پلک ها که باعث قرمزی، تورم پلک و مژه های پوسته شده می شود.
  • آلوپسی آره آتا:  وضعیتی که باعث ریزش کامل یا جزئی مو در پوست سر می شود و ممکن است بر ابروها و مژه ها تأثیر بگذارد.

مراقب آلرژی های خود باشید

کاشت مژه کاملا ایمن نیست؛  اکستنشن مژه نیز خطراتی دارد که باید در نظر گرفته شود. از جمله حساسیت به چسب که ممکن است حاوی آلرژی‌های رایج مانند لاتکس، فرمالدئید، و چسب های مختلف باشد.

اگر به گربه ها حساسیت دارید، ممکن است اکستنشن های ساخته شده از موی راسو برای شما ،مناسب نباشد و باعث خارش، قرمزی و یا خشکی می شود.

انواع اکستنشن مژه

مژه کلاسیک

این مدل کاشت مژه، از راحت ترین مدل ها می باشد. مژه کار با چسب مخصوص کاشت مژه بر روی هر مژه ی طبیعی، یک تار مژه ی مصنوعی می چسباند.

کاشت مژه تار به تار

این روش برای کسانی که مژه های کم پشت و یا بی رنگ دارند مناسب است. این افراد برای داشتن ظاهر طبیعی از این روش استفاده می کنند.

مدل های تار به تار

تکنیک تک انبر ، تکنیک دو لاین ، کاشت مژه روسی ، کاشت مژه ترکیه‌ایی، کاشت روش ال، کاشت مژه بوته‌ایی، کاشت مژه ایتالیایی، کاشت مژه خلیجی، کاشت مژه اداری، کاشت مژه نیمه، همه این موارد جز این مدل  هستند.

کاشت مژه هیدن

در مدل کاشت هیدن، مژه ها از زیر مژه وصل می شوند و از بیرون مشخص نمی باشند. با کاشت هیدن شما دارای ظاهری طبیعی با مژه های بلند تر خواهید بود. اغلب اوقات کاشت مژه هیدن با چسب گیاهی انجام می شود تا آسیبی به چشم ها و مژه  وارد نشود.

کاشت مژه والیوم

یکی از مدل های پرطرفدار کاشت مژه، والیوم است. در این روش برعکس روش کلاسیک عمل می کنند و روی هر تار مژه طبیعی دو تا پنج تار مژه مصنوعی قرار می گیرد.  با کاشت مژه والیوم،  مژه های شما حجیم تر نشان داده خواهد شد. اکستنشن مژه والیوم سبک تر است و دوام بیشتری دارد، پس این مدل برای کسانی مناسب است که مژه های کمی دارند و می خواهند ظاهر زیباتر و طبیعی تری داشته باشند.

اگر مژه کار شما حرفه ای باشد و از چسب خوبی استفاده کند ماندگاری اکستنشن شما، سه یا چهار هفته خواهد بود.

اکستنشن مژه

اکستنش مژه مگا والیوم

در این مدل درست است ضخامت تارها کم است، ولی برای فن سازی از تعداد تارهای بیشتری استفاده می شود و بعد به مژه های شما چسبانده می شوند.

با توجه به اینکه شما کدام مدل را برای خودتان انتخاب می کنید و چه مدلی بیشتر به چهره شما می آید، مدل فن سازی هم متفاوت است.

فن سازی یعنی چسباندن چند تار مژه به یکدیگر که در قسمت انتهایی به هم وصل هستند و در راس با فاصله ی مشخص باز می شوند. در مدل والیوم از فن های دو تار مژه چسبیده به هم که اصطلاحا ۲D گفته می شود و ۳D تا ۶ تا ۶D استفاده می شود.  بعد از ساختن فن ها هر کدام از آن ها روی یک تار مژه قرار می گیرند.

ضخامت مژه ها ۰.۰۳ ، ۰.۴ ، ۰.۵ درصد می باشد. در هر فن بین ۵ تا ۱۵ تار مو قرار می گیرد و بیشتر در مدل های هیبرید و اسیایکی استفاده می شود. اندازه طول مژه ها نیز بسته به مدل هایی دارد که انتخاب می کنید یعنی مدل هایی مثل عروسکی، سنجابی ،گرد و غیره که هر کدام دارای پلان خاص خود هستند.

قبل از شروع کاشت مژه باید مدل و نوع اکستنشنی را که می خواهید به مژه کار خود بگویید.

مراحل کاشت مژه والیوم

  • اکستنشن کار شما از یک ضد قارچ و یا فوم مخصوص شستشوی مژه برای تمیز کردن مژه ها از هرگونه آلودگی استفاده می کند.
  • موقع کاشت مژه نباید چشم های شما آرایش داشته باشند.
  • مژه کار ماده ای به نام پرایمر که مانند فوم است و تمیز کننده می باشد استفاده می کند و کاملا چشم های شما تمیز می شود.
  • مژه کار بعد از یک دقیقه صبر و خشک شدن مژه ها، با استفاده از یک پد سطح مژه های پایین را به خوبی می پوشاند. معمولا بهتر است از نوع کاغذی آن برای اکستنشن مژه والیوم استفاده شود.
  • مژه کار با استفاده از چسب، مژه های پایین و نه پلک را می پوشاند. در این مرحله، تنها باید مژه ها پوشانده شوند و قسمت قرمزی داخلی پلک نیاز به پوشاندن ندارد. همچنین نکته ی مهمی که در این باره وجود دارد این است که هنگام چسباندن پد با کمک دست کمی از چسب موجود بر روی آن را کم کنید تا در هنگام اتمام کار به مژه هایتان آسیبی وارد نشود.
  • قبل از شروع مدل را انتخاب کنید و با توجه به فرم چشم هایتان بهتر است سایز را انتخاب کنید.

سخن آخر

همه ما طرفدار زیبایی هستیم، اما برای زیبایی نباید سلامت خودتان را به خطر بیندازید. برای کاشت مژه، انتخاب مژه کار ماهر و چسبی که برای مژه های شما استفاده می کند، بسیار مهم است. در زمان کاشت مژه نیز، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که به چهره و چشمان شما بیاید تا ظاهرتان زیباتر دیده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.