هنگام عکس گرفتن با دست های خود چه کار کنیم؟

دست به کمر، دست در جیب و ...

یکی از مسائل مهم هنگام عکس گرفتن این است که آدم تکلیفش را با دست‌هایش نمی‌داند! واقعا وقتی می‌خواهیم به صورت تکی یا گروهی عکس بگیریم باید با دست‌های خود چه کار کنیم؟ در این زمینه کارشناسان عکاسی مانند استیو گرانیتس که سابقه ۳۰ ساله عکاسی برای سایت گتی ایمیجر (Getty Images) دارد و بیشتر هم از چهره‌های معروف عکس می‌گیرد معتقدند که برای خوش عکس بودند به روش آدم‌های شناخته شده عمل کنید و ببیند که آنها در هنگام عکس گرفتن چه حالاتی را به خود می‌گیرند. در ادامه‌ی مطلب، چند نکته درباره‌ی تکلیف دست‌ها در موقع عکس گرفتن گفته شده است. البته این حالات به نوع لباسی که به تن دارید نیز بستگی دارد و این گونه نیست که هر موردی را بتوان با هر نوع لباسی تطبیق داد. برای مثال با لباسی که جیب ندارد نمی‌توان عکس با حالت دست در جیب گرفت!

دست به کمر بایستید

عکس گرفتن و دست به کمر
این حالت، حالتی کلاسیک است و تقریبا با هر لباسی که پوشیده باشید مطابقت دارد

این حالت، حالتی کلاسیک است و تقریبا با هر لباسی که پوشیده باشید مطابقت دارد. یک دست‌ خود را به کمر بزنید و شانه‌های خود را بیندازید. حتی می‌توانید برای ایجاد تنوع در عکس‌ها، از هر دو دست خود در موقعیت‌های متفاوت استفاده کنید و به نوعی تقارن به وجود آورید. عکس‌هایی که با این روش گرفته می‌شود، حالت مورد علاقه‌ی بسیاری از چهره‌های معروف فشن در دنیا است.

دست‌ها را آویزان کنید و کمی رو به سمت عقب مایل شوید

عکس گرفتن و دست های آویزان
این حالت، شما را قد بلند و اندامی نشان می‌دهد

برای عکس گرفتن در این حالت، یکی از پاها را در جلوی پای دیگر بگذارید و با زاویه‌ی اندکی به سمت عقب مایل شوید و شانه‌های خود را رو به پایین بدهید. اگر دوست داشتید، می‌توانید یکی از دست‌های خود را در این حالت به کمر بزنید و دست دیگر را به شکل آویزان نگه دارید. این حالت، شما را قد بلند و اندامی نشان می‌دهد و در عین حال تصویری زیبا از شما به ثبت می‌رسد.

دست‌های خود را در جیب شلوار فرو کنید 

عکس گرفتن و دست در جیب
این حالت برای بیشتر عکس‌ها خوب است

دست‌های خود را از ناحیه آرنج کمی خم کنید و آنها را در جیب شلوار خود فرو ببرید. این حالت برای بیشتر عکس‌ها خوب است. فقط یادتان باشد که دست‌ها را نباید زیاد در جیب‌های شلوار فرو برد چون در غیر این صورت در شلوار شما حالت برآمدگی ایجاد می‌شود. حالا می‌توانید کمی به هر سمتی که دوست داشتید خم شوید یا هر ژست دیگری که دلتان خواست بگیرید.

منبع mybenita.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.