پنج واقعیت جالب در مورد مغز و حافظه انسان

مغز یک مکانیزم شگفت‌انگیز است

مغز یک مکانیزم شگفت‌انگیز است. محققان، اکتشاف جالبی در مورد کارهای درونی مغز انجام می‌­دهند. در مطلب امروز قصد داریم چند مورد از اکتشافات جالب محققان در مورد مغز و حافظه را شرح دهیم:

چرا نمی‌­توانیم خودمان را قلقلک دهیم؟

یکی از توانایی‌­های مغز این است که شما نمی‌­توانید خودتان را قلقلک دهید چرا که مغز تفاوت بین تماس ناخواسته و ناگهانی خارجی و تماس‌­های خود شخص را درک می­‌کند.

چگونه مغز انسان طنز را تحلیل می­‌کند؟

طنز محرکی برای خندیدن انسان است. زمانی که در جمع هستید و جوک تعریف می­‌شود، برخی از افراد نمی‌­خندند، در حالی که برای برخی افراد خنده‌دار است. جوک و طنز مفاهیمی هستند که در صورت درک آنها می­‌تواند خنده‌دار باشد. در واقع انسان­‌ها هستند که با فعالیت­‌های مغزی میزان خنده‌دار بودن طنز را ارزیابی می­‌کنند. همچنین، جوک­‌های خنده‌دار با فعالیت مغزی بیشتری در نواحی ادراک طنز مغزهای شنوندگان همراه است.

تأخیر جت و تأثیر آن در مغز

جت لگ یک سری از علائم است که هنگام ظهور آن، ساعت درونی بدن انسان دچار اختلال و آسیب مغزی  می‌­شود. محققان معتقدند که استرس ناشی از پرواز طولانی موجب تولید هورمون­‌هایی می­‌شود که بر روی مغز تأثیر منفی دارد. برای مقابله با آن سعی کنید برنامه زمانی خود را قبل از سفر تنظیم کرده و خود را سریع‌تر با محیط جدید وفق دهید.

نوروپارازیت‌­ها

میلیون­‌ها نفر خود را با لحن‌­های آزار دهنده درگیر می‌­کنند، خلاص شدن از این نوع افکار کار دشواری است. افراد بیشتر بر روی آن تمرکز می­‌کنند تا اینکه خود را رهایی دهند. محققان این نوع بیماری را نوروپارازیت نامیده‌­اند.

نوروپارازیت توانایی به یاد آوردن وقایع مرتبط با هم را دارد. در طول روز چیزهای مرتبط با هم را به یاد می‌­آوریم و همین موضوع باعث حساسیت بیشتر می­‌شود.

علت خمیازه کشیدن و ارتباط آن با مغز

گرچه خمیازه با خواب‌آلودگی همراه است، اما ترفندی برای بیدار شدن است،  زمانی که خمیازه می­‌کشید، اکسیژن و هوای خنک به مغز ارسال شده، حنجره و رحم گسترش می‌­یابند و در نهایت موجب بیدار شدن می­‌شود.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.