والدین عزیز دختر با اعتماد به نفس تربیت کنید

به دخترتان بیشتر توجه کنید

دختران معمولا زندگی را با انرژی زیاد آغاز میکنند، زود به حرف می‌آیند، اجتماعی هستند و شاگرد اول هستند. اما یک زمانی میان پیش دبستان و متوسطه ، ترکیب گیج کننده ای از فشارهای اجتماعی جدید ، انتظارات بیشتر در کلاس و نشانه های ترکیبی از جامعه (همه تلاشتو بکن، همه توجه رو بخودت جلب نکن، هرچی بخوای میتونی، زیبا بودن اولین اولویت توئه و مانند اینها) میتواند باعث شود دختران از لحاظ اکادمیک عقب بیفتند یا شوقشان را از دست بدهند. اینجا کارهایی است که میتوانید انجام دهید تا اعتماد به نفس دخترتان و انعطاف پذیری اش را برای سالهای سختِ پیش رو، بسازید:

ده راهکار برای بار آوردن دختری با اعتماد به نفس

۱- او را تشویق کنید ابراز وجود کند

به دخترتان یاد دهید تا نیازهایش را به بزرگترها ابراز کند و با همسالانش، فضای شخصی خود را داشته باشد. اگر بچه دیگری با او بد حرف زد، تشویقش کنید بگوید: شیوه ی حرف زدنت را دوست ندارم.

۲- برای تعریف و تمجید از دخترتان، خاص باشید

وقتی به دخترتان میگویید چقدر باهوش است، یعنی خیلی بیشتر از مثال های گسسته ای که به کار میبرید و این کافی نیست. باید حرف بزنید ، مثلا به او بگویید : حافظه خیلی خوبی داری، یا : هی دختر ، تو بی نظیری تو این کار…

۳- تحسین شما باید با واقعیت سازگار باشد

یک بچه کلاس سوم میداند که نابغه موسیقی نیست یا بهترین هنرمند زمین نیست، اما اگر پیشرفتش را از ماهی به ماه بعد تحسین کند برایش خیلی قابل احترام است.

۴- کاری کنید بداند چرا برخی مواقع تنها می ماند

برای دخترتان توضیح دهید که اگر به هر جشن تولد دعوت نیست یا برای هر بازی نباید داخل شود ، به معنی این نیست که توهینی به او شده. توضیح دهید که وقتی بچه دیگر میگوید: تو نمیتونی دوست من باشی، بیشتر مربوط به اخلاق اون بچه است تا مربوط به دختر شما.

۵- او را تشویق به رقابت کنید

برای تکالیف و کارهایش سریعا به او کمک نکنید، اگر کمک خواست از او بخواهید چند بار ، چند دقیقه اول را خودش تلاش کند.

۶- تشویقش کنید تا اگر میخواهد ورزش کند

دختران گزینه های ورزشی بیشتری از قبل دارند اگر دوست دارد ژیمناستیک یا فوتبال بازی کند به او شانس دهید تا وارد بازی شود و بداند برای چه بازی تواناست برایش تصمیم نگیرید که کدام ورزش مناسب اوست- خودش این را میفهمد.

۷- درباره نقاط قوت و ضعفش فرضیه نسازید

چونکه بچه شما دختر است بدین معنی نیست که باید با کاستی ها و نقص ها دست و پنجه نرم کند – یا باید آزمونهای خواندن را به سختی طی کند بعلاوه بدین معنا نیست که نخواهد برود ماهیگیری یا برای لیگ کودکان تلاش نکند. خواسته هایش را دنبال کنید تا نقاط قوت او را تقویت کنید و روی ضعفهایش کار کنید تا بهبود یابد.

۸- تصویری از بدن سالم را الگوی او کنید

وقتی میپرسد که: من زیبام؟ با انرژی به او بگویید بله! وقتی ظاهرش را تحسین میکنید، فعالیتهایش را هم پررنگ کنید: امروز توی ژیمناستیک عالی بودی یا : روی صحنه چشمات برق میزد.

برای دختران بزرگتر هم خوب است بشنوند که مدلهای مجلات شکل زنان و دختران واقعی نیستند و عکسهایشان با فتوشاپ دستکاری شده تا لاغرتر و بی نقصتر از واقعیت به نظر آیند.

۹- او را برای جنسیت گرایی اماده کنید

حتی امروزه برخی فکر میکنند دختران همان کارهای پسران را میتوانند انجام دهند اگر دیدید دختران فیلمها و برنامه های تلویزیونی را تماشا میکند که دختر در پس زمینه است ولی پسر زندگی را حفظ میکند، خاطر نشان کنید و با او درباره چیزهای متفاوت در زندگی واقعی صحبت کنید.

۱۰- نقش های مثبت زنها را خاطر نشان کنید

وقتی اخبار می بینید یا روزنامه میخوانید هر شانسی را استفاده کنید تا به دختران نشان دهید زنان- سناتورها و مربیان ورزشی و دکترها و ورزشکاران – میتوانند هرکاری کنند.

کتابهایی دارای شخصیتهای زن قوی بخوانید، این راهی است تا بدون سخنرانی ایده را منتقل کنید، اگر نمیتوانید کتابهای اینگونه زیادی بیابید از کتابداری بپرسید – انها معمولا لیستی از کتابها برای انتخاب دارند و پیشنهاد میدهند.

زنان با اعتماد به نفس این کارها را انجام نمی دهند

۱.آن‌ ها غیبت نمی‌ کنند

زنان با اعتماد به نفس در مورد زنان دیگر حرف نمی‌زنند، آنها در مورد رویاها، برنامه‌ها، و آرزوهای‌شان حرف می‌زنند.

۲. آنها به خودشان شک ندارند

نخواهید شنید که در تصمیمات‌شان تردید کنند. تردید بخشی از روند کار آنها نیست. آنها همیشه می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و چرا آن را انجام می‌دهند. آنها درست به تصمیمات‌شان فکر می‌کنند ولی وقتی تصمیم بگیرند، تصمیم‌شان قطعی است.

۳. از روندهای روز پیروی نمی‌ کنند

زنان با اعتماد به نفس پیرو روندهای روز نیستند، تعیین‌کننده‌ی آن هستند. آنها وقت‌شان را صرف فکر کردن به این مسئله نمی‌کنند که چه چیزی باب است و در عوض، انتخاب‌هایی بر این اساس دارند که چه چیزی دوست دارند. آنها دقیقا هماهنگ با نیازها و اولویت‌های خودشان هستند. و از این نمی‌ترسند که آن‌چه را می‌خواهند، درخواست کنند.

۴. هرگز احساسات‌ شان را پنهان نمی‌ کنند

وقتی چیزی ناراحت‌شان کند، متوجه خواهید شد. ظاهر و باطن‌شان یکی است. اعتماد به نفس، توانایی رک‌گویی را به آنها می‌دهد طوری که بقیه به راحتی می‌پذیرند.

۵. آنها هرگز در مراقبت از خودشان کوتاهی نمی‌ کنند

زنان با اعتماد به نفس می‌ دانند برای این‌ که بهترین باشند باید مواظب خودشان باشند. آنها ارزش توازن منطقی کار/ زندگی را می‌دانند، برای درست غذا خوردن‌شان وقت می‌گذارند، خوب می‌خوابند و گاهی فقط به این دلیل که حس خوبی دارد، خودشان را لوس می‌کنند.

۶. هرگز کورکورانه به چیزی گوش نمی‌ دهند

زنان با اعتماد به نفس دوست دارند شواهد را خودشان جمع‌آوری کنند و به نتیج گیری های خاص خودشان برسند. آنها کلیشه‌ای فکر می‌کنند، زیرا اگر خودشان حقیقت را درنیابند، می‌دانند متوجه‌ی کل ماجرا نمی‌شوند.

۷. آنها سعی نمی‌ کنند به میل آدم‌ ها رفتار کنند

وقتی زنی به خود مطمئن است به تایید بیرونی نیازی ندارد. این به زن با اعتماد به نفس اجازه می‌دهد خود واقعی‌اش باشد و اطمینان حاصل کند که آدم‌هایی که دوستش دارند، او را به‌خاطر خودش دوست دارند. از قلبش فرمان می‌گیرد و برای بر‌آمدن از پس مخالفت‌ها، قدرت درونی دارد.

۸. وقت‌شان را صرف نگرانی نمی‌ کنند

وقت، گران‌بها است، در نتیجه هدر دادن آن با نگرانی در مورد اگرها و شایدها، کارهایی که باید انجام می‌دادیم یا می‌توانستیم انجام دهیم، برای زن با اعتماد به نفس رضایت‌بخش نیست. او می‌داند نگرانی مانند پرداخت بهره‌ی وام است قبل از این‌که وام گرفته باشد.

۹. آنها افسوس نمی‌ خورند

از گذشته درس می‌گیرند و درمی‌یابند کجا انتخاب‌های ضعیفی داشته‌اند ولی افسوس نمی‌خورند. این‌که قادر باشید از گذشته چیزی یاد بگیرید به جای این‌که افسوس آن را بخورید، باعث اعتماد به نفس می‌شود.

۱۰. آنها از نامرتب بودن نمی‌ ترسند

قطعا آنها اهمیت تاثیرگذاری در نخستین برخورد را می‌دانند و دوست دارند عالی به‌نظر برسند، ولی اهمیتی نمی‌دهند اگر گرفتار باد و باران شوند یا در هنگام راه رفتن در ساحل پاهای‌شان شنی شود. آنها در تجربه به دنبال شادی هستند چه گرفتار رگبار شوند چه در استخر بیفتند.

۱۱. آنها شکست‌ ها را باخت درنظر نمی‌ گیرند

حقیقت این است که آنها آدم‌هایی هستند که معمولا می‌توانند به شما بگویند قبل از این‌که هنری فورد موفق شود چند بار ورشکست شده است(۳ بار! ). آنها متوجه هستند در مسیر موفقیت، همیشه دست‌اندازهایی در جاده وجود دارد. آنها با آرامشی خود را بازمی‌یابند که به آنها اجازه می‌دهد با شیوه‌ای مصمم به جلو پیش روند.

۱۲. به فشار هم‌ تایان اهمیتی نمی‌ دهند

این اساسا درنتیجه‌ی حقیقتی است که آنها فشار هم‌تایان‌شان را حس نمی‌کنند. فشار به آدم‌هایی اختصاص دارد که نگران تفکر بقیه هستند. و زن با اعتماد به نفس این‌طور فکر نمی‌کند.

۱۳. آنها انتخاب‌ های ناخودآگاه نمی‌ کنند

زنان با اعتماد به نفس از هدف‌شان مطلع هستند و از این برای هدایت هدفمند تصمیمات‌شان استفاده می‌کنند. این روش هدفمند و متهورانه‌‌ی زندگی، بخشی از همان چیزی است که بقیه را جذب آنها می‌کند.

۱۴. آنها غرایزشان را نادیده نمی‌ گیرند

حتی وقتی تمام حقایق به‌نظر می‌رسد به یک چیز دلالت دارند، اگر دل‌شان چیز دیگری بگوید، آن راه را درپیش می‌گیرند. آنها می‌دانند غریزه، قوی‌ترین یار ما در تصمیم‌گیری است، بنابراین از صمیم دل به آن گوش می‌دهند.

۱۵. آنها خود را مشغول نشان نمی‌ دهند

فعال و ثمربخش بودن از تظاهر به مشغول بودن متفاوت است. آنها کار را انجام می‌دهند، ولی در هنگام انجام کار، غرق آن نمی‌شوند.

۱۶. از چیزی دلخور نمی‌ شوند

آن‌ها می‌فهمند نظر شما متعلق به شما است نه آن‌ها. با این‌که، آنها برای احساسات شما ارزش قائل هستند، اگر با تصمیمات آنها موافق نیستید، کار خودشان را می‌کنند. ولی هم‌چنان شما را دوست دارند.

۱۷. آنها سکوت را آزار دهنده نمی‌ دانند

حقیقت این است که سکوت آنها را شارژ می‌کند. آنها از اوقات تنهایی لذت می‌برند، جایی که می‌توانند پیشرفت شخصی شان را بررسی کنند و زمانی برای شارژ دوباره داشته باشند.

۱۸. آنها آرزو ندارند عامه‌ پسند باشند

آن‌ها اصالت بقیه را گرامی می‌دارند و فقط دوستانی می‌خواهند که ارتباط عمیقی با آنها برقرار کنند. آنها گفت‌و گوها‌ی چالش‌انگیز را دوست دارند و این عامه‌پسند نیست ولی آنها اهمیتی نمی‌دهند.

۱۹. آنها به مربیان خصوصی نیازی ندارند

یا به جای مربی به کرنومتر نیازی ندارند. آنها خودانگیخته هستند و هیجان دارند تا در روزشان جهشی داشته باشند- دکمه‌ی آلارم برای آنها وجود ندارد.

۲۰. آنها طرفدار نمی‌ خواهند، حامی می‌ خواهند

آن‌ها احتمالا ۹۰۰ دوست فیس‌بوکی و یک عالمه پیرو در اینستاگرام دارند. ولی به آن‌چه اهمیت می‌دهند مطالب اخبارشان است، نه تعداد آن. همیشه کیفیت بر کمیت غلبه دارد.

۲۱. آنها به دارایی شان نمی نازند

آن‌ها می‌دانند که خرت‌و‌پرت معرف آنها نیست، پس انتخاب لباس و ماشین‌شان بر اساس چیزی است که دوست دارند، نه این‌که چطور می‌خواهند دیده شوند.

۲۲. آنها خودشان را انکار نمی‌ کنند

آن‌ها متوجه هستند برای هرچیزی تعادل وجود دارد. آنها ممکن است مراقب سلامتی‌شان باشند ولی با کمال میل گاهی خودشان را تحویل می‌گیرند. آنها دوست دارند به ورزش بروند، چون می‌دانند دنیا تمام نمی‌شود اگر یک کار را ول کنند. زنان با اعتماد به نفس نیاز ندارند کسی دوست‌شان داشته باشد. به همین دلیل است همه آنها را دوست دارند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.