در حین آشپزی ورزش کنید

به راحتی به وزن موردنظرتان برسید

فصل زمستان فصل زیباییست اما کسانی که بیرون ورزش می‌کنند شاید زیاد از آمدن این فصل خوشحال نباشند. دلیلش هم واضح است ورزش کردن در هوای خیلی سرد زیاد ایده‌ی خوبی نیست. اما این تنها مسئله نیست که باعث ناراحتی می‌شود، بدترین قسمت آن است که پیدا کردن یک برنامه ورزشی در خانه کمی مشکل است. از آنجا که خانم‌های خانه زیاد در آشپزخانه کار دارند برنامه مخصوص این قسمت از خانه تهیه کردیم، تا بتوانید هنگام انجام کارهایی مانند آشپزی ورزش هم بکنید.

میز یا اوپن آشپزخانه

در باشگاه میز ورزشی هست و در آشپزخانه نیز اوپن یا میز آشپزخانه. با همین قسمت از آشپزخانه میتوان کلی ورزش مخصوص بالا تنه انجام داد، فقط نیاز به کمی فضا دارید.

حرکت شنا

ورزش و آشپزخانه

چگونگی انجام حرکت

برای انجام این تمرین ابتدا رو به اُپن بایستید، دست‌ها را به عرض شانه باز کنید و لبه آن را بگیرید. یادتان باشد که هرچقدر پاها از اپن بیشتر فاصله داشته باشد، انجام حرکت هم سخت‌تر می‌شود، پس بسته به توان و قدرت بدنی‌تان، محل قرارگیریِ پایتان را تنظیم کنید.

به‌ آرامی آرنج‌هایتان را خم کنید، بدن خود را پایین بیاورید تا زمانی‌که حالتی معلق بگیرید، نه اینکه روی سطح استراحت کنید، و سپس دوباره به سمت عقب فشار بیاورید. حالا به‌آرامی با سه شماره به پایین بروید و با سه شماره هم به سمت بالا بیایید و تا جایی‌ که می‌توانید آرنج‌هایتان را نزدیک به پهلوی خود نگه دارید. هشت مرتبه حرکت شنا را به‌ صورت آهسته انجام دهید و این تمرین را سه مرتبه دیگر نیز تکرار کنید. اگر می‌خواهید تمرین‌تان چالشی‌تر بشود، یکی از پاهایتان را بلند کنید تا عضلات تثبیت‌کننده شکمتان بیشتر درگیر شوند.

حرکت شیب

ورزش و آشپزخانه

یکی دیگر از تمریناتی که می‌توان با اپن آشپزخانه انجام داد، حرکت شیب است. این تمرین برای کسانی‌که به باشگاه می‌روند کاملاً آشناست، اما مدل باشگاهی و آشپزخانه‌ایِ آن هیچ فرقی باهم ندارند.

چگونگی انجام حرکت

پشت به اپن بایستید و کف دست‌هایتان را در حالت صاف روی لبه آن قرار دهید. در انجام این حرکت، بیشتر وزنتان باید روی پاشنه پاهای شما قرار بگیرد. لازم است بدانید که هر چقدر پاهایتان از هم دورتر باشد، حرکت شیب نیز سخت‌تر می‌شود. بدونِ خم‌کردن پاها، کمر و دست‌هایتان، بدن خود را به سمت پایین بیاورید. سپس دوباره خیلی آرام، به سمت بالا برگردید تا دست‌هایتان صاف شود. این حرکت را ۱۲ بار انجام دهید و سه دور دیگر این تمرین را تکرار کنید.

حرکت جهش معکوس

ورزش و آشپزخانه

پیشنهاد می‌کنیم با انجام این حرکت، از حوله آشپزخانه، علاوه‌بر خشک‌کردنِ وسیله‌ها و دست‌هایتان، برای رسیدن به تناسب اندام هم استفاده کنید!

چگونه با ورزش وزن کم کنیم؟

چگونگی انجام حرکت

حوله‌ای را روی زمین و درست زیر پای راست خود قرار دهید. پای چپتان را به‌ آرامی خم کنید و پای راست خود را به سمت عقب سُر بدهید تا به حالت جهش دربیایید؛‌ سپس دوباره پای راست خود را به طرف بالا برگردانید تا درست پشت پای چپتان قرار بگیرد. برای تحمل فشار در کل مدت انجام حرکت، پای چپتان را خم نگه دارید، و تنها پای راست خود را کمی به سمت عقب ببرید. این حرکت را تا ۱۵ مرتبه برای هر پا تکرار کنید.

حرکت تخته

ورزش و آشپزخانه

نمی‌توان از تحرک عضلات اصلیِ بدن به‌سادگی گذشت. در این حرکت نیز مانند حرکت جهش معکوس، از یک حوله استفاده می‌شود.

چگونگی انجام حرکت

به حالت تخته بروید، یعنی آرنج و ساعد را روی زمین قرار دهید، به‌طوری‌که بدنتان روی این قسمت‌ها و نوک پاهایتان متعادل بماند. سپس یک حوله را زیر یکی از دست‌های خود قرار داده و آن را به طرف بالا سُر دهید. با این کار، دیگر آن دست زیر شانه نیست و به بالای سرتان آمده. حالا دست خود را به جای اول بازگردانید، و این بار دستتان را به طرف خارج بدن سُر دهید. حال دوباره دست خود را به جای اول بازگردانید و این حرکت را با هر دست، هشت مرتبه تکرار کنید.

حرکت اسکوات با فنجان

ورزش و آشپزخانه

یکی از بزرگ‌ترین فنجان‌ها یا لیوان‌هایی که در آشپزخانه دارید را بردارید و داخلش را پر از آب کنید، اجی مجی لا ترجی! حالا شما یک وزنه عالی برای انجام حرکت اسکوات دارید. به‌صورت طبیعی هرچقدر بیشتر آب بریزید وزنه سنگین‌تر می‌شود، پس تا حدی آن را پر کنید که برایتان مقداری مشکل‌برانگیز شود، نه اینکه باعث بشود آسیب ببینید.

چگونگی انجام حرکت

پاهایتان را کمی بیشتر از عرض ران‌ها باز کنید؛ سپس با دو دست خود فنجان یا لیوانی که در آن آب ریختید را نگه دارید. در حالی‌که به سمت پایین می‌روید، دست‌هایتان را تا سطح شانه‌ها بالا بیاورید. همین‌طورکه بالا می‌آیید و از حالت حرکت اسکوات خارج می‌شوید، به‌آرامی فنجان‌ها را مانند شروع حرکت نگه دارید. حرکت اسکوات را دوازده مرتبه انجام دهید و سه دور دیگر تکرار کنید.

حرکت بازی با قوطی

ورزش و آشپزخانه

برای انجام تمرینات تقویت دست‌ها، به وزنه‌های کوچک‌تری نیاز دارید، این وزنه‌ها را می‌توانید خیلی راحت در آشپزخانه هم پیدا کنید. خب، برای انجام این حرکت پیشنهاد می‌کنیم که قبل از نوش جان کردنِ کنسرو ماهی، آن را به وزنه تبدیل کنید.

چگونگی انجام حرکت

در هر دست خود یک عدد قوطی کنسرو بگیرید و دست‌هایتان را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. تا جایی‌که می‌توانید در این حالت بمانید، اگر شروع به لرزیدن کردید، یعنی حرکت را درست انجام می‌دهید، پس کمی بیشتر دوام بیاورید. وقتی دست‌هایتان کاملاً خسته شد، آن‌ها را ۹۰ درجه خم کنید و دست‌ها را یکی پس از دیگری با فشار به سمت بالا ببرید و برگردانید. در سه دور، قوطی‌ها را به حالت اول نگه دارید و وقتی به زاویه ۹۰ درجه رسیدید، ۱۵ مرتبه هر دست را بالا ببرید. با انجام این تمرین مطمئن باشید که از این به بعد نگاهتان به قوطی‌های کنسرو کاملاً عوض خواهد شد.

نتیجه‌گیری

چه در آرزوی کاهش وزن و خوش‌فرم‎کردنِ بدنتان باشید، چه در فکر تقویت روحیه و ایجاد شادابی و نشاط بیشتر در زندگی، شما به یک برنامه حرفه‌ای، متناسب با مشخصات بدنی‌تان نیاز دارید تا در کنار رعایت برنامه غذایی اصولی، به‌طور تضمینی، به اهداف دلخواه خود برسید.

منبع: فیتامین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.