چگونه لپ‌تاپ را به تلویزیون وصل کنیم؟

روش اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون

گاهی قصد دارید عکس‌ها، ویدیوها یا گیم ‌ها را از لپ‌تاپ و کامپیوتر با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. مشکل اینجاست صفحه نمایش کوچک سیستم در این شرایط آزاردهنده خواهد بود. با متصل کردن سیستم به تلویزیون به راحتی می‌­توان فایل انتخابی خود را به اشتراک همگان گذاشت.

وصل شدن لپ تاپ به تلویزیون

این روش خوبی است، می­‌تواند برای همه سرگرم‌کننده باشد و زمان خوشی را با خانواده و دوستان سپری کرد. با ما همراه باشید تا روش اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون را آموزش دهیم:

با استفاده از کابل­‌های مختلفی می­‌توان این کار را انجام داد، انتخاب کابل به چند عامل مختلف بستگی دارد:

  • اتصالات مرتبط با لپ‌تاپ / کامپیوتر را بررسی کنید.
  • اتصالات تلویزیون را بررسی کنید.

در زیر لیستی از انواع مختلف کابل‌ها  آمده است، اتصالاتی که باید استفاده کنید و روی کیفیت تصویر تاثیر دارد، از بالاترین به پایین­ترین موارد ذکر شده است:

  • HDMI
  • DVI
  • VGA
  • S-Video
  • کامپوزیت / RCA

انواع کابل ها برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

  1.  “High Definition Multimedia Interface یا HDMI در حال حاضر دارای بالاترین کیفیت اتصال است. همه­‌ی HDTV ها این اتصال را دارند، هرچند احتمال دارد لپ‌تاپ یا رایانه شما فاقد این اتصال باشد. اگر این اتصال را بر روی رایانه خود داشتید، از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت می­‌توانید از یک آداپتور برای تبدیل HDMI به DVI استفاده کنید.
  2.  DVI کوتاه شده عبارت “Digital Video Interface” است، در سال ۲۰۰۳ برای اتصال مانیتورهای رایانه استاندارد شده است. رایانه و HDTV باید این اتصال را داشته باشند. اگر قصد استفاده از این اتصال را دارید، باید از یک کابل صوتی جداگانه استفاده کنید. یک کابل از تلفن‌های خروجی متصل به ورودی صدای قرمز و سفید در تلویزیون شما عالی کار می­‌کند!
  3. اتصالات VGA کوتاه شده عبارت “Video Graphics Array” رایج‌ترین اتصالات ویدئویی موجود در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی هستند. HDTV ها ممکن است یک اتصال VGA داشته باشند که به این معنی است که شما فقط نیاز به اتصال کابل بین رایانه و تلویزیون را دارید. با این حال، تلویزیون­‌های قدیمی‌تر اتصال VGA نخواهند داشت و به یک مبدل تلویزیون نیاز دارند. مبدل‌های USB وجود دارد که می‌­توانید از این روش استفاده کنید. درست مانند DVI، VGA  سیگنال صوتی را حمل نمی‌کند، تنها از روش بالا برای اتصال صوتی از خروجی تلفن خود استفاده کنید.
  4.  S-Video یا “Super Video” در زمان­‌های گذشته نیز وجود داشته است. برخی از لپ‌تاپ‌ها و کارت گرافیک کامپیوتر دارای یک اتصال S-Video هستند. اکثر تلویزیون‌ها نیز یک اتصال S-Video خواهند داشت. این اتصال دارای کیفیت بالا نیست، هر چند کمترین کیفیت را نیز نخواهد داشت. S-video همان محدودیت صوتی را مانند دو نمونه فوق دارد. باز هم، فقط از خروجی‌های تلفن‌های خود به کابل RCA یا آداپتور استفاده کنید.
  5. ۵. اتصالات کامپوزیت، که به اتصالات RCA معروف است، دارای ارتباطات زرد، قرمز و سفید است که بیشتر مردم با آن آشنا هستند. قرمز و سفید صوتی آنالوگ هستند و زرد برای فیلم کامپوزیت است. این اتصال دارای کمترین کیفیت است. اگر رایانه شما دارای اتصالات RCA نیست، می‌توانید از کابل RCA به S-Video استفاده کنید.

اتصال لپ‌تاپ / رایانه به تلویزیون بسیار ساده است. تنها مورد حائز اهمیت شناخت شما نسبت به اتصالات رایانه و تلویزیون است. اگر سیستم شما با بعضی از کابل­‌های ارتباطی تطبیق ندارد، می ‌توانید آداپتورهایی را خریداری کنید تا با انواع اتصالات مطابقت داشته باشند.

پس از یادگیری مرحله اتصال فیزیکی رایانه به تلویزیون خود، باید ورودی صحیح را در تلویزیون خود انتخاب کنید. همانطور که هنگام استفاده از دستگاه پخش DVD ورودی را انتخاب می­‌کنید، این کار را انجام دهید. این ورودی ممکن است AV1 یا AV2 نامیده شود. شما باید این گزینه را بر روی صفحه تلویزیون ببینید.

اگر می­‌خواهید تصویر را با رزولوشن بالا ببینید،HDTV های جدید دارای چندین تنظیمات مختلف رزولوشن خواهند بود. تلویزیون‌های قدیمی‌­تر ممکن است فقط دارای تنظیمات رزولوشنی باشند. در این حالت، برای اینکه تصویر خوب به نظر برسد، وضوح رایانه خود را تنظیم کنید.

با انجام دادن مراحل فوق، می­‌توانید فایل­‌های خود را بدون صرف زمان به اشتراک بگذارید و استفاده کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.