۷ ویژگی شخصیتی یک رهبر خوب

یک رهبر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

اگر می‌خواهید رهبری تعدادی از افراد را برعهده بگیرید، در وهله اول باید ویژگی‌های یک رهبر خوب را داشته باشید. رهبری توانایی جذب افراد به مزایا، امکانات و مهارت‌هایی است که شما به عنوان یک مالک، مدیر یا والدین ارائه می‌دهید. جیم روون (Jim Rohn) رهبری را بزرگترین چالش زندگی می‌داند. آنچه اهمیت دارد این است که بتوانید مهارت‌های خود را تقویت کنید. تمام رهبران موفق روی ویژگی‌های خود کار می‌کنند تا بتوانند تاثیرگذار باشند. در این مطلب چگونگی تقویت ویژگی‌های شخصیتی را بیان می‌کنیم.

یاد بگیرید قوی باشید اما خشن نه

تلاش زیادی باید بکنید تا یک رهبر قوی، توانمند با حیطه قدرتی وسیع شوید اما برخی افراد قدرت را با خشونت اشتباه می‌گیرند. خشونت به هیچ وجه کمک‌کننده نیست.

یاد بگیرید مهربان باشید اما ضعیف نه

نباید ضعف را با مهربانی اشتباه بگیریم. مهربانی ضعف نیست. مهربانی نوعی از قدرت است. باید مهربان باشیم و با دیگران صداقت داشته باشیم. باید مهربان باشیم و با ملاحظه عمل کنیم. باید مهربان باشیم و بگوییم چه چیزی را دوست داریم و گرفتار وهم و اشتباه نشویم.

یاد بگیرید جسور باشید اما قلدر نه

برای نفوذ در گروه، باید جلوتر از بقیه حرکت کنید. باید این شما باشید که اولین تیر را پرتاب می‌کند، با نخستین مشکلات مواجه می‌شود و اولین نفر است که با مشکلات می‌جنگد. مانند یک کشاورز، اگر بخواهید محصول خوبی برداشت کنید باید جسور باشید، در زمان مناسب وجین کنید، علف‌های هرز را از بین ببرید و اشکالات دیگر را برطرف کنید. باید در لحظه عمل کنید.

یاد بگیرید فروتن باشید اما خجالتی نه

با کمرو و خجالتی بودن نمی‌توانید به اهداف خود دست یابید. برخی افراد خجالتی بودن را با متواضع بودن اشتباه می‌گیرند. تواضع ارزشمند است اما کمرو بودن بیماری است. کمرویی مشکلی است که قابل حل است. اما تواضع یعنی انسان با وجود آنکه به جایگاه بالای خود آگاهی دارد اما فاصله بین خود و دیگران را از بین می‌برد.

یاد بگیرید مغرور باشید اما متکبر نه

رسیدن به خواسته‌ها و جاه‌طلبی‌ها غرورآفرین است اما نکته اینجاست که یک رهبر خوب مغرور می‌شود اما متکبر نه. آیا می‌دانید بدترین نوع تکبر چیست؟ تکبر ناشی از جهل. این نوع تکبر، غیر قابل تحمل است. اگر کسی باهوش اما متکبر باشد قابل تحمل است اما کسی که نادان و متکبر باشد، غیر قابل تحمل است.

یاد بگیرید حس شوخ‌طبعی داشته باشید اما قباحت نه

یک رهبر باید یاد بگیرد شوخ بودن خوب است اما سبک‌سری نه.

یاد بگیرید با واقعیت‌ها مواجه شوید

صادق باشید. خود را از دروغ و نیرنگ رها کنید. زندگی را همان گونه که هست بپذیرید با همه ناملایمات آن.

زندگی تجربه منحصر به فردی است. رهبری نیز تجربه منحصر به فردی است. مهارت‌های رهبری ممکن است برای یک نفر کارایی داشته باشد ولی برای دیگری نه. اما به طور کلی مهارت‌های اساسی رهبری می‌تواند برای همه مفید باشد چه در کار، چه در جامعه و چه در خانه.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.