چطور لکه قهوه را از روی لباس پاک کنیم؟

برای از بین بردن لکه قهوه قدیمی باید لباس را خوب خیس کنید.

اگر تا به حال کثیف شدن لباس با لکه قهوه را تجربه کرده باشید، می‌دانید چقدر پاک کردن لکه روشن قهوه سخت است. برای از بین بردن لکه قهوه قدیمی باید لباس را خوب خیس کنید. برای پاک کردن لکه قهوه تازه، کمی آب سرد کافی است. اگر سریعا لکه را پاک کنید حتی نیاز به هیچگونه شوینده، لکه‌بر و محصولات شستشو ندارید.

مراحل پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

این تکنیک بستگی به این دارد که لکه تازه است یا خیر.

برای لکه قهوه تازه ابتدا از آب سرد استفاده کنید. آب سرد را از قسمت پشت لکه رد کنید. این کمک می‌کند لکه بیش از این به پارچه نفوذ نکند. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آب سرد را به پشت لکه بزنید یا تا زمانی که آبی که خارج می‌شود کاملا تمیز باشد. اگر لکه پاک نشد یا لکه شما قدیمی است، مرحله بعد را انجام دهید.

مایع لباسشویی و کمی آب سرد را به لکه بمالید. اگر مایع لباسشویی ندارید، می‌توانید از مایع ظرفشویی استفاده کنید. بگذارید لکه تازه قهوه سه تا پنج دقیقه در این محلول بماند. می‌توانید مدت زمان زیادی بگذارید اما نباید بگذارید خشک شود. برای لکه‌های قدیمی، باید پس از شستشو با این محلول، لباس را خوب آب بکشید. هر پنج دقیقه پارچه را با انگشتان خوب چنگ بزنید تا لکه پاک شود. پس از ۳۰ دقیقه خیس خوردن در آب سرد، چک کنید لکه از بین رفته است یا خیر. اگر لکه هنوز باقی بود، پنج تا ۱۵ دقیقه آن را در آب گرم خیس کنید و سپس آب بکشید.

اگر لکه هنوز پاک نشده بود، کمی پودر لباسشویی را با همان میزان سرکه سفید و آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پارچه امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ پارچه را از بین نمی‌برد. با استفاده از یک مسواک خمیر را روی لکه بزنید و سپس آب بکشید.

از یک اسپری یا ژل لکه‌بر استفاده کنید. بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس به طور نرمال شستشو دهید. ژل لکه‌بر دو طرف لکه را می‌پوشاند و به پارچه نفوذ می‌کند.

لکه را چک کنید و اگر هنور پاک نشده بود، پیش از خشک شدن مراحل را تکرار کنید.

لباس را در هوای آزاد خشک کنید. لباس خشک شده را جلوی نور بگیرید تا مطمئن شوید رنگ لکه از بین رفته است. اگر اینطور است، لباس را به شیوه معمول شسته و خشک کنید. در غیر این صورت، مرحله استفاده از لکه‌بر را دوباره تکرار کنید و تا زمانی که لکه کاملا پاک نشده است، از ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده نکنید. این فرآیند را ادامه دهید تا لکه کاملا محو شود.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.