راهکار پاک کردن لکه لاک ناخن از سطوح مختلف

لاک ناخن را سریعتر پاک کنید

آرایش ناخن‌ها با لاک زیبایی بیشتری به دست‌ها می‌دهد و اعتماد به نفس را بالا می‌برد اما گاهی در حین لاک زدن خرابکاری‌هایی هم صورت می‌گیرد! از آنجایی که پاک کردن لکه لاک ناخن اندکی دشوار است، بایستی سریعا و تا پیش از آنکه لکه کاملا خشک نشده آن را پاک کرد. در این مقاله خواهیم گفت چگونه لکه لاک ناخن را از روی هر سطحی پاک کنید.

لباس

قسمت لکه‌دارشده لباس را به صورت پشت و رو بر روی پارچه سفید تمیز یا دستمال کاغذی بگذارید و به آن استون بزنید. توجه کنید که استون را مستقیم بر روی پارچه‌هایی که حاوی آستات یا تری آستات هستند نزنید (این مواد به خصوص در پارچه‌های مصنوعی موجود است). استون این مواد را ذوب می‌کند. سپس با آب تمیز آب بکشید تا وقتی که لکه به پارچه یا دستمال کاغذی منتقل نشود. از یک شوینده لکه‌بر استفاده کنید و در نهایت به صورت عادی پارچه را بشویید.

فرش

به دقت اضافه لاک را از روی فرش بردارید و با استفاده از قطره چکان چند قطره استون روی لکه بزنید، با دستمال سریعا پاک کنید و این کار را تا جایی تکرار کنید که دیگر هیچ رنگی به پارچه منتقل نشود. برای آنکه باقیمانده لکه را نیز از بین ببرید، یک شوینده لکه‌بر را با استفاده از یک پارچه تمیز و اسفنج به لکه بزنید و لکه را با آن تمیز کنید. اگر باز هم لکه پاک نشد، با استفاده از قطره چکان پرواکسید هیدروژن را مستقیما روی لکه بزنید. با آب سرد آب بکشید و سپس با اسفنج خشک کنید.

اثاث منزل

به دقت اضافه لاک ناخن را بردارید و با استفاده از قطره چکان چند قطره استون روی لکه بزنید. این کار را تکرار کنید تا هیچ لکه رنگی باقی نماند. اگر لکه باقی ماند، با استفاده از پارچه سفید تمیزی لکه بر روی محل بزنید. به عنوان آخرین راه‌حل، با استفاده از قطره چکان پرواکسید هیدروژن را مستقیم روی لکه بزنید، سپس آب بکشید و با اسفنج خشک کنید.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.