کدو سبز را در خانه پرورش دهیم

اطلاعاتی درباره کاشت و پرورش کدو سبز

ممکن است شما از این‌که این کدوهای تابستانی تا چه اندازه می‌­توانند پرمحصول باشند، آگاهی کامل داشته باشید. زمانی‌که کدو سبز را می­‌چینید، این گیاه، تولید خود را متوقف نمی­‌کند. شما می‌­توانید با استفاده از کدو سبز، کارهای زیادی انجام دهید به‌طور مثال کدو را بپزید و از آن در غذاهای گوشتی استفاده کنید، آن‌ها را حلقه‌حلقه کنید و به پنکیک اضافه کنید و یا نان کدو سبز بپزید.

آماده‌­سازی خاک

کدو سبزها، خاک دارای زه‌­کشی خوب و کود داده شده‌­ای را که به وسیله کمپوست غنی شده باشد را دوست دارند.

روش کاشت

دانه­‌ی کدو را در بیرون خانه زمانی‌که دمای خاک به ۶۰ درجه فارنهایت (معادل ۱۵/۵ درجه سانتی‌گراد) رسیده باشد (حدودا یک هفته از آخرین یخ‌بندان گذشته باشد)، بکارید.

فواصل کاشت

اگر می­‌خواهید که به کدوها فضای زیادی برای رشد بدهید، فاصله­‌ی ردیف­‌های کشت باید حدود  ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌­متر و فاصله‌ی دانه­‌ها در هر ردیف ۲۴۰ تا ۳۶۰ سانتی‌­متر باشد.

آبیاری

کدو سبز، خاک همیشه مرطوب را دوست دارد. برای آن‌که از ایجاد بیماری جلوگیری کنید، آن‌ها را همیشه از قسمت پایین آبیاری کنید.

کود دهی 

دو هفته پس از جوانه زدن کدو، بر روی آن‌ها کمپوست چای اسپری کنید. کار اسپری­ کردن را در هفته سوم و یا زمانی‌که گل­‌ها پدیدار می­‌شوند، دوباره تکرار کنید.

نکته: اگر فاصله‌­ی بین کدو ها کم است، یک داربست جهت حمایت از رشد عمودی آن‌ها، قرار دهید.

آفت‌­ها:

  لکه­‌های قهوه­ای رنگ تا کم رنگ روی برگ‌­ها، حاصل وجود حشره کدو است. آفت­‌های کدو موجب می‌­شوند که این گیاهان به‌طور ناگهانی، پژمرده شوند.

بیماری­‌ها:

 بیماری کپک پودری، با باقی گذاشتن لکه­‌های سفید پودری بر روی برگ­‌ها که رنگ آن به مرور قهوه‌ای رنگ شده و خشک می­‌شود، ممکن است به گیاه ضربه جدی وارد کند. گیاهانی که پژمرده می­‌شوند و شیره­‌ی چسبناکی از آن‌ها خارج می­‌شود، زمانی‌که چیده می‌­شوند ممکن است به وسیله باکتری­‌هایی که از سوسک‌­های خیار پراکنده می­‌شوند، آلوده شوند.

برداشت محصول:

 کدو سبزها را هنگامی‌که میوه­‌های آن هنوز کوچک هستند (عرض حدود ۷/۵ تا ۱۰ سانتی­‌متر یا طول ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌­متر دارند)، برداشت کنید. شما می‌­توانید کدو سبزها را به مدت حدود یک هفته در یخچال نگه‌داری کنید.

منبع parsegard.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.