پنج راز برای عکاسی بهتر از گل

زیبایی گل را بیشتر نشان دهید

شما مجبور نیستید عکاس حرفه‌­ای باشید تا عکس­‌های جذابی از گل را به ثبت برسانید، آیا می­‌خواهید زیبایی یک گل رز را در باغ خود نشان دهید؟ گل‌های زیاد به شما امکان می‌­دهد تصاویری رنگارنگ ایجاد کنید که توجه کاربران را به خود جلب می­‌کند! در مطلب امروز پنج راز برای گرفتن عکس‌هایی از گل را شرح خواهیم داد.

نورپردازی بهتر از گل

بدترین موقع برای عکس گرفتن از گل زمانی است که خورشید به طور مستقیم می‌­تابد در این مواقع سایه­‌های خشن و تیز ایجاد می­‌شود. بهتر است هنگام غروب آفتاب، صبح زود و یا عصر زمانی که نور خورشید خیره‌کننده نیست، تصاویر گل را تهیه کنید تا رنگ­‌های اشباع خود را بیشتر در شکوفه‌­های گل نشان دهد.

امتحان کردن انواع زوایا

برای تهیه عکس‌های منحصر به فرد و زیبا از گل، به اطراف حرکت کنید. برای رسیدن به بهترین ترکیب ممکن، انواع زاویه‌­ها و فاصله­‌ها را امتحان کنید.

بر روی سوژه خود تمرکز کنید

از قانون یک سوم استفاده کنید. هر عکسی نیاز به سوژه دارد بدون سوژه عکس جذابیت و نقطه­‌ی تمرکز نخواهد داشت. نقطه­‌ی تمرکز محلی است که عکاس قصد دارد چشم بیننده را ابتدا به سوی آن بکشاند. قانون یک سوم مجموعه‌ای از اصول راهنماست که از یک گرید (جدول) فرضی با دو خط افقی و دو خط عمودی استفاده می‌کند. سوژه‌ها روی خطوط این گرید یا محل تلاقی آن‌ها با هم قرار داده می‌شوند تا به عکس عمق و جذابیت بیشتری بدهند. سعی کنید سوژه را به طور کامل در قاب عکس قرار دهید، همچنین به پیش زمینه و پس زمینه توجه کنید.

ثابت نگه داشتن دوربین

سعی کنید دوربین را بدون لرزش در دستان خود بگیرید، برای این کار می‌­توانید از یک سه پایه استفاده کنید.

تنها از گل استفاده نکنید

برای تصویربرداری از گل فقط به گل تنها اکتفا نکنید، بلکه از روش‌­های منحصر به فرد برای ضبط گل یا گل­ها استفاده کنید. شما می‌­توانید طرح گل را با موارد طبیعی محیط زیست، ترکیب کنید. همچنین می­‌توانید حشراتی را بر روی گل­ها جستجو کنید تا چشم‌انداز جذابی به گل بدهد.

منبع lifewire.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.