پوره سیب زمینی شیرین مناسب فصل سرما

انواع مختلف پوره

پوره سیب زمینی شیرین خوش رنگ، شیرین و خوشمزه بوده و برای فصل سرما مناسب است. این پوره سرشار از ویتامین بوده و طعم شور و شیرینی دارد و به راحتی تهیه می شود.کدو حلوایی سرشار از ویتامین A و C و دیگر مواد مغذی است که برای زمستان بسیار مناسب است. توصیه می کنیم که از این سبزی فصلی چشم پوشی نکرده و به صورت پوره در کنار گوشت های سفید سرو کنیدمی توانید این پوره را در کنار غذاهای دیگر سرو می کنید. افزودن گشنیز تاره خرد شده طعم این پوره را بهتر کرده و خواص آن ها بالا می برد. برای داشتن یک پوره زمستانی کامل با سیب زمینی شیرین حتماً به آن عدسنیز اضافه کنید.

پوره بروکلی:

 تهیه پوره بهترین روش برای خوراندن سبزیجات به کودکاناست. این پوره از سیب زمینی و بروکلی پخته تهیه می شود. توصیه می کنیم در فریزرتان بروکلی داشته باشید تا در فصولی که این سبزی وجود ندارد از آن استفاده کنید. این پوره به سادگی قابل تهیه و خوردن است.

پوره سیب زمینی
پوره کلم بروکلی

پوره کرفس:

کرفس فواید زیادی دارد. اگر نمی دانید با این سبزی پرخاصیت چه غذایی تهیه کنید بهتر است پوره را در نظر بگیرید. پورهکرفس با غذاهایی مانند ماهی سرو می شود و برای جشن ها عالی است. می توانید از کرفس نیز در ترکیب پوره سیب زمینی استفاده کرده و طعم جدیدی را امتحان کنید.
پوره سیب زمینی
پوره کرفس

پوره کدوحلوایی:

 کدو حلوایی سرشار از ویتامین A و C و دیگر مواد مغذی است که برای زمستان بسیار مناسب است. توصیه می کنیم که از این سبزی فصلی چشم پوشی نکرده و به صورت پوره در کنار گوشت های سفید سرو کنید. این پوره را درست کرده و کمی تخمه کدوی بو داده به آن اضافه کنید. در این صورت حین مصرف، تخمه های کدو زیر دندان رفته و لذت خوردن این پوره را چند برابر می کند.
پوره سیب زمینی
پوره کدو حلوایی

پوره نخود سبز:

 نخود سبز جزو سبزیجاتی است که به ندرت از آن استفاده می شود. این نخودها مغذی و پرخاصیت هستند و تهیه پوره از آن ها کار بسیار ساده ای است. می توانید از آن در ترکیب پوره سیب زمینی استفاده کنید و یا اینکه آن ها را به تنهایی پوره کرده و در کنار غذا سرو کنید. توصیه می کنیم همیشه در فریزرتان نخود فرنگی داشته باشید تا در مواقع لازم استفاده شود.

روش تهیه پوره ها:

یکی از آسان ترین دستور پخت غذاها، آماده کردن پوره است. سبزیجات شسته را پخته، سپس کاملا له می کنند. بعد به آن نمک، فلفل، ادویه و جوزهندی اضافه کرده و در نهایت کمی کره به آن می افزایند؛ به همین سادگی! اگر این پوره ها را برای کودکانتان آماده کردید، مقدار نمک و ادویه ها را خیلی کم کنید تا ذائقه شان به نمک عادت نکند و ادویه ها هم که ممکن است موجب ایجاد حساسیت شوند.
منبع تبیان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.