پیاده روی و فواید آن برای سلامتی

به قدرت شگفت‌انگیز پیاده‌روی ایمان بیاورید

در این مقاله با ۱۰ خاصیت باورنکردنی پیاده روی درمانی آشنا می شوید. من در سنین بسیار پایین یاد گرفتم که ورزش کردن برای سلامتی مفید است. این موضوع تقریبا روشن است، اما به این معنی نیست که ورزش همیشه برای من یک اولویت بوده‌است. با این وجود، هر روز به باشگاه رفتن می‌تواند یک تعهد بی‌نهایت بزرگ باشد.

اما من به عنوان کسی که کاملا درباره‌ی سلامتی‌اش سخت‌گیر است، همیشه به دنبال راه‌هایی ساده و موثر برای حفظ سلامتی‌ام هستم- مثلا روش‌های طبیعی برای مبارزه با مشکلات پا.و حالا که می‌دانم فقط با کمی پیاده‌روی چه تاثیر مثبتی می‌توانم روی سلامتی‌ام بگذارم، حتما زمانی را در روز برای قدم زدن در اطراف ساختمان اختصاص خواهم داد.

مطلبی که در ادامه آمده‌است، نگاه منحصر به فردی دارد به یک فهرست جامع از مزایایی که ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در روز برای سلامتی‌مان دارد. همیشه می‌دانستم که پیاده‌روی برای انسان خوب است، اما هرگز تصور نمی‌کردم تا این اندازه خوب باشد.برخی از این مزایا به طوری باورنکردنی شگفت‌انگیز هستند- مثلا آیا می‌دانستید پیاده‌روی برای مبارزه با آب‌سیاه (یکی از اختلالات چشمی-م) مفید است؟ من بعد از خواندن این فهرست، حقیقتا به قدرت شگفت‌انگیز پیاده‌روی ایمان آوردم.

پیاده‌روی چه مزایایی برای سلامتی دارد؟ 

فهرست مزایای درمانی پیاده‌روی طولانی و شگفت‌انگیز است.۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده‌روی در روز برای مبارزه با آلزایمر مفید است، تونوس ماهیچه‌ای را بهبود می‌دهد، فشار خون را کاهش می‌دهد، در سلامت روده‌ی بزرگ موثر است، خلق و خوی‌تان را بهبود می‌دهد، با آب‌سیاه مبارزه می‌کند، وزن‌تان را ثابت نگه می‌دارد، استخوان‌های‌تان را محکم می‌کند، با دیابت می‌جنگد و سلامت شش‌ها را بهبود می‌دهد. خواندن این مطلب را ادامه بدهید و ببینید که چه‌طور پیاده‌روی می‌تواند روی هر یک از نواحی مهم بدن‌تان تاثیر مثبت بگذارد!

خطر ابتلا به آلزایمر را در خودتان کم کنید:

 باور کنید یا نه، پیاده‌روی واقعا می‌تواند برای ذهن و به طور کلی برای سلامت روان‌ مفید باشد.مطابق با بنیاد آرتریت، ” پیاده‌روی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. یک مطالعه از دانشگاه ویرجینیا نشان داد که احتمال بروز زوال عقل و آلزایمر در مردان ۷۱ تا ۹۳ ساله که بیش از ۴۰۰ متر در روز راه می‌رفتند، ۵۰ درصد کم‌تر بود.

تونوس ماهیچه‌ای خود را بهبود دهید: 

این‌که ورزش کمک به ساخت عضله می‌کند، شاید تقریبا واضح به نظر برسد، اما این موضوع به طور خاص درباره‌ی پیاده‌روی صدق می‌کند.مطابق با وب‌گاه تسکولیوینگ، ” پیاده‌روی پاها، شکم و باسن را تنومند و سالم می‌کند. در هنگام این‌‌که عضلات سربنی را بلند می‌کنید و منظم قدم می‌زنید، به ماهیچه‌های ساق پا، کواد و همسترینگ شکل می‌دهید. حواس‌تان به وضعیت بدن‌تان باشد تا عضلات کمر و شکم‌تان را نیز تقویت کنید.

سلامت قلب خود را بهبود دهید و فشار خون‌تان را کاهش دهید

 کسی که مشکلات قلبی را تجربه می‌کند باید از یک پزشک مشاوره بگیرد. با این حال، پیاده‌روی می‌تواند کمک شگرفی به سلامت قلبی‌تان بکند و روی فشار خون‌تان تاثیر مثبت بگذارد.موسسه‌ی ملی دیابت و بیماری‌های کلیه و گوارشی توصیه می‌کند که برای کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی مثل فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی، هر روز پیاده‌روی کنید.

سلامت روده‌ی بزرگ‌تان را بهبود دهید

 بنا به گفته‌ی سارا سارنا، کارشناس سبک زندگی، پیاده‌روی ” سرطان روده را در زنان تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد.”و وب‌گاه “وب‌ام‌دی” حتی مزایای بیش‌تری را برای روده‌ی بزرگ بر‌می‌شمارد: “یک برنامه‌ی منظم پیاده‌روی- حتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و چند بار در روز- کمک می‌کند بدن و سیستم گوارشی عملکردی بهینه داشته باشند…. ورزش کردن برای حرکات منظم روده ضروری است.

خلق و خوی‌تان را بهبود دهید

زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید، پیاده روی می‌تواند راه‌حل خوبی برای ارتقاء روحیه‌تان باشد.مطابق با پژوهشی که در ژورنال تحقیقات روانشناسی انجام شد، کسانی که روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه و ۵ روز در هفته پیاده‌روی می‌کنند، روحیه‌ی بهتری دارند و احساس “افسردگی” در آنها کم‌تر است.

 با آب سیاه مبارزه کنید

برای کسانی که در معرض خطر اختلال چشمی آب سیاه هستند، پیاده روی درمانی برای کاهش فشار در چشم، توصیه می‌شود. مطابق با بنیاد تحقیقات گلوکوما (آب‌سیاه)، ” مطالعات نشان داده‌اند که ورزش با شدت متوسط مثل پیاده‌روی یا آهسته دویدن سه بار در هفته یا بیش‌تر می‌تواند فشار چشم را کاهش بدهد.

وزن خود را کنترل کنید

این‌که برای کنترل وزن‌تان مجبور نباشید ساعت‌های زیادی را کاردیو انجام دهید، بسیار آرامش‌دهنده است.مطابق با وب‌گاه اوری‌دی هلث، “ممانعت از افزایش وزن باید فقط با پیاده‌روی باشد.” این وب‌گاه به مطالعه‌ای اشاره می‌کند که نشان داده‌است “زنانی که برنامه‌ی غذایی استاندارد دارند و یک ساعت در روز پیاده‌روی می‌کنند، در کنترل وزن خود بسیار موفقیت‌آمیز عمل می‌کنند.”

استخوان‌های‌تان را تقویت کنید

پیاده روی درمانی می‌تواند تاثیر مثبتی بر استحکام و سلامتی استخوان‌ها و مفاصل‌تان داشته باشد.مطابق با بنیاد آرتریت، “پیاده‌روی استخوان‌های‌تان را محکم می‌کند و می‌تواند از کم شدن تراکم استخوان در کسانی که پوکی استخوان دارند، جلوگیری کند.” این بنیاد همچنین به مطالعه‌ای اشاره می‌کند که روی زنان مسن انجام شده‌است. این مطالعه نشان می‌دهد که “۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز، خطر شکستگی لگن را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.”

ریسک ابتلا به دیابت را در خود کاهش دهید

مطابق با اوری‌دی هلث، “پیاده روی سریع هم می‌تواند جلوی ابتلا به دیابت را بگیرد و هم می‌تواند آن را مدیریت کند.”این وب‌گاه با ذکر نقل قولی از تامی راس عضو انجمن امریکایی متخصصین دیابت مطلب را ادامه می‌هد: “یک پیاده‌روی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای می‌تواند قند خون را به مدت ۲۴ ساعت پایین بیاورد.”

سلامت شش‌ها‌ی‌تان را بهبود دهید

شاید تاثیر مثبت ورزش روی تنفس چندان عجیب نباشد، اما ممکن است شگفت‌زده شوید اگر بدانید که پیاده روی درمانی چه تاثیر شگرفی روی سلامتی شش‌ها دارد.مطابق با بنیاد آرتریت، “پیاده‌روی تنفس شما را بهبود می‌دهد. در زمان پیاده‌روی، سرعت تنفس افزایش می‌یابد. و همین باعث می‌شود که اکسیژن با سرعت بیش‌تری در جریان خون حرکت کند. به این صورت مواد زائد حذف می‌شوند و سطح انرژی و توانایی التیام در شما افزایش می‌یابد.”

منبع alamto.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.