چگونه آرامش اعصاب داشته باشیم؟

به زندگی لبخند بزنید

در دنیای امروزی مشغله زیاد، استرس، مشکلات مالی و … داشتن آرامش اعصاب را به یک رویا تبدیل کرده است. برای به واقعیت پیوستن رویاها باید تلاش بسیار کرد. اولین قدم را خودتان باید بردارید و بدانید هیچ کس غیر از خودتان نمی تواند به خوبی شما را یاری کند. ما در این مقاله راه هایی برای رسیدن به آرامش اعصاب را به شما می آموزیم.

داشتن رژیم غذایی سالم

برای داشتن آرامش اعصاب احتیاج نیست به سراغ قرص های آرام بخش بروید. با گنجاندن برخی از مواد به رژیم غذایی تان می توانید به آرامش دست یابید. همانطور که می دانید ویتامین برای بدن بسیار ضروری است. یکی از ویتامین ها که کمبود آن علت اصلی افسردگی می باشد، ویتامین B است. مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند عبارتنداز: جوانه گندم و جو، غلات و نان سبوس دار، جگر و انواع گوشت و … . سعی کنید قبل از خواب یک لیوان شیر میل کنید تا با اعصاب آرام به رختخواب بروید. همچنین از مصرف لبنیات، گردو، موز، ماهی، خرما و …. غافل نشوید.

روش سنتی

ماساژ درمانی یکی از کارهای مهمی است که برای آرامش اعصاب باید انجام دهید. می توانید خودتان در منزل روغن مناسب ماساژ را تهیه کنید. برای این روغن ابتدا کندر پودر شده را در روغن کنجد مخلوط کرده و روغن را روی حرارت گذاشته تا کندر به خوبی در آن حل شود، بعد اجازه دهید تا کاملا سرد شود. از این روغن برای ماساژ ستون فقرات استفاده کنید.

یکی دیگر از روش هایی که طب سنتی برای تقویت اعصاب پیشنهاد می کند استفاده از دمنوش است. یکی از این دمنوش ها، برگ درخت است. ۲ گرم برگ به را در۱۰۰ سی سی آب جوش بریزید وبگذارید ۲۰ دقیقه دم بکشد آن را صاف کنید وبا یک قاشق عسل میل کنید. همچنین شیره انگور را با مقداری زعفران مخلوط کنید وبه صورت شربت میل نمایید. دمنوش گل و شکوفه ی پرتقال نیز آرامش بخش هستند.

 به یاد خدا باشید

خداوند خالق همه چیز است. او بهتر از هرکس می داند چه چیزی برای ما بهتر است. گاهی در زندگی اتفاق های ناگواری رخ می دهد که باعث ناراحتی ما می شود، اما کسی که به خدا توکل کرده است می داند هیچ چیز بی دلیل اتفاق نمی افتد و حکمتی در آن نهفته است که ما از آن بی خبریم. گاهی درک برخی از مسائل خارج از ادراک ما است و تلاش برای فهم آن همانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. همچنین در ذهن الهی از دست دادنی ای وجود ندارد و اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید، معادل آن شیء و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد.

خداوند همراه کسی است که او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید. هرچقدر از یاد خدا غافل شویم دچار اضطراب و پریشانی بیشتری می شویم. خداوند فرموده است: “اگر مرا یاری کنید، شما را یاری می کنم و قدم هایتان را استوار می گردانم.” یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. “یار خدا بودن” در واقع همان “یاری کردن به خود” است.

افکار مثبت داشته باشید

در دل طوفان هم آرامش نهفته است. مهم نیست در طول روز چه حوادثی رخ می دهد، آنچه اهمیت دارد فکر و دید شما نسبت به وقایع می باشد. هرجا می توانید خوبی کنید، در هرچه می توانید، به هرشکل که می توانید، هر وقت که می توانید، به همه اشخاصی که می توانید و تا زمانی که می توانید. همه ی کارهایی که در طول روز انجام می دهیم دارای انرژی هستند و به خودمان باز می گردند. چه بسا بهتر است کارهای نیک و بدون انتظار انجام دهیم تا جهان همان را به طریق دیگری به خودمان بازگرداند. در طول روز مراقب افکارمان باشیم. اگر فکر منفی به سراغ مان آمده به خوبی آن را بررسی کنیم و سریعا فکر مثبتی را جایگزینش کنیم. درباره همه کس و همه چیز نیات و افکار مثبت داشته باشید چرا که آثار آن در زندگی خودمان پدیدار می شود. با این کار آرامش و شادی را به زندگیمان هدیه می کنیم.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.