چگونگی رفع قرمزی چشم در فتوشاپ

از فلش‌­هایی که در دوربین یا گوشی هوشمند ساخته شده استفاده نکنید

اگر برای گرفتن عکس در یک فضای تاریک از فلش دوربین استفاده می‌­کنید، احتمالا متوجه قرمزی چشم شده‌­اید و به جای مردمک سیاه رنگ چشم اثراتی از قرمزی چشم را خواهید دید.

با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصویر می­‌توانید این مشکل را رفع کنید، در ادامه مطلب قصد داریم از ابزار فتوشاپ استفاده کنیم، همچنین می‌­توانید از ابزار GIMP نیز استفاده کنید.

علت قرمزی چشم

قرمزی چشم زمانی رخ می‌­دهد که یک عکس را در نور کم با استفاده از فلش که بسیار نزدیک به لنز دوربین است، ثبت کنید. زمانی که نور از فلش به مردمک چشم وارد می­‌شود،  توسط رگ‌­های خونی پشت چشم منعکس می­‌شود و موجب قرمز نشان دادن چشم می­‌شود.

قرمزی چشم در عکس

اگر می­‌خواهید رنگ مردمک چشم طبیعی باشد، باید از فلش‌­هایی که در دوربین یا گوشی هوشمند ساخته شده استفاده نکنید. در عوض، تصویر را بدون فلش ثبت کنید.

ابزار Red Eye Tool در فتوشاپ

فتوشاپ و بسیاری دیگر از ابزارهای ویرایش تصویر دارای ابزار Red Eye Tool هستند که می‌­توان برای رفع قرمزی چشم از آن استفاده کرد.

ابتدا نرم‌افزار فتوشاپ را باز کرده و تصویر مورد نظر را به منظور ویرایش باز کنید و با فشردن دکمه Control+J یک نسخه کپی از آن ایجاد کنید.

در نوار کناری، Red Eye Tool را انتخاب کنید. این گزینه در انتهای Healing Tools قابل دسترسی است، بنابراین با استفاده از میانبر صفحه کلید Shift + J می­توانید برای باز کردن ابزارها استفاده کنید.

ابزار رفع قرمزی چشم در فتوشاپ

دو روش برای استفاده از Red Eye Tool وجود دارد. اولین روش این است که تنها روی چشم سوژه کلیک کنید تا فتوشاپ به صورت خودکار منطقه مورد نظر را شناسایی کند.

طبق رنگ­‌های به کار رفته در عکس، ممکن است بخواهید کنترل بیشتری داشته باشید. برای متمرکز شدن روی نقطه آسیب دیده، ابزار Red Eye Tool را انتخاب کرده و محدوده مورد نظر را مشخص کنید.

نشانگر موس روی قرمزی چشم

برای حذف قرمزی چشم در تصویر، ممکن است لازم باشد ترکیبی از هر دو روش را استفاده کنید یا اینکه یک روش را چند مرحله تکرار کنید. تا زمانی که قرمزی چشم از بین نرفته، مراحل بالا را تکرار کنید.

انتخاب ناحیه قرمزی چشم در عکس

قرمزی چشم می‌­تواند یک عکس را خراب کند، اما با استفاده از ابزارهای ویرایش تصویر می­‌توانید این مشکل را رفع کنید.

نتیجه برطرف شدن قرمزی چشم در عکس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.