کارت کیک تولد برجسته بسازید

کارت دعوت برجسته مناسب جشن های تولد

کارت دعوت تولد فرندتان را خودتان درست کنید

این کارت برجسته به سادگی در سه مرحله درست می‌شود. با استفاده از مُهر، طرح مورد نظرتان را روی کارت ایجاد کنید و بعد آن‌را با پودر برجسته سازی بپوشانید و به آن گرما دهید. وقتی که پودر ذوب شد، یک نوع پوست پلاستیکی ایجاد می‌شود که سطح شکل مورد نظرتان را پوشانده است. فراموش نکنید که پودر را روی صفحه مرطوب بریزید؛ وگرنه به سطح مورد نظرتان نمی‌چسبد.

ابزار مورد نیاز:

  •  مهر مخصوص تولد
  • پد جوهری چند رنگ
  •  پودر برجسته‌سازی
  •  کارت نرم سفید (cm 8 × ۱۱)
  •  کارت یاسی، زرد و لیمویی
  •  کارت سفید (cm 5/11 × ۱۷)
  •  مهر گل و ستاره کوچک
  •  روبان بنفش
  •  خمیر دور گیر سفید
  •  چسب

مراحل کار

با استفاده از پد جوهری مهرتان را رنگی کنید. بهتر است بالای طرح‌تان رنگ‌های گرم و پایین آن رنگ‌های سرد به کار برید. مهر را درست و صاف روی پد جوهری بگذارید تا یک دست رنگ بگیرد. (به این ترتیب رنگ‌ها نیز در هم ادغام نمی‌شوند)؛ سپس آن را روی کارت نرم سفید بزنید. یک لایه پودر برجسته سازی را روی سطح کیک تولد و درست روی طرح مورد نظرتان بپاشید. جوهر کم‌کم جذب کاغذ می‌شود؛ به‌خصوص اگر جنس کارت به‌گونه‌ای باشد که جوهر بیشتری را جذب کند و یا اینکه محیط اطراف کار بسیار گرم باشد.

بعد از پاشیدن پودر، کارت را کمی از صفحه بلند کنید و اضافی پودر را جای دیگر بریزید. کارت را کمی جابه‌جا کنید تا پودر به‌طور یک دست‌تری روی طرح مورد نظر پخش شود. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک کارت‌های بسیار زیبا، درخشان و برجسته‌ای تهیه کرده و به دلخواه از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. بعد از پاشیدن پودر روی طرح مورد نظر سشوار را با حرارت ملایم و به فاصله ۵/۲۲ سانتی‌متر از کاغذ روی آن بگیرید تا جوهر استامپ زودتر خشک شود. وقتی که پودر یک قسمت کاملاً جذب رنگ و کاغذ شد، سراغ قسمت دیگر بروید. از حرارت دادن زیاد بپرهیزید.

از خمیر دورگیر سفید استفاده کرده و فاصله بین لایه‌های کیک را پر کنید. خمیر را به آرامی فشار دهید و نوک آن‌را درست روی بخش‌های مورد نظر بگیرید. اجازه دهید تا خمیر سفت و خشک شود. می‌توانید از سشوار نیز استفاده کنید؛ ولی در انجام این‌کار زیاده‌روی نکنید. یک روبان به بالای کارت بچسبانید. چند عدد گل و ستاره کوچک نیز به رنگ های یاسی، لیمیویی و زرد روی آن به‌طور پراکنده بچسبانید. ۳ سانتی‌متر آن طرف‌تر از کارت تا خورده را با مداد مشخص کنید و یک خط از بالا به پایین در سمت راست کارت بکشید و این خط را تا پایین برش بزنید.

یک کاغذ رنگی راه راه را به عرض ۵/۹ سانتی‌متر درست در وسط کارتی که تا خورده است، بچسبانید. کارت تزئین شده را به دقت روی کارت تا خورده (یاسی رنگ) بچسبانید. رنگ سفید این کارت روی رنگ یاسی کارت تا خورده که کمی بزرگ‌تر از کارت سفید است ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.  به‌عنوان پایه کارت می‌توانید از فوم‌های رنگی استفاده و کارت مورد نظرتان را روی آنها سوار کنید.

منبع زندگی آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.