چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی ویندوز ۱۰ را رفع کنیم؟

گاهی ارتقاء سیستم ویندوز 10، موجب کار نکردن صفحه نمایش لمسی می‌شود

گاهی اوقات بدون هیچ دلیل صفحه نمایش لمسی سیستم از کار می‌­افتد، اکثر مشکلات ناشی از ناسازگاری درایورها می­‌باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که با ارتقاء سیستم به ویندوز ۱۰ مشکلاتی مانند کار نکردن صفحه نمایش لمسی به وجود بیاید.

۱. عیب‌یابی ویندوز را اجرا کنید

ابزار عیب‌یابی ویندوز می‌تواند روشی سریع و آسان برای رفع هر گونه مشکل مرتبط با صفحه نمایش لمسی سیستم باشد.

از طریق سیستم عبارت troubleshooting را جستجو و عیب‌یابی را انتخاب کنید. در پنجره جدید، از منوی سمت چپ روی View all کلیک کنید. از منوی ظاهر شده، روی Hardware and Devices کلیک کنید.

عیب یابی ویندوز و صفحه نمایش لمسی

روی Next کلیک کنید و ویزارد را اجرا کنید. این ابزار به طور اتوماتیک مسائل را شناسایی کرده و در صورت لزوم آنها را رفع می­‌کند.

۲. کالیبره کردن صفحه لمسی

زمانی که صفحه نمایش لمسی عملیات خود را به اشتباه اجرا می­‌کند، ممکن است با انجام کالیبراسیون بتوانید سرعت آن را افزایش دهید.

در سیستم، عبارت calibrate را جستجو و Calibrate the screen for pen or touch را انتخاب کنید. اکنون، پنجره­‌ای باز خواهد شد که حاوی تنظیمات مربوط به سیستم است.

کالیبره کردن صفحه نمایش لمسی

در تب Display، برای رفع مشکل گزینه Setup و Calibrate را بررسی کنید.

۳. صفحه نمایش لمسی را غیرفعال و مجددا فعال کنید

نزدیک­ترین راه حل برای راه‌اندازی مجدد سیستم، که باید در مرحله اول انجام شود، خاموش و روشن کردن صفحه نمایش لمسی می‌باشد.

میانبر CTRL + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید. برای باز کردن منوها، روی فلش کنار دستگاه‌­ها کلیک کنید. روی HID-compliant touch screen کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید و مراحل انجام شده را تأیید کنید.

فعال کردن صفحه نمایش لمسی

اکنون لازم است که بر روی منو کلیک راست کنید و Enable را انتخاب کنید. اما این مرحله همیشه قابل اجرا نخواهد بود. در حقیقت، ممکن است متوجه شوید که بعد از راه‌اندازی مجدد، مشکل هنوز پا برجاست.

۴. به روزرسانی درایورها

درایور یک قطعه نرم‌افزاری است که به عملکرد سخت‌افزار سیستم کمک می‌­کند، به عنوان مثال صفحه نمایش لمسی، با پردازنده کامپیوتر شما ارتباط برقرار می‌­کند. بنابراین، عملکرد صفحه نمایش لمسی ممکن است به دلیل معیوب بودن درایور باشد.

طبق دستورالعمل بالا، Device Manager را باز کنید، روی HID-compliant touch screen کلیک راست کرده و Update Driver Software را انتخاب کنید.

روی Search automatically for updated driver software  کلیک کرده و به روزرسانی درایورها را بررسی کنید، گاهی اوقات تغییر دادن این تنظیمات باعث راه‌اندازی مجدد صفحه لمسی و حل مشکل می­‌شود.

به روز رسانی درایورها و صفحه نمایش لمسی

در صورت رفع نشدن مشکل، باید به طور مستقیم از طریق وب‌سایت سازنده، به دنبال صفحه درایورها باشید، شماره دستگاه خود را انتخاب و آخرین درایور را دانلود کنید.

با دانلود این درایور، ممکن است بتوانید مشکل را رفع کنید. با این حال، می­‌توانید مجددا Update Driver Software را انتخاب کنید، اما این بار بر روی Browse my computer for driver software کلیک کنید. برای پیدا کردن آن از عبارت Browse استفاده کنید، سپس از طریق ویزارد مراحل را دنبال کنید.

۵. بازگرداندن درایورها

ویندوز ۱۰درایورهای سخت‌افزاری را نیز به روز می­‌کند. متأسفانه، تمام نسخه­‌های درایور به درستی اجرا نمی‌­شوند. همچنین، به روز رسانی درایورها ممکن است موجب مشکل شود، در این صورت باید به تنظیمات پیش‌فرض بازگردید.

بنابراین، مجددا در Device Manager، روی HID-compliant touch screen کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس در تب Driver روی Roll Back Driver کلیک کنید.

بازگرداندن درایورها و صفحه نمایش لمسی

اگر به نسخه‌ی خاصی از درایور نیاز دارید که از طریق بازگردانی درایورها قابل دسترسی نیست، در تب Driver، Uninstall را انتخاب کنید و سپس مرحله چهارم قسمت بالا را دنبال کنید.

ویندوز ۱۰ دارای به روز رسانی اتوماتیک است و ممکن است آخرین نسخه‌­های درایور نصب شده روی سیستم مشکلاتی از قبیل کار نکردن صفحه لمسی را ایجاد کند.

امیدواریم با مراحل ذکر شده بتوانید مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی را رفع کنید. در صورت حل نشدن مشکل، سیستم خود را به یک متخصص حرفه‌­ای بسپارید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.