توصیه هایی برای کاهش وزن پس از بارداری

بچه دار شدن یکی از زیباترین و لذت بخش ترین احساس های دنیاست

بچه دار شدن یکی از زیباترین و لذت بخش ترین احساس های دنیاست. برای یک مادر بارداری سرشار از مسئولیت است. وزن  یکی از موضوعاتی است که مادران اغلب نسبت به آن نگرانند. کاهش وزن کار چندان آسانی نیست اما غیرممکن هم نیست. در این مطلب چند راهکار ساده برای کاهش وزن پس از بارداری ارائه می دهیم. این راهکار بسیار ساده و درعین حال موثر هستند. مادران می توانند در دوران بارداری بدون رژیم غذایی یا ورزش سخت، وزن کم کنند.

ورزش های پس از بارداری

سه ماهه آخر بارداری زمان استراحت است. اما اکنون زمان آن است که از نقطه آسایش بیرون بیایید. با ورزش های سبک برای کاهش وزن آغاز کنید و آن را طبق دستور متخصص انجام دهید. سریع به سراغ ورزش های سنگین نروید. ورزش های مخصوصی برای دوران بارداری وجود دارد.

تغذیه هوشمندانه

تغذیه درست نقش مهمی در کاهش وزن دارد. مواد مغذی و غذاهای سالم در طول روز بخورید اما در خوردن غذا زیاده روی نکنید. روز را با یک صبحانه سالم آغاز کنید. بلغور جو دوسر با شیر کم چرب بخورید (تفاوت جو و جو دوسر را مطالعه کنید). در طول روز میان وعده های کوچک بخورید. تنقلاتی سرشار از مواد مغذی و فیبر بخورید مانند آجیل، ماست، بیسکوییت های گندمی، میوه و … .

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب مزایای بسیاری دارد. این کار به بدن آبرسانی می کند و متابولیسم را بالا می برد. اینکار همچنین در کاهش وزن  نیز موثر است. نوشیدن آب، شکم را سیر نگه می دارد. بنابراین زیاد غذا نخواهید خورد. بدین شکل به طور غیرمستقیم به کاهش وزن  کمک می کند.

کم کردن وزن با شیر دادن

شیر دادن با سینه به کاهش وزن کمک می کند. شیر دادن موجب می شود روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری بسوزانید. تنها با شیر دادن به نوزاد وزن زیادی را از دست می دهید اما این توجیهی برای خوردن غذاهای ناسالم نیست.

خواب کافی

خواب ناکافی به متابولیسم آسیب می رساند از این رو کاهش وزن برای مادر سخت تر می شود. خواب کافی کمک می کند وزن تجمیع شده در ۹ ماه بارداری را کاهش دهید.

منبع adorethelife.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.