کیک بخورید و لاغر شوید!

از خوردن کیک احساس گناه نکنید

دوست دارید هم کیک بخورید و هم لاغر شوید؟ این امکان‌پذیر است. فقط باید نگرش خود را تغییر دهید. تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد نشان داده که کسانی که کیک شکلاتی خود را با احساس گناه می‌خورند، کمتر از کسانی که کیک را با اشتها و علاقه می‌خورند، وزن کم می‌کنند.

این نظریه پشتوانه علمی دارد. رژیم غذایی که مبتنی بر محرومیت و گرسنگی باشد، محکوم به شکست است. محققان دانشگاه پرینستون مطالعه‌ای بر روی موش‌ها انجام داده‌اند که در این مطالعه در یک مدت ۱۲ ساعته به موش‌ها شکر داده شد سپس به مدت ۱۲ ساعت آنها را از شکر محروم کردند. سپس ملاحظه شد که هر بار در معرض غذاهای شیرین قرار گرفتند، بیشتر مصرف کردند.

رژیم‌های خیلی حسابگرانه و سخت نتیجه‌بخش نیست. ما ربات نیستیم، انسان هستیم با خواسته‌ها و نیازهای واقعی که به طور مداوم خود را نشان می‌دهند.

تقلب کردن چطور به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟!

مطالعات نشان داده‌اند که برخی اوقات تقلب کردن و خوردن تنقلات می‌تواند سریعتر اهداف کاهش وزن شما را محقق کند! این تنقلات با افزایش لپتین و هورمون ضدگرسنگی که پیام گرسنگی به بدن ارسال می‌کنند، می‌توانند متابولیسم را بالا ببرند. وقتی بدن احساس کمبود کالری می‌کند، سطح لپتین افت می‌کند، متابولیسم کند شده و انرژی را ذخیره می‌کند. خوردن تنقلات و غذاهای پرکالری موجب می‌شود بدن فکر کند غذایی کامل است و از این رو چربی‌ها را بسوزاند.

چطور با احساس گناه کنار بیاییم؟

شاید شما هم جزء آن افرادی هستید که با خوردن تنقلات دچار احساس گناه می‌شوند، نگران نباشید. استراتژی‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کمتر احساس گناه بکنید. برای مثال خود را محدود کنید به هفته‌ای یک بار کیک شکلاتی خوردن و این را در برنامه خود بنویسید. می‌توانید قبل از کیک شکلاتی خود یک غذای باکیفیت و پر از پروتئین مصرف کنید، ترجیحا با فیبر بالا و سبزیجات کم نشاسته به منظور کاهش سرعت هضم غذا. برای مثال سالاد سبزیجات با سینه مرغ کبابی و کمی لیموی تازه با کمترین کالری می‌تواند احساس سیری ایجاد کند (هر وقت هوس هله هوله کردید با این کارها حواس خود را پرت کنید).

اگر عاشق شکلات تلخ هستید، باید بدانید برای سلامتی بسیار مفید است. شکلات تلخ می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد، کلسترول را بهبود بخشد و خطر حمله قلبی را کاهش دهد. شکلات تلخ حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونول است که جریان خون به سمت مغز را بهبود می‌بخشد. همچنین جریان خون کلی بدن را بهبود می‌بخشد، استرس را کاهش داده و رگ‌های خونی را شل می‌کند.

یادتان باشد به این روش نباید به عنوان راه حل درمانی برای لاغری نگاه کنید. تنها وقتی کیک می‌خورید سعی کنید از آن لذت ببرید. اما خوردن کیک را به صورت یک عصرانه هر روزی درنیاورید.

منبع eatthis.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.