مونیخ بهترین شهر دنیا برای زندگی

مونیخ شما را دوست دارد

معماری، مناظر، فضای سبز، روح زندگی و به طور کلی همه چیز این شهر شما را شیفته خود می‌کند. مونیخ پایتخت بایرن، بزرگترین ایالت آلمان است. مونیخ یک دهه است که در لیست ۱۰ شهر برتر دنیا از لحاظ زندگی قرار دارد. نکته جالب در خصوص مونیخ این است که با وجود وسعت و بزرگی این شهر اما راحتی و روح شهرهای کوچک را در خود دارد.

این شهر در کنار رودخانه ایزار و در ارتفاعات بایرن در قسمت شمالی دامنه آلپ قرار گرفته و با دشت‌های یخرفتی جنوبی پوشانده شده است. رودخانه دیگری که در این شهر جریان دارد، Wrum است. از لحاظ توپوگرافی شمال این شهر بسیار حاصلخیز است و باتلاق‌های بسیاری در قسمت جنوبی خود دارد. سبزی و زیبایی این شهر چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

مرکز شهر مونیخ

Munchen mag dich یعنی مونیخ شما را دوست دارد. این شعار شهر مونیخ است. این جمله بیانگر میهمان‌نوازی مردم مونیخ است که به گرمی از مهمانان استقبال کرده و آنها را راهنمایی می‌کنند. زیبایی‌های این شهر طوری است که علاقه پیدا می‌کنید برای چندمین بار به آن سفر کنید.

سالزبورگ مونیخ

آب و هوا

این شهر در مرکز اروپا قرار گرفته از این رو آب و هوای آن مرتب تغییر می‌کند. نزدیکی آن به ارتفاعات آلپ تاثیر زیادی بر آب و هوای این شهر گذاشته است. مونیخ بیش از بقیه ایالت‌های آلمان بارانی است.

مردم مونیخ جشن‌های بسیاری برگزار می‌کنند و با هم در برپایی این جشن‌ها همکاری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های مونیخ Oktoberfest است. این یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های شهری دنیاست که هر ساله تعداد زیادی از مردم در آن شرکت می‌کنند.

معماری

با توجه به  قرار گرفتن این شهر در ارتفاع و محدودیت‌هایی که به خاطر ارتفاع وجود دارد، هیچ ساختمانی را با ارتفاع بیشتر از ۹۹ متر نمی‌بینید، همین عامل نیز کمک کرده که شهر همیشه خلوت باشد و از شلوغی شهر جلوگیری شود.  سازه‌های قرون وسطایی آن هنوز پابرجاست و با وجود جنگ‌های جهانی هنوز حفظ، مرمت و باقی مانده. طراحی‌ها آنقدر قوی و پیچیده است که هیچ بیننده‌ای نمی‌تواند از زیبایی‌های آن چشم بردارد.

معماری مونیخ

با وجود اینکه از شهر بزرگی چون مونیخ انتظار شلوغی و تراکم جمعیت می‌رود اما مونیخ بسیار شهر آرام و خلوتی است. در طول تابستان می‌توانید در کنار رودخانه بنشینید و در کنار خانواده از پیک نیک لذت ببرید یا در آب رودخانه شنا کنید. طبیعت آن بکر است و دخالت‌های صنعت در آن خبری نیست. در این شهر احساس می‌کنید در خانه خودتان هستید.

با این حال شهر مونیخ مرکز بسیاری فعالیت‌های اقتصادی، رسانه‌ای، صنعت خودرو و هوا فضاست. مراکز قابل توجه این شهر عبارتند از: Marienplatz، میدان مرکز شهر، Bogenhausen در شرق که به طور مورب تا EnglischerGarten آمده. این ناحیه دارای پارک‌ها و بلوک‌های باستانی است. منطقه Haidhausen نیز در کنار رودخانه ایزار تا جنوب کشیده شده است. منطقه Lehel متعلق به سفارتخانه‌های خارجی است. در شمال شهر، Schwabing قرار گرفته که مغازه‌ها و رستوران‌های بسیار دارد. Glockenbachviertel منطقه‌ای شیک در مونیخ است که بوتیک‌های بسیاری دارد.

پارک مونیخ

زندگی در شب در مونیخ جریان دارد. این شهر درست در زمان پادشاهی لوئیس سوم به عنوان مرکز معنوی شناخته شد و امروزه مکان ایده‌آلی برای تحقیق و مطالعه بسیاری از دانشگاهیان است. چراکه این شهر فضای کاری و تحصیلی مناسبی را برای دانشجویان خارجی فراهم آورده است. دانشجویانی که برای تحصیل به این شهر می‌آیند علاوه بر فرهنگ مطالعه مردم این شهر، به فرهنگ لیبرالی آنها نیز علاقه‌مند می‌شوند.

زندگی در شب مونیخ

مونیخ اقتصاد رشدیافته، طبیعت زیبا، امکانات و تسهیلات مناسب، خدمات عمومی، فرصت‌های رشد و انرژی مثبت دارد.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.