اضافه کردن یادداشت و چاپ آن در پاورپوینت با Speaker Notes

یادداشت­ ها را برای مرور و یادآوری می ­توانید چاپ کنید

یادداشت برداری از سخنرانی­ ها (Speaker Notes ) برای یادآوری به خودتان در نکات کلیدی مرتبط با درس یا کار می­ تواند مفید باشد. لیست تمام نکات انتخابی خود را پوشش دهید. یادداشت­ ها را برای مرور و یادآوری می ­توانید چاپ کنید.

در این مقاله نحوه اضافه کردن یادداشت­­ های مرتبط با یک سخنرانی (Speaker Notes ) در اسلایدهای پاورپوینت و چاپ آنها را آموزش خواهیم داد.

مزیت اضافه کردن یادداشت به پاورپوینت چیست؟

ایجاد اعتماد به نفس هنگام ارائه کار ساده ­ای نیست. ممکن است داشتن استرس، باعث فراموش شدن جزئیات شود، یادداشت­ ها برای مرور و یادآوری نیز می­ تواند مفید باشد و اینکه ارائه را همراه با یادداشت­ ها به پایان برسانید.

شما می­ توانید در هنگام ارائه به یادداشت خود مراجعه نمایید. در طول ارائه، یادداشت ­ها در مانیتور شما قابل مشاهده است اما برای مخاطبان نه! اضافه کردن یادداشت ­ها یک راه عالی برای ذخیره اطلاعات تکمیلی است که شما می­ خواهید با مخاطبین در زمان ارائه، به اشتراک بگذارید.

نحوه افزودن یادداشت ها در اسلایدهای پاورپوینت

  • برای اضافه کردن یادداشت ­های سخنران (Speaker Notes )، اظهارات خود را تایپ کنید که در زیر هر اسلاید ظاهر می­شود. اگر به دلایلی پانل یادداشت ظاهر نشود، با کلیک کردن بر روی Notes در نوار قسمت پایین پنجره پاورپوینت، آن را پر کنید.

افزودن یادداشت در پاورپوینت با Speaker Notes

  • اگر یادداشت ­های شما بیش از حد بزرگ شد و تمام صفحه را پر کرد، می­ توانید پانل یادداشت­ها را بزرگ کنید. از نوار پیمایش عمودی در سمت راست استفاده کنید یا صفحه بالای پانل را به سمت بالا بکشید (در PowerPoint Online موجود نیست).
  • هنگامی که کار خود را آغاز می­ کنید، به نمایشگر پیش فرض بروید تا به یادداشت ­ها دسترسی داشته باشید، در حالی که فقط اسلایدها روی صفحه نمایش پروژکتور برای مخاطبان شما ظاهر می­ شود.
تغییر اندازه متن در Speaker Notes
اندازه متن را در منوی Notes تغییر دهید تا هنگام ارائه آن راحت باشید.

نحوه تغییر دادن فرمت یادداشت اسلایدها

شما می­ توانید یادداشت ­های خود را مشاهده کرده و یا از آنها پرینت بگیرید. با این حال، قبل از اینکه آماده چاپ شوند، ممکن است بخواهید ساختار یادداشت هایتان را در یک اسلاید بررسی کنید.

برای بررسی نحوه چاپ یادداشت­ های خود و انتخاب قالب بندی متن (رنگ فونت، تغییر سرصفحه و پاورقی)، باید به Notes Page بازگردید. به منوی View بروید و روی Notes Pageکلیک کنید.

نمایش صفحه اسلاید در Speaker Notes

در صفحه نمایش، یادداشت ­های خود را در زیر هر اسلاید در صفحات جداگانه برای ارائه پیدا کنید. در این حالت می­ توانید داده­ ها مانند نمودارها، جداول یا تصاویر دیگر را به یادداشت ­های خود اضافه کنید. همچنین می­ توانید اسلاید یا یادداشت­ ها را بزرگ­نمایی، جایگزینی یا قالب بندی کنید.

همانطور که یادداشت­ های خود را طراحی می ­کنید، به خاطر داشته باشید که تمام اشیاء و تصاویری که در صفحه یادداشت­ ها اضافه می­ کنید در Notes Pageچاپ شده ظاهر می ­شوند اما هنگام تغییر به نمایش Normal، روی صفحه نمایش پنهان خواهند شد. این امر به ویرایش ­های متن اعمال نمی ­شود.

برای گزینه های بیشتر قالب بندی، مانند تغییر سبک فونت برای همه یادداشت ­ها، Notes Master را تغییر دهید. در منوی View بخش Master روی Notes Master کلیک کنید.

Notes Master و Speaker Notes

با انتخاب پنجره Notes Master می ­توانید آرم­ها را در صفحات یادداشت، تصاویر، و همچنین ظاهر و موقعیت اسلاید، یادداشت، ویرایش سرصفحه، پاورقی، شماره صفحات، و تاریخ را تغییر دهید.

روش Print PowerPoint با Notes

اگر مشاهده یادداشت ­ها در Presenter View در طول ارائه کافی نیست، شما می­ توانید آنها را چاپ کنید. آنها را در اختیار مخاطب خود قرار داده تا بتوانند نکات شما را یادداشت کنند یا اینکه برای کمک به خودتان و آماده شدن در ارئه از آنها استفاده کنید.

چاپ یادداشت های پاورپوینت همراه با ریز عکسهای اسلاید:

  • از طریق تب File اقدام کرده  و روی Print کلیک کنید.
  • در قسمت Settings، اسلایدها به صورت پیش فرض بر روی گزینه  Full Page Slides تنظیم شده، به گزینه *Notes Pages تغییر دهید.
  • برای چاپ صفحات روی گزینه Print کلیک کنید.

پرینت یادداشت ها با Speaker Notes

  •  اگر می­ خواهید جهت صفحه (هر دو اسلایدها یا یادداشتها یا هر دو) را تغییر دهید، برای مشاهده گزینه ­های بیشتر به قسمت Page Setup بروید.

چاپ یادداشت های پاورپوینت بدون ریز عکس­های اسلاید:

  • در ارائه خود، به  Notes Page بروید (در منوی View روی Notes Page کلیک کنید).
  • ریز عکسهای اسلاید را در هر یک از صفحات یادداشت به صورت جداگانه حذف کنید.
  • به تب File بروید و روی Print کلیک کنید.
  • در قسمت Settings، Notes Pagesرا انتخاب کنید.
  • سپس، روی Print کلیک کنید.

توجه داشته باشید که شما فقط می­ توانید یک صفحه از یادداشت­ های سخنرانی را در هر صفحه چاپ کنید، حتی زمانی که تصمیم گرفتید آنها را بدون ریز عکسها چاپ کنید.

گزینه های بیشتر برای ارائه

ارائه توسط مانیتورهای چندگانه

در هنگام ارائه، مانیتورهایی برای مشاهده شما وجود دارد. می ­توانید speaker notes خود را با استفاده از لپ تاپ و چاپ آنها مشاهده کنید در حالی که مخاطبان تنها از طریق مانیتورها می­توانند اسلایدها را مشاهده کنند.

برای ارائه می ­توانید از گوشی های هوشمند استفاده کنید

شما می­ توانید پاورپوینت را بر روی گوشی هوشمند خود به عنوان کنترل از راه دور برای اجرای ارائه و مشاهده یادداشت ­های سخنرانی (speaker notes) استفاده کنید.

برای فعال کردن این حالت، فایل ارائه خود را در نمایه Presenter View در گوشی هوشمند باز کنید. یادداشت­ های سخنرانی خود را با اشاره گر لیزری و لمس انگشت خود بر روی صفحات کنترل کنید تا توجه مخاطب را به مهمترین بخش­ های ارائه خود جلب نمایید.

جمع بندی

اکنون شما آماده ارائه هستید، برای اطمینان خاطر می­ توانید یادداشت ­ها را مرور کرده و زمان بندی کنید. برای اجتناب از اشتباهات رایج در ارائه و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان، اسلایدها را با خود تکرار کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.