متناسب با فرم صورت آرایش کنید

بهترین نوع آرایش آرایشی است که طبیعی به نظر برسد

بهترین نوع آرایش آرایشی است که طبیعی به نظر برسد. در واقع هدف از آرایش کردن زیباتر شدن نیست بلکه بالاتر رفتن اعتماد به نفس است. برای یک آرایش خوب ابتدا باید لوازم آرایشی که برای صورت شما مناسب‌ترند را پیدا کنید. منظور از صورت، فرم صورت است. در این مقاله راهنمایی ارائه می‌شود که فرم صورت و بهترین شیوه آرایش مناسب هر فرم صورت را معرفی می‌کند.

صورت گرد

آرایش فرم صورت گرد
رژ گونه را زیر گونه بزنید

اگر صورت گردی دارید برای کشیده‌تر نشان دادن صورت بهتر است روی گونه‌ها تمرکز کنید. به جای آنکه رژگونه را روی گونه‌ها بزنید، آن را کمی پایین‌تر بزنید، این کار سبب می‌شود صورت کشیده‌تر به نظر برسد (همه چیز درباره رژگونه). آرایش چشم گربه‌ای نیز سبب می‌شود نیمه بالایی صورت بیشتر به چشم بیاید.

صورت بیضی

آرایش فرم صورت بیضی
برس فوندیشن یا رژ گونه را روی گیجگاه بزنید

این مدل صورتی است که بسیاری دوست دارند داشته باشند. با برجسته‌سازی پیشانی، چانه و زیر چشم‌ها حالت بیضی صورت را پررنگ‌تر کنید. نیاز به کانتورینگ زیاد نیست اما از برس رژگونه یا پنکیک به جای گونه‌ها بر روی گیجگاه استفاده کنید. سعی کنید شکل طبیعی قوس پیشانی حفظ شود.

صورت مربعی

آرایش فرم صورت مربعی
از آرایش تیره چشم و حجم دهنده لب استفاده کنید

این صورت‌ها با فک‌های زاویه‌دار و تیز شناخته می‌شوند و افرادی که صورت مربعی دارند پهنای صورتشان زیاد است. برای آنکه صورت را بدون آسیب زدن به زوایای صورت آرایش کنید، فوندیشن متناسب با رنگ صورت بزنید و گونه‌ها را اندکی رژ گونه بزنید (اشتباهات رایج در استفاده از فوندیشن). می‌توانید از حجم دهنده لب استفاده کنید و چشم‌ها را آرایش تیره کنید.

صورت قلبی شکل

آرایش فرم صورت قلبی
بیشتر بر روی آرایش نیمه پایینی صورت تمرکز کنید

پیشانی عریض، گونه‌های برجسته و چانه کوچک، از ویژگی‌های صورت قلبی شکل است. برای افزودن عرض و پهنا به خط فک خود از فوندیشن یا کانسیلر تیره‌تر از رنگ پوست خود استفاده کنید. برای آنکه توجه را از پیشانی عریض خود به سمت لب‌ها جلب کنید، از رژلب براق استفاده کنید (اشتباهات رایج در استفاده از رژ لب).

نکته: فرم صورت همیشگی و ثابت نیست بلکه ممکن است با بالا رفتن سن فرم صورت تغییر کند. به همین خاطر لازم است فرم آرایش نیز متناسب با آن، تغییر کند.

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.