توصیه‌هایی برای آرایش و کوتاهی موهای فر

با موهای فر چکار کنیم؟

کوتاه کردن و آرایش موهای فر به نظر کار سخت و خسته‌کننده‌ای می‌رسد، اما جای هیچ نگرانی نیست. ما نکات و اصولی را در آرایش و کوتاهی موهای فر به شما ارائه می‌دهیم.

شامپو را کنار بگذارید

بزرگترین اشتباهی که افراد در کوتاهی موهای فر مرتکب می‌شوند، این است که ابتدا موها را با شامپوهای مخصوص موهای زبر شستشو می‌دهند. استفاده از شامپوی مخصوص موهای حساس هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. نرم‌کننده، آلودگی و چربی مو را از بین می‌برد و پس از شستشو احساس تمیزی می‌دهد اما مانند شامپو درخشندگی به موها نمی‌دهد. به طور کلی بهتر است موفرفری‌ها بیشتر از یکبار در هفته موها را با شامپو نشویند.

مدل موی لیر بهترین مدل برای موفرفری‌هاست

خیلی از موفرفری‌ها به غلط فکر می‌کنند اگر موها را کوتاه کنند، موهایشان پف می‌کند. برعکس اگر موها را درست و به اندازه کافی کوتاه نکنید، سر شکل بدی پیدا می‌کند. بهترین مدل کوتاهی، لیر است. لایه‌های عمودی از مو را کوتاه کنید و به مو جای مانور بدهید. با این کار هم سر سبک‌تر می‌شود و هم موها منظم‌تر می‌شوند.

پایین مو را خرد نکنید

کوتاهی و مدل دادن زیاد به موها آن را خراب‌تر می‌کند. بهتر است به جای کوتاه کردن قد مو، بیشتر از حجم مو بکاهید. باید انتهای موها کمی وزن داشته باشد تا به فر موها حالت دهد. وقتی موهای فر خود را مدام مدل‌های مختلف کوتاه می‌کنید، حالت فر آن از بین می‌رود و بیشتر کرکی و مجعد می‌شود.

آرایش موهای فر
بهتر است به جای کوتاه کردن قد مو، بیشتر از حجم مو بکاهید

حواستان به قد مو باشد

وقتی موهای فر خود را کوتاه می‌کنید، باید بدانید قد آن بیش از آنچه انتظار دارید، کوتاه می‌شود. باید به آرایشگر خود دقیقا بگویید که می‌خواهید موهای شما تا کجا باشد، زیرا قد موها زمانی که مرطوب است با زمانی که خشک می‌شود، متفاوت است.

قبل از آرایش و کوتاهی، موها را خیس کنید

وقتی حالت فر مو خراب می‌شود، فرها بالاتر می‌آیند پس نباید موها را بعد از کوتاهی آرایش کرد و بدون حالت دادن به فرها آن را شانه زد. بهترین راه برای حالت دادن به فرها، مرطوب کردن آن است. بنابراین بعد از کوتاه کردن مو، آن را مجددا بشویید یا اسپری آب بزنید و سپس آرایش مو را آغاز کنید. همین که موها را خیس کردید، شانه را کنار بگذارید. از انگشتان به عنوان شانه استفاده کنید.

از محصولات آرایشی مناسب برای موها استفاده کنید

محصولات آرایشی بسیاری در بازار مخصوص موهای فر وجود دارد که هدفشان کم کردن وز و کرک مو است. از میان انواع و اقسام این محصولات تنها دو محصول هست که به کار شما می‌آید، نرم‌کننده و ژل. بقیه محصولات را کنار بگذارید.

موهای فر رنگی
از میان انواع و اقسام محصولات آرایش مو، دو محصول هست که به کار شما می‌آید، نرم‌کننده و ژل

به شیوه درست و مناسب از محصولات آرایشی استفاده کنید

حال که فهمیدیم باید از چه محصولاتی استفاده کنیم، باید یاد بگیریم چگونه از آنها استفاده کنیم. حتما متوجه شده‌اید که موهای فر در حالت مرطوب بودن زیباترند تا زمانی که خشک می‌شوند. آب موجب می‌شود موها به هم بچسبند و حالت بهتری پیدا کنند اما وقتی مو خشک می‌شود، رشته‌های مو از هم جدا می‌شود و موها وز می‌شوند. وقتی مدام به موها نرم‌کننده بزنید، آب تبخیر می‌شود اما نرم‌کننده نه و همین سبب می‌شود موها حالت بهتری پیدا کنند و وز نشوند. اگر فکر می‌کنید با استفاده کردن از نرم‌کننده موهایتان چرب می‌شود، باید بدانید نرم‌کننده به داخل کوتیکول مو می‌رود و روی مو باقی نمی‌ماند، پس احساس چربی روی مو نخواهید کرد.

به موها دست نزنید

حال که نرم‌کننده را با دست به موهای خود زدید و موها را با استفاده از ژل مچاله کردید، می‌توانید با سشوار (که نتیجه بهتری دارد) یا دستگاه پخش‌کننده هوا موها را خشک کنید. مهمترین نکته در خشک کردن موهای فر بدون آنکه وز شود این است که بدون دست زدن به موها بگذارید خشک شوند. این یعنی در طول سشوار کشیدن مدام انگشتان را وارد موها نکنید. وقتی ۸۰ درصد مو خشک شد، سر را تکان دهید تا فر مو آزاد شود و حجم مو بیشتر شود.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.