ایده هایی برای زیباتر کردن دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

با چند تغییر کوچک می توانید یک آشپزخانه شیک داشته باشید

زیبایی دکوارسیون هر اتاق بر زیبایی کل خانه تاثیرگذار است. آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه برخی المان ها در آشپزخانه را نمی توان چندان تغییر داد، از جمله کابینت ها که اندازه استاندارد دارند و ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسند، اما می توان با کمترین هزینه تغییراتی در دیگر عناصر آشپزخانه ایجاد کرد تا آشپزخانه ظاهر نو و زیباتر پیدا کند. اگر دوست دارید آشپزخانه لوکس و زیبایی داشته باشید، ۷ ایده برایتان داریم.

چینش آشپزخانه

اگر راحتی برای شما در اولویت قرار دارد، باید سعی کنید در چیدمان وسایل آشپزخانه مثلث اجاق گاز، سینک و یخچال را کوچک کنید. یعنی فاصله بین این عناصر کم باشد. ترجیحا سعی کنید یخچال را در کنار ورودی آشپزخانه بگذارید زیرا معمولا یخچال اولین مقصد کسانی است که پا به آشپزخانه می گذارند.

ارتفاع

مهم است برای آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند، از کابینت های بلند استفاده شود تا هم فضا را بزرگتر نشان دهد و هم استفاده بیشتری از فضا شود.

ریخت و پاش

بعد از کابینت چیزی که در آشپزخانه خیلی جلب توجه می کند، دیوار پشت سینک ظرفشویی و اجاق گاز است. از آنجا که دیوار پشت اجاق و سینک معمولا به دلیل پاشیدن آب و مواد غذایی کثیف می شوند، بنابراین در جلوه آشپزخانه تاثیرگذارند. از این رو بایستی همیشه از ریخت و پاش در این قسمت ها جلوگیری شود. کثیفی یا تمیزی این بخش های آشپزخانه می تواند شخصیت شما و سبک خانه را نشان دهد.

جزئیات

لولا و قفل و ابزار فلزی کابینت در جلوه کابینت ها بسیار تاثیر دارند. کسانی که در خانه اجاره ای زندگی می کنند می توانند با همین تغییرات کوچک، خانه خود را زیباتر کنند.

نور

وقتی پا به آشپزخانه می گذاریم، ابتدا به سقف نگاهی می اندازیم و نورپردازی آشپزخانه نظر ما را جلب می کند. برای زیباتر شدن آشپزخانه می توانید در قسمت های مختلف سقف آن از جمله بالای سینک، بالای پیشخوان و دیگر قسمت ها از لامپ های کوچک استفاده کنید. تعداد زیاد این لامپ ها ممکن است مقرون به صرفه به نظر نرسد. می توانید چیدمان آنها را به گونه ای انجام دهید که یکی از آنها اصلی باشد و بقیه لامپ ها اطراف آن قرار بگیرند. اینگونه آشپزخانه شما زیباتر و مجلل تر خواهد شد.

کف آشپزخانه

امروزه کفپوش چوبی برای آشپزخانه (همچون دیگر قسمت های خانه) بسیار متداول شده و جلوه زیبا به خانه می دهد اما کفپوش سرامیکی هم به خصوص اگر به صورت اریب چیده شده باشد، آشپزخانه را شیک می کند.

ظرفشویی

برای آنکه زیبایی و کارکرد سینک ظرفشویی همیشگی باشد، سینک های باکیفیت خریداری کنید. در خرید شیر آب نیز قیمت، ظاهر و کارکرد را در نظر بگیرید.

منبع womansday.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.