آموزش تزئین کیک خانگی (قسمت اول)

در منزل کیک‌های زیبا تهیه کنید

زیبا و جذاب بودن تزئین کیک به اندازه طعم و مزه آن مهم است. در اینجا می‌توانید دو روش ساده و جذاب برای تزئین کیک‌ خانگی مدل رنگین کمانی را بیاموزید. در این روش‌ها از رنگ خوراکی، مارشمالو و اسمارتیز برای تزئین کیک استفاده شده است. تزئین کیک خانگی یکی از گام‌های مهم و جذاب در کیک پزی است. برای این کار می‌توانید از وسایل و مواد غذایی در دسترس خود استفاده کنید و طرح‌های زیبایی به وجود آورید. در اینجا روش تزئین کیک رنگارنگ با اسمارتیز و کاپ کیک رنگین کمانی با مارشمالو یاد داده شده است.

تزئین کیک خانگی مدل رنگارنگ با حصار شکلاتی

برای درست کردن و تزئین این کیک به یک قالب گرد، کاغذ روغنی، مایع کیک، شکلات تخته‌ای و اسمارتیز نیاز دارید. ابتدا کاغذ را به اندازه کف قالب خود ببرید و در قالب قرار دهید.

تزئین کیک

حال باید مایع کیک خود را آماده کنید. برای این کار می‌توانید از پودر کیک‌های آماده موجود در بازار استفاده کنید که دستور پخت آن روی جعبه نوشته شده است. همچنین می‌توانید خودتان مایع کیک را با مواد اولیه درست کنید.

تزئین کیک

بعد از آماده شدن مایع کیک آن را به آرامی درون قالب بریزید و در فر با حرارت مناسب قرار دهید. صبر کنید تا کیک پخته شود، سپس آن را از فر درآورده و اجازه دهید کاملا خنک شود.

تزئین کیک

حال زمان تزیین کیک خانگی است. برای تزیین این کیک می‌توانید خامه را با پودر کاکائو یا سس شکلات مخلوط کنید.

تزئین کیک

سپس خامه را روی کیک بمالید و با استفاده از لیسک و یا قاشق آن را کاملا صاف کنید. حالا می‌خواهیم دور کیک را حصار کشی کنیم و برای این کار به شکلات تخته‌ای یا کیت کت نیاز داریم. ابتدا شکلات‌ها را حالت ستونی از هم جدا کنید، بعد مثل تصویر زیر آن‌ها را یکی یکی دور کیک بچینید.

تزئین کیک

وقتی شکلات‌ها را دور کیک قرار می‌دهید کمی آن را روی خامه‌ها فشار دهید تا ثابت شده و در جای خود بایستد. کمی صبر کنید تا شکلات‌ها خود را روی کیک بگیرند. شکلات‌های تخته‌ای باید مثل حصار چوبی تمام دور کیک را بپوشاند.

تزئین کیک

حالا روی کیک را با قرص‌های رنگی شکلاتی یا همان اسمارتیز پر کنید. سعی کنید این کار را دست و دلبازانه انجام دهید تا کیک شما جذاب‌تر و خوشمزه‌تر شود. در انتها می‌توانید برای زیباتر شدن کیک و همچنین اطمینان از نیافتادن شکلات‌های تخته‌ای، یک روبان زیبا دور کیک بپیچید. اکنون می‌توانید با این کیک زیبا یک جشن به یاد ماندنی داشته باشید.

تزئین کیک

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.