آموزش تغییر زبان سیستم ویندوز ۱۰  

زبان سیستم را عوض کنید

هنگام نصب و اجرای ویندوز ۱۰، از شما خواسته می‌­شود تا زبان سیستم را انتخاب کنید. البته، در صورت تمایل می‌­توانید بعدها آن را تغییر دهید. به طور معمول، لازم نیست پس از تنظیم اولیه زبان را تغییر دهید. اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که به ناچار بخواهید زبان را تغییر دهید. امروز قصد داریم نحوه تغییر زبان سیستم ویندوز ۱۰ را برای کاربر فعلی و همه کاربران جدید آموزش دهیم:

چگونه زبان سیستم ویندوز ۱۰ را تغییر دهید؟

تغییر زبان سیستم ویندوز ۱۰ کار راحتی است. با کمک تصاویر و مراحل شرح داده، به راحتی این کار را انجام دهید:

  • از طریق منوی Start مسیر Settings > Time & language را طی کنید.
  • سپس، تب Region & language را انتخاب کنید.
  • در پایین بخش Languages، روی گزینه Add a language کلیک کنید و از لیست، زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در ادامه، روی تب Region & Language کلیک کرده و گزینه New Language را انتخاب کنید و بررسی نمایید که آیا به دانلود بسته‌­های زبان نیاز است یا نه!
  • برای اعمال زبان جدید به سیستم، روی Set as default کلیک کنید. ابتدا از سیستم خارج شده و مجددا وارد شوید.

برای آموزش ترفندهای بیشتر تغییر زبان سیستم در ویندوز ۱۰، مانند اضافه کردن یک صفحه کلید با یک زبان خاص یا استفاده از زبان جدید برای همه حساب‌­های کاربری، با ما همراه باشید:

دسترسی به گزینه‌های زمان و زبان

گزینه‌­های Region & language در قسمت تنظیمات سیستم موجود هستند. روی دکمه Start ضربه بزنید، سپس روی آیکون چرخ دنده Settings واقع در سمت چپ منوی Start کلیک کنید.

تغییر زبان و گزینه های زمان و زبان ویندوز 10

در پنجره  Windows Settings روی Time & language کلیک کنید.

تغییر زبان و گزینه زمان و زبان ویندوز 10

یک زبان Language  اضافه کنید

برای افزودن یک زبان، در سمت چپ واقع در صفحه بخش Time & language، روی Region & language کلیک کنید، سپس در سمت راست روی Add a Language کلیک کنید.

تغییر زبان و اضافه کردن زبان در ویندوز 10

اکنون، یک لیست از زبان­‌های موجود در صفحه  Add a Language نمایش داده می‌­شود. همه زبان­‌ها در سیستم فعلی ذکر شده‌اند. به این ترتیب، می­‌توانید در لیست، زبان مورد نظر خود را پیدا کنید. از طریق لیست پایین رفته و بر روی زبان مورد نظر کلیک کنید.

تغییر زبان و انتخاب زبان در ویندوز 10

همچنین می­‌توانید زبان مورد نظر خود را با استفاده از کادر Search بالای پنجره جستجو کنید. نام زبان را تایپ و سپس روی نتیجه موردنظر خود کلیک کنید.

تغییر زبان و جستجوی زبان در ویندوز 10

بعضی از زبان‌­ها در چندین کشور استفاده می‌­شود اما در هر یک از آنها تفاوت‌­هایی وجود دارد. یک صفحه نمایش دیگر با گزینه­‌های اضافی خواهید یافت. بر روی زبان کشور مورد نظر کلیک کنید.

انتخاب زبان اضافی و تغییر زبان در ویندوز 10

دانلود بسته‌­های زبان و سایر گزینه‌ها

زبان انتخاب شده به لیست زبان در صفحه Region & language اضافه شده است.

اگر شما نیاز به دانلود بسته‌­های زبان دارید، می‌­توانید  Language pack available را در پایین نام زبان مورد نظر مشاهده کنید. برای دانلود بسته زبان، بر روی language کلیک و سپس بر روی تب Options ضربه بزنید.

اضافه کردن بسته زبان و تغییر زبان

زمانی که برای اولین بار به گزینه‌­های زبان انتخاب شده دسترسی پیدا کنید، یک صفحه شامل ویژگی‌های زبان مشاهده خواهید کرد، گزینه‌های Basic typing، Handwriting  و Speech را مشاهده می­‌کنید، در پایین هر یک از این گزینه‌ها تب دانلود وجود دارد. برای دانلود گزینه مورد نظر روی تب Download کلیک کنید.

هنگامی که بسته زبان در Windows Update یافت می­‌شود، تب Download را در زیر Download language pack مشاهده خواهید کرد. برای دانلود و نصب بسته زبان مورد نظر روی این تب کلیک کنید. شما نمی‌­توانید زبان را بدون دانلود بسته‌­ی زبان نصب کنید.

تغییر زبان و دانلود بسته زبان

هنگامی که Basic typing دانلود می‌­شود، منوی Spell checking را با گزینه‌های Traditional and new spellings، Traditional spelling و New spelling مشاهده خواهید کرد. گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

نصب بسته زبان جدید و تغییر زبان

پس از نصب، پیغام Language pack installed نمایش داده می­‌شود. برای تنظیم گزینه‌­های Handwriting و Speech روی Settings کلیک کنید. البته ممکن است برای زبان انتخاب شده این دو گزینه در دسترس نباشند.

برای بازگشت به صفحه Region & language ، روی فلش سمت چپ بالای پنجره کلیک کنید.

تغییر زبان و تنظیمات بسته زبان

یک صفحه کلید اضافه کنید

به طور پیش فرض یک صفحه کلید استاندارد برای زبان مورد نظر شما اضافه شده است. در صورت اضافه کردن  یک صفحه کلید دیگر، روی گزینه Add a keyboard کلیک کرده و از لیست یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

تغییر زبان و اضافه کردن صفحه کلید

تنظیم کردن زبان پیش فرض

هنگامی که بسته زبان دانلود و نصب شده ، زبان آماده استفاده است. برای تنظیم و افزودن زبان پیش فرض، روی Region & language ضربه بزنید، سپس روی Set as default کلیک کنید.

برای استفاده از زبان جدید در حساب کاربری فعلی، از سیستم خارج شده و مجددا وارد شوید.

تغییر زبان و تنظیم زبان پیش فرض

زبان پیش فرض مورد نظر خود را تنظیم کرده­‌اید و به منوی زبان‌­ها اضافه شده، اکنون یک اطلاعیه دریافت می‌­کنید که بعد از ورود مجدد به صفحه نمایش، زبان نمایش داده خواهد شد.

تغییر زبان و اطلاعیه تنظیم زبان پیش فرض

زمانی که شما بیش از یک زبان ذکر شده در صفحه نمایش Region & language داشته باشید، زبان پیش فرض فعلی در سمت راست نوار وظیفه در کنار تاریخ و زمان نمایش داده می‌­شود. زمانی که ماوس خود را بر روی نشانگر language (FRA) قرار می‌­دهید، یک پنجره ظاهر شده در آن زبان خواهید دید.

تغییر زبان و قرار گرفتن زبان در صفحه نمایش

زبان انتخابی را به طور کامل بر روی سیستم اعمال کنید

تغییراتی را که در مورد آن صحبت شد، تنها برای حساب کاربری فعلی اعمال می­‌شود. می‌­توانید تغییرات زبان را برای تمام صفحات سیستم از جمله صفحه خوشامدگویی (Welcome screen) و هر حساب کاربری جدیدی که ایجاد می­‌شود اعمال کنید. به این ترتیب، همه چیز در سیستم مطابق با زبان مورد نظر شماست.

با وجود اینکه کنترل پنل به طور فزاینده­ای کاهش می‌­یابد، ما هنوز از آن برای اعمال تغییرات زبان کل سیستم استفاده می­‌کنیم.

عبارت control را در کادر Search نوار وظیفه تایپ کنید. سپس بر روی Control Panel بخش زیرین Best match کلیک کنید.

تغییر زبان و تنظیم زبان جدید در کنترل پنل

در سمت راست بالای پنجره کنترل پنل، هر یک از گزینه­‌های Large icons یا Small icons را از لیست نمایش بر اساس لیست View by  انتخاب کنید.

تغییر زبان و آیکون زبان

مطابق شکل، در صفحه Adjust your computer’s settings، روی Region کلیک کنید.

تغییر زبان و تنظیم زبان در تنظیمات

در پنجره Region، روی تب Administrative کلیک کرده، سپس روی Copy settings کلیک کنید.

تغییر زبان و کپی تنظیمات

اکنون، پنجره Welcome screen and new user accounts settings نمایش داده می­‌شود، که دارای سه بخش Current user، Welcome screen و New user accounts است. در اینجا امکان تغییر دادن تنظیمات شخصی وجود ندارد، در عوض می­‌توانید با بررسی کردن تیک گزینه‌­های Welcome screen and system accounts و کادر New user accounts، زبان فعلی را به عنوان زبان پیش فرض سیستم تنظیم کنید.

اکنون، روی OK ضربه بزنید و سیستم خود را مجددا راه‌­اندازی کنید. پس از راه­‌اندازی مجدد، زبان پیش فرض انتخاب شده بر تمام سیستم اعمال می‌­شود.

تغییر زبان و زبان پیش فرض سیستم

حذف زبان در تنظیمات زبان

زمانی که بیش از یک زبان در سیستم خود داشته باشید، ساده‌ترین راه برای دسترسی به تنظیمات زبان، کلیک کردن بر روی نشانگر language در نوار وظیفه و انتخاب Language preferences است.

تغییر زبان و حذف زبان

به خاطر داشته باشید که قبل از حذف یک زبان، باید یک زبان دیگر را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید و امکان حذف زبان فعلی سیستم وجود نخواهد داشت. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب یک زبان پیش فرض است و نیازی به خروج و ورود مجدد سیستم نخواهد بود.

زمانی که زبان مورد نظر شما حذف می­‌شود، بر روی آن زبان در صفحه Region & language کلیک کرده و در ادامه روی Remove کلیک کنید.

تغییر زبان و حذف زبان با دکمه ریموو

زمانی که شما تنها یک زبان را در سیستم خود دارید، نشانگر زبان از نوار وظیفه حذف می‌­شود.

تغییر زبان و حذف نشانگر زبان

حذف بسته‌­های زبان

در صورتی که قصد استفاده کردن از یک زبان را ندارید، می‌­توانید آن را حذف کنید. اما، برای حذف اطمینان حاصل کنید تا بعدا برای استفاده مجدد و دانلود آن با مشکل مواجه نشوید.

اگر تصمیم به پاک کردن یک بسته زبان را دارید، دکمه Windows key+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. در کادر Open عبارت cmd.exeرا تایپ کنید و روی OK ضربه بزنید.

تغییر زبان و حذف بسته زبان از ویندوز

در پنجره باز شده (Command Prompt )، دستور زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید:

Lpksetup / u

تغییر زبان و دستورالعمل حذف بسته زبان

اکنون، پنجره Install or uninstall display languages نمایش داده می‌­شود. تیک کادر زبان مورد نظر خود را فعال و روی Next کلیک کنید.

تغییر زبان و نصب یا عدم نصب بسته زبان

با رنگ سبز وضعیت نصب نمایش داده می‌­شود.

تغییر زبان و وضعیت نصب

برای بستن پنجره Command Prompt، عبارت exit را تایپ کرده یا روی X در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

تغییر زبان و بستن پنجره

برای تکمیل فرآیند انجام شده، کامپیوتر خود را مجددا راه‌‍­اندازی کنید.

جمع بندی

ویندوز ۱۰ همراه با زبان­‌های زیادی طراحی می­‌شود که احتمالا به نیازهای زبان شما بستگی دارد. به سادگی می‌­­توانید زبان سیستم خود را به صورت دلخواه تغییر دهید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظر
  1. رحیمی می گوید

    ممنونم خیلی عالی بود.

  2. pooya می گوید

    مرسی عالی بود

  3. pooya می گوید

    ممنون از شما

  4. آلما می گوید

    ممنون از راهنمایی خوبتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.