آموزش دوخت کفش نمدی هدیه ای برای کودکان

هدیه های زیبا کادو دهید

اگر دوست یا فامیل تان به تازگی دارای فرزندی شده است، شما می‌توانید این کفش‌های زیبا و ناز را به عنوان هدیه‌ای برای او درست کنید. دو رنگ صورتی و آبی هم برای نوزاد دختر مناسب است هم برای نوزاد پسر و طرح قلبی که در کف کفش‌ها قرار دارد، برای اطرافیان غیر‌منتظره و جذاب خواهد بود.

لوازم مورد نیاز

مداد و کاغذ پوستی وسایل خیاطی و چرخ خیاطی، دو تکه نمد بزرگ به رنگ‌های صورتی و آبی، یک متر بند ابریشمی به رنگ صورتی قیچی، طرح‌دار

  • نکته: الگوها دارای ۶ میلی‌متر جای دوخت هستند. اندازه برای یک نوزاد تازه متولد شده مناسب است.

روش کار

  1. الگوهای فراهم شده را بر روی کاغذ پوستی بکشید. سپس مطابق دستورالعمل آنها را به اندازه دلخواه بزرگ کنید. طرح‌ها را بر روی نمد صورتی و آبی ببرید. علاوه بر طرح‌های اصلی، دو قلب کوچک نیز برای کف کفش از پارچه صورتی جدا کنید.
  2. دو قسمت بالایی نمد صورتی و آبی را بر روی هم قرار دهید و دور آنها را با دست بدوزید. حال این قسمت‌ها را با چرخ خیاطی بدوزید. سپس قسمت‌های بیرونی را با قیچی طرح‌دار ببرید.
  3. با استفاده از یک پانچ، در قسمت‌هایی که بر روی الگو مشخص شده است سه سوراخ ایجاد کنید. قطر سوراخ‌ها باید کمی بیشتر از قطر بند ابریشمی باشد.
  4. هر قسمت بالایی را در حالیکه نمد صورتی در داخل قرار دارد از وسط تا کنید. قسمت مرکزی را، از همانجا که در الگو مشخص شده است با دست بدوزید. برای این کار، ۶ میلی‌متر جای دوخت در نظر بگیرید. حال اطراف قسمت‌های دوخته شده را با قیچی طرح دار ببرید.
  5. بر نمد کف هر کفش، طرح قلب را قرار دهید. چرخ خیاطی را بر روی حالت زیگزاگ قرار دهید و با دقت فراوان، دور قلب را بدوزید.
  6. حال نمد کف کفش را که قلب‌ها بر آنها دوخته شده‌اند، با چرخ خیاطی به هر کفش بدوزید. بند صورتی را از وسط نصف کنید و از سوراخ‌های هر کفش رد کنید. بند هر کفش را به شکلی زیبا ببندید. بند اضافی را با قیچی ببرید به گونه ای که تنها ۱ سانتی‌متر از هر طرف باقی بماند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.