آموزش دوخت کمربند گل پارچه ای (قسمت دوم)

به لباس‌هایتان زیبایی ببخشید

در قسمت دوم مقاله، به ادامه آموزش دوخت کمربند گل پارچه‌ای می‌پردازیم. امیدواریم که از این آموزش ساده بهره کافی را ببرید و حتما آن را درست کنید و از آن استفاده کنید.

اکنون انتهای نوار پارچه‌ای مخصوص ساخت گل را صاف گرفته و چند بار به صورت اریب تا بزنید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا دایره‌وار به شکل گلبرگ اطراف مرکز گل قرار گیرند. البته مراقب باشید که مانند مرکز گل پیچانده نشوند و گلبرگ‌ها کاملا صاف و مشخص باشند. وقتی به انتهای کار رسیدید، بخشی از نوار را باقی بگذارید و سپس به سمت پشت کار تا بزنید (تصویر ۱۱).

کمربند

اکنون مجددا با نخ و سوزن، به طوری که نخ دیده نشود، گلبرگ‌ها را کاملا محکم کنید. مراقب باشید تمام گلبرگ‌ها را با نخ طوری بدوزید که کاملا سرجای خود ثابت بمانند. وقتی دوخت به پایان رسید انتهای نخ را سرقایمی زده و باقیمانده نخ را قیچی کنید (تصویر ۱۲).

کمربند

اکنون یک تکه پارچه ۱۲ در ۱۲ سانتی‌متری برش زده و آماده کنید (تصویر ۱۳).

کمربند

آن را از وسط تا کرده و به شکل منحنی، دو لبه پارچه را – از یک گوشه به طرف گوشه دیگر – بدوزید. حدود نیم سانتی‌متر هم زاپاس (جای دوخت) بگذارید (تصویر ۱۴).

کمربند

لبه اضافی را قیچی، کار را به رو کرده و آن را با اتو کاملا پرس نمایید (تصویر ۱۵).

کمربند

بخش صاف کار را چند چین کوچک بزنید و با سوزن محکم کنید. این تکه پارچه قرار است نقش برگ گل را بازی کند (تصویر ۱۶).

کمربند

اکنون نوار پارچه‌ای دیگر را برداشته و دو حلقه D شکل را از یک طرف آن رد کنید و سر نوار را تا زده و با سوزن محکم نگه دارید. سپس انتهای برگی را که آماده کرده‌اید، مابین تای این نوار پارچه‌ای بگذارید و با دوخت، آن را ثابت کنید (تصویر ۱۷).

کمربند

انتهای بخش تا شده نوار را نیز با دو ردیف دوخت، کاملا محکم کنید (تصویر ۱۸).

کمربند

اکنون گل پارچه‌ای را که از قبل آماده کرده بودید، روی این بخش نوار که درون حلقه رفته، قرار دهید و با نخ و سوزن، بخیه‌های تمیزی از طرف پشت کار بزنید. به طوری که نخ از روی کار معلوم نشود. در ضمن در پایان کار، حلقه‌ها هم زیر گلبرگ‌های گل قرار گرفته و پنهان باقی می‌مانند (تصویر ۱۹).

کمربند

اکنون طرف دیگر کمربند را از درون حلقه‌ها که زیر گل است رد کنید و از درون یکی از حلقه‌ها بیرون بکشید (تصاویر ۲۰ و ۲۱). بدین ترتیب هر وقت بخواهید می‌توانید کمرتان را شل و یا سفت کنید.

کمربند

کمربند

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.