آموزش ساخت جعبه جواهرات (قسمت اول)

از جواهرتان به خوبی نگهداری کنید

ساخت جعبه جواهرات برای زیور آلات بدلی کار آسانی است و حتی می‌توانید آن را با استفاده از وسایل دور ریختنی بسازید. در اینجا روش درست کردن جعبه جواهرات با رول خالی چسب نواری یاد داده شده است. برای ساختن جعبه جواهرات می‌توانید از وسایل دور ریختنی اطراف خود مثل انواع بطری‌های پلاستیکی و فلزی، کارتن‌های مقوایی و وسایل ساده دیگر استفاده نمایید.

درست کردن جعبه جواهرات تزیینی

اکنون می‌خواهیم با شما یاد بدهیم که یک جعبه جواهرات زیبا مدل قلبی با وسایل ساده و حتی دور ریختنی درست کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • رول خالی نوار چسب ۵ سانتی متری
  • مقوای ضخیم (مثل مقوای کف جعبه کفش)
  • کاغذ کادو
  • روبان نیم سانتی
  • قیطون
  • چسب
  • گل‌های آماده
  • قیچی

روش ساخت جعبه جواهرات تزیینی مدل قلب

ابتدا رول‌های چسب نواری را از وسط ببرید، سپس یک طرف هر نیمه را کمی صاف کنید تا حالت یک قلب نصفه را داشته باشد.

جعبه جواهرات

بعد دو طرف رول مقوایی را به هم بچسبانید طوری که در کنار هم یک قلب را تشکیل بدهند. می‌توانید با چسب قطره‌ای و یا چسب نواری مقاوم این کار را انجام بدهید. حالا قلب به دست آمده را روی مقوای ضخیم بگذارید و دو عدد قلب به اندازه آن و یک قلب حدود نیم سانتی متر کوچکتر از آن را روی مقوا بکشید.

جعبه جواهرات

دو تکه روبان را به اندازه‌ای ببرید که ارتفاع دیواره‌های جعبه به علاوه ۴ سانتی‌متر باشد. سپس روی دو قسمت بالای یکی از قلب‌ها روبان‌ها را چسبانده و بعد قلب کوچکتر را وسط آن و روی روبان‌ها قرار داده و بچسبانید. حالا قلب دیگر را کف جعبه بچسبانید. دقت کنید که دیواره‌ها به خوبی روی آن ثابت بشوند. بعد از اینکه چسب آن خشک شد، با کاغذ کادو دو قلب به اندازه ۱ سانتی متر بزرگتر از کف جعبه و یک نوار با طولی برابر با دور جعبه و عرض ۱ سانتی متر بلند‌تر از ارتفاع جعبه درست کنید. سپس کاغذ کادو را روی قسمت‌های مختلف جعبه کادو بچسبانید. بعد در جعبه را بردارید و روبان‌های آن را داخل دیواره و کف جعبه بچسبانید. می‌توانید برای زیبایی بیشتر داخل دیواره‌های جعبه را نیز کاغذ کادو بچسبانید.

جعبه جواهرات

اکنون زمان تزیین بیرون جعبه است. نخ قیطونی متوسط را دورتادور قسمت پایین جعبه کادو و روی در آن بچسبانید. بعد گل‌های آماده در کنار هم روی جعبه قرار دهید و وقتی به طرح مورد نظرتان رسیدید آنها را بچسبانید.

جعبه جواهرات

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.