آموزش ساخت کاردستی عروسک انگشتی

بچه‌ها از داشتن عروسک انگشتی لذت می‌برند

عروسک انگشتی از بازی‌های محبوب کودکان خصوصا خردسال و کودکان مهدکودک و پیش دبستانی است. یک بازی و روش خلاقانه برای تمرین خلاقیت کودکان نقش آفرینی با عروسک‌های انگشتی است. شما می‌توانید یک تئاتر ترتیب دهید. تئاتر به کودکان کمک می‌کند تا درباره زندگی، رفتارها، باورها، خودشان و دیگران چیز یاد بگیرند. در مورد بازی‌های وانمودی و بازی‌های تخیلی و فواید آنها قبلا صحبت کردیم. نقش بازی کردن و خلق نقش‌های مختلف و ورود کودکان به دنیای تخیلاتشان همگی تمرینی برای خلاقیت کودک است. کودکان در این بازی تخیلی اعتماد به نفس و چگونگی برقراری ارتباط با دیگران را فرا می‌گیرند.

بازی با عروسک انگشتی به علت اینکه توسط انگشت خود کودکان هدایت می‌شود، کودکان با عروسک‌ها به خوبی می‌توانند ارتباط برقرار کنند و به دنیای تخیل و خیال‌پردازی وارد شوند. یک ایده برای ساخت عروسک انگشتی می‌خواهیم با دستکش آشپزخانه معرفی کنیم.شاید عروسک انگشتی در بازار فراوان باشد، ولی هدف ما این هست که با ابزار ساده و خلاقانه کودکان بازی خلاق را خودشان درست کنند.

عروسک انگشتی

پس این دفعه اگر خواستید دستکش قدیمی را دور بیاندازید، نگه داشته زیرا با ساخت عروسک انگشتی با دستکش آشپزخانه شما هم آموزش بازیافت مواد دوریختنی هم یک ایده برای سرگرمی و بازی برای کودک‌تان دارید.

مواد لازم:

  • قیچی
  • دستکش آشپزخانه
  • ماژیک
  • پر، کاغذ رنگی ….

روش ساخت عروسک انگشتی با دستکش آشپزخانه:

ابتدا با قیچی قسمت انگشت دستکش را برش بزنید. حالا با کمک ماژیک نقش‌ها و شخصیت‌های کارتونی محبوب کودک‌تان را بکشید. و تمام به همین راحتی….

عروسک انگشتی

عروسک انگشتی

در این نمونه با کمی پر و کاغذ رنگی اردک کوچولو درست شده است.

عروسک انگشتی

عروسک انگشتی

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.