آموزش ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی در منزل (قسمت دوم)

منزل‌تان را به راحتی زیبا کنید

درست کردن گلدان با وسایل دور ریختنی کاری خلاقانه و کم هزینه است. در اینجا روش ساخت با ظرف‌های پلاستیکی و قوطی کنسرو یاد داده شده است. از این گلدان‌ها می‌توانید برای نگهداری گل‌های مصنوعی و طبیعی استفاده نمایید.

روش درست کردن گلدان برای گیاهان زنده

برای درست کردن با وسایل دور ریختنی می‌توانید از قوطی کنسرو، ظروف پلاستیکی دور ریختنی و حتی قسمت پایین شیشه‌های نوشابه استفاده کنید. ظرفی که برای آن در نظر گرفته‌اید را تمیز کنید. سپس با استفاده از گواش یا اسپری رنگ همه را سفید کنید.

گلدان

با استفاده از روغن جلا یا اسپری براق کننده آن را زیباتر کنید. برای تزیین به سه روش می‌توانید عمل کنید. روش اول این است که با استفاده از ته قلمو و رنگ سیاه روی آن نقطه‌های پررنگ پراکنده بگذارید.

گلدان

در روش دوم می‌توانید روی گلدان دایره‌های توخالی با اندازه‌های نامساوی بکشید. در مدل سوم نیز آن را برعکس کرده و به آرامی رنگ گواش را روی لبه‌های آن بریزید تا حالت چکه کردن روی گلدان شکل بگیرد. سپس با قلمو قسمت‌های خالی را رنگ کنید و اجازه دهید تا رنگ‌ها کاملا خشک شوند.

گلدان

داخل گلدان را با خاک پر کرده و گل‌ها را درون آن بکارید. در انتها می‌توانید با شن رنگی روی خاک را تزئین کنید.

گلدان

درست کردن گلدان با وسایل دور ریختنی مثل قوطی کنسرو

ابتدا قوطی کنسرو را به خوبی بشویید و برچسب روی آن را نیز جدا کنید. برای تزیین می‌توانید از پارچه‌های رنگی استفاده کنید. یک پارچه مستطیلی که عرض آن به اندازه ارتفاع قوطی و طول آن برابر با دور قوطی باشد آماده کنید. سپس لبه‌های بالا و پایین عرض پارچه را به سمت داخل اتو کنید.

گلدان

بعد روی قوطی را چسب بزنید و پارچه را به آرامی دور قوطی بچسبانید.

گلدان

اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود اکنون از این قوطی تزیین شده می‌توانید به عنوان جامدادی، جاشمعی و گلدان برای گل‌های زنده و یا گل مصنوعی استفاده کنید.

گلدان

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.