معرفی ۳ روش برای ارتقای بازی موبایل

چگونه در تولید بازی موبایل موفق باشیم؟

این روزها  در فروشگاه های اینترنتی تعداد نامحدودی بازی موبایل وجود دارد. پیدا کردن بازی های خوب چالشی برای مصرف کنندگان این بازی هاست. با کمک جداول رتبه بندی و توصیه های اپ استورها، ایجاد یک بازی کار آسانی است.  برخی از ارائه دهندگان بازی با وجود اینکه بازی های خوبی را ثبت کرده اند ولی بازدید کننده ندارند. دستیابی به موفقیت در ارائه بازی بستگی به این دارد که بازار در سال پیش رو چقدر رشد می کند.

تحقیقات بازار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر طرفدار بازی موبایل در ایالات متحده وجود دارد و حداقل ۱۲ میلیون نفر دیگر در سال ۲۰۱۷، به آن افزوده خواهد شد. علاوه بر افزوده شدن تعداد کاربران، افزایش امکان رای دهی به بازی نیز بسیار قابل توجه بوده است. همچنین امکانات بیشماری وجود دارد تا محبوبیت یک بازی به وسیله تلاش های بازاریابی، توسعه برند و آموزش افزایش پیدا کند.

آمار نشان می دهد که نفوذ بازار بر بازی های موبایل  ۵۵ درصد است، این نشان می دهد فرصت های بیشماری برای ارائه دهندگان و شرکت های بازی وجود دارد تا با ارائه بازی های هدفمند و موفق، مشتریان جدید و بسیاری را جذب کنند. چند  استراتژی اثبات شده وجود دارد که توسط شرکت های بازی به طور موفقیت آمیز اجرا شده است.

ایلیا نیکولایف، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بازی موبایل  (Tapinator (TAPM، می گوید: “اپ استورها در طول سال ها به طور چشمگیری تغییر کرده اند و این تغییرات موجب رقابت بیش تر شده است.” برای جذب کاربر، معیارهای بازی شما باید به اندازه کافی خوب باشد تا بتوانید مشتریان خود را جذب کنید. هدف  هر ارائه دهنده بازی این است که بازی هایی تولید کند که رشد طولانی مدت داشته باشد. استراتژی های زیر به هر شرکتی در فضای بازی موبایل در سال ۲۰۱۷ کمک خواهد کرد.

۱-قبل از خلاقیت، هزینه مالی نیاز است

بازی برای اکثر مردم سرگرمی است. اکثر مردم برای گذراندن وقت به دور از دغدغه های زندگی بازی می کنند. بسیاری از شرکت های بازی با یک  ذهن خلاق شروع می کنند. اگر آنها بخواهند بازی هایی تولید کنند که ارزش داشته باشد، بهتر است با یک رویکرد کمی آغاز کنند.

این سوال پیش می آید آیا سرمایه گذاری در توسعه بازی منجر به نتایج مالی مورد انتظار خواهد شد یا خیر؟ نیکولایف براساس تجربیاتش می گوید: “این یک کسب و کار مبتنی بر کمیت است که می توانیم بازی هایی با نام های جدید روانه بازار کنیم در عین حال که برنامه های تکمیلی بازی را به حداقل می رسانیم.” چالش اصلی این است که بازی را نصب کنیم که به اندازه کافی بزرگ باشد تا از طریق تبلیغات بتوان از محصول پول درآورد.

۲- ایجاد بازی های سریع و بهبود آن

راه دیگر، سرعت بخشیدن به رشد است که به سرعت، بازی ها را ارتقا دهیم و روند پیشرفت ثابت داشته باشیم. نیکولایف می گوید شرکت  Tapinator  برای توسعه دو دسته بازی شامل بازی های کامل و تماما عیار و بازی های با سرعت بالا اجرا شده است. بازی های کامل شامل بازی هایی هستند که کاربران را به واسطه محتوای طولانی و متوالی خود جذب می کنند، در حالی که بازی های سریع، کاربران را به واسطه سرمایه گذاری بر روی ترندهای موجود جذب می کنند.

قابلیت ارتقای بازی به ارائه دهندگان بازی کمک می کند ابتدا یک بازی ساده ارائه دهند وسپس آن را در طول زمان بهبود بخشند. این بدان معنا نیست که شما باید یک بازی بدون استاندارد ارائه دهید و بعدا آن را بهبود بخشید. همه چیز باید با کیفیت بالا شروع شود در غیر این صورت، کاربران جذب نمی شوند. با این حال، متدهای ارتقا برای تولید سریع بازی ها، کمک می کند مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.

۳ – یک اکوسیستم برای بازاریابی برنامه ها ایجاد کنید

گرچه برخی بازی ها از همان ابتدا موفقیت چشمگیری پیدا می کنند اما معمولا موفقیت بازی بخشی از یک مجموعه بزرگتر است.  برای مثال نمونه هایی چون  PokemonGo  بسیار نادر هستند، و باید بدانید که بیشتر کاربران از رای ها و امتیازاتی که به بازی داده شده، می آیند. برای اطمینان از موفقیت یک بازی، بهتر است مجموعه ای از بازی ها با عناوین مشابه را تحت یک شرکت ارائه دهنده منتشر کنید زیرا بیشتر کاربران فقط از سرگرمی های یک شرکت بازدید می کنند. با انجام این کار، در هر زمان که کاربر بازی می کند و لذت می برد انتظار بازی های  بهتری را دارد و بازی های بهتری را دنبال می کند.

نیکولایف می گوید: “در مورد بازی های سریع،  محاسبه بسیار ساده تر است.” ما از سیستم پرداخت پول استفاده نمی کنیم و تنها بر شبکه های تبلیغی موازی تکیه می کنیم. برند هایی که به دنبال گسترش پیشنهادات در سال ۲۰۱۷ هستند، از چنین استراتژی بهره می برند.

چه ارائه دهنده بازی باشید یا بازاریاب یا کارآفرین حوزه بازی ویا چیزی در این میانه، این استراتژی ها به شما کمک می کند که برند موفق تری در سال ۲۰۱۷ داشته باشید. بر روی مخاطبان خود، نیازهای خاص آنها و گونه هایی از بازی که آنها را بیشتر درگیر می کند، تمرکز داشته باشید. بازی ها را بر اساس عملکرد مخاطب طراحی کنید اینگونه برند بازی شما در طولانی مدت دوام خواهد آورد. همیشه در نظر داشته باشید که کاربران شما چگونه در جریان فرآیند پیشرفت بازی قرار می گیرند تا مطمئن شوید بازی های آینده نیز موفق خواهند بود.

منبع entrepreneur.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. باران می گوید

    جاااااالب بود.حتما استفاده میکنم ممنونم

  2. علی می گوید

    ساخت بازی خیلی جذابه،بازی هم برای سازندش هیجان داره هم کاربر،ممنوووووونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.