آموزش نقاشی زمستانه با مداد شمعی

فصل‌ها را با نقاشی به بچه‌ها بیاموزید

نقاشی زمستانه با تکنیک مداد شمعی و آبرنگ برای کسانیکه دنبال کار هنری ساده برای هر گروه سنی هستید، مناسب است. در این روش کودک شما با یک تکنیک خلاقانه هنری برای کشیدن نقاشی آشنا می‌شود. از طرفی استفاده از مداد شمعی بخاطر اینکه راحت در دست قرار می‌گیرد، یک فعالیت برای دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف برای کودکان کوچک است.

مواد لازم:

  • کاغذ
  • مداد شمعی
  • آبرنگ
  • قلمو

برای کشیدن نقاشی زمستانه کودکانه شما نیاز به کاغذ، مداد شمعی و آبرنگ یا رنگ اکرولیک دارید. بهتر است از کاغذ خشن مخصوص آبرنگ استفاده کنید. اگر هم بجای آبرنگ از رنگ اکرولیک استفاده می‌کنید، رنگ را حسابی با آب مخلوط کنید تا رقیق شود.

روش کشیدن نقاشی زمستان کودکانه:

نقاشی زمستانه

ابتدا از کودک بخواهید با مداد شمعی سفید یک طرح زمستانی نقاشی کند. این طرح می‌تواند منظره درخت زمستانی، خرس قطبی، دانه‌های بلوری برف… باشد. حالا با آبرنگ کل صفحه را رنگ آمیزی کنید. از رنگ‌های شفاف بهتر است استفاده کنید. ترکیب آبی و سفید زیبا است.

  • نکته: از مقدار آب زیاد در رنگ آمیزی صفحه استفاده کنید. چونکه ترکیب رنگ‌ها بهتر خودش را نشان بدهد و همینطور مداد شمعی سفید مقاوت بهتری دارد.

تکنیک نقاشی با مداد شمعی و آبرنگ یک فعالیت هنری و علمی است. روغن و آب در ترکیب با هم مقاوم هستند و روغن موجود در مداد شمعی مانع جذب رنگ رقیق می‌شود. برای کودک شما جالب است که وقتی قلمو بر روی طرح می‌کشد نقاشی مداد شمعی محو نمی‌شود و خودش را نشان می‌دهد. شبیه شعبده بازی می‌ماند. نمونه‌هایی از نقاشی زمستان کودکانه با مداد شمعی سفید در زیر ببینید.

نقاشی منظره برفی

نقاشی زمستانه

نقاشی دانه‌های برف

نقاشی زمستانه

نقاشی زمستان برفی

نقاشی زمستانه

نقاشان از این تکنیک نقاشی با مداد شمعی برای کشیدن ابر، موج دریا و کف روی صخره‌ها و دیوارهای سنگی استفاده می‌کنند.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.