آموزش درست کردن ۳مدل کوسن نمدی با الگو

چیدمان منزل‌تان را تغییر دهید

با درست کردن کوسن نمدی با الگو در منزل می‌توانید در چیدمان دکوراسیون‌های خود تنوع زیادی ایجاد کنید. در اینجا روش درست کردن سه مدل کوسن نمدی همراه با تزیین آنها یاد داده شده است که می‌توانید آن‌ها را در اتاق خواب و سالن استفاده کنید. درست کردن کوسن نمدی با الگو کاری ساده است و برای زیباتر شدن آن بهتر است از تزئینات مختلف استفاده کنید. مثلا با استفاده از نمد گل رز و گل پنج پر درست کنید. با الگوی مدل لب نیز می‌توانید یک مدل عاشقانه برای اتاق خواب خود بسازید.

۱- تزئین کوسن نمدی با الگو گل رز

برای درست کردن ابتدا تعدادی از الگوی زیر را با سایز دلخواه روی نمد کشیده و برش دهید. هر چه سایز الگو بزرگتر باشد اندازه گل‌ها بزرگتر خواهد شد.

کوسن

همچنین می‌توانید به جای الگوی دالبری، الگوی دایره‌ای ساده را آماده کنید سپس قسمت‌های بیرونی آن را حالت دالبری برش دهید.

کوسن

از مرکز دایره به سمت بیرون شروع به پیچیدن گل‌ها کنید و انتهای آن را با چسب بچسبانید و یا با نخ و سوزن بدوزید. وقتی همه گل‌ها آماده شد آن‌ها را در کنار هم روی سطح بدوزید.

کوسن

۲- درست کردن کوسن نمدی مدل لب با الگو 

برای درست کردن مدل لب ابتدا الگوی زیر را روی نمد صورتی یا قرمز بکشید. سایز آن می‌تواند به صورت دلخواه باشد.

کوسن

بعد از کشیدن قسمت بالا، پایین و پشت الگو آن‌ها را برش دهید.

کوسن

قسمت بالا و پایین جلوی الگوی لب را به هم بدوزید. سپس این بخش را دورتا دور به تکه پشت بدوزید. توجه داشته باشید که باید حدود ۵ سانتی متر آن را باز بگذارید، که بتوانید داخل آن را با پشم شیشه یا الیاف دیگر پر کنید.

کوسن

اکنون پارچه را پشت و رو کنید. سپس با الیاف داخل کوسن را پر کنید.

کوسن

خط وسط لب را با نخ و سوزن از ابتدا تا انتها محکم کوک بزنید. طوری که وسط کوسن حالت تو رفتگی ایجاد شود و شکل لب کاملاً روی آن به وجود آید. در انتها قسمت باز درز کوسن را نیز بدوزید.

کوسن

۳- درست کردن کوسن نمدی با تزیین گل 

برای درست کردن این کوسن نمدی ابتدا از نمد یک مستطیل با عرض ۶۰ سانتی متر و طول ۳۰ سانتی متر درست کنید. همچنین می‌توانید به جای مستطیل دو عدد مربع با عرض ۳۰ سانتی متر نیز درست کنید. اگر الگوی مستطیلی را درست کرده‌اید، دو طرف پارچه را به هم بدوزید. سپس داخل آن را با پشم شیشه پر کنید. اگر الگوی مربعی دارید، سه طرف دو تکه نمد را به هم دوخته و داخل آن را با پشم شیشه پر کنید. در انتها قسمت باز کوسن را نیز بدوزید. حال با استفاده از الگوی زیر روی یک نمد با رنگ نزدیک به رنگ نمد پس زمینه، تعدادی گل پنج پر بکشید و برش دهید.

کوسن

سپس آن‌ها را با ترتیب دلخواه روی کوسن بچسبانید. برای استحکام بیشتر بهتر است گل‌ها را روی کوسن بدوزید. در این مدل قسمت بالای کوسن پر گل است و هرچه رو به قسمت پایین می‌رود، تعداد گل‌ها کمتر می‌شود.

کوسن

برای تزیین با الگوی گل می‌توانید از انواع مدل‌های گل با رنگ متنوع نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید با مدل‌های مختلف گل نمدی کوسن‌های زیبا درست کنید.

کوسن

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. انجام پایان نامه کارشناسی ارشد می گوید

    باتشکر از مطالب مفیدتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.