چطور اتاق نشیمن کوچک خود را زیباتر کنیم؟

محیطی زیبا برای پذیرایی از مهمانان خود ایجاد کنید

شاید فکر کنید نمی‌توانید در اتاق نشیمن کوچک خانه خود، فضای شیک و زیبایی ایجاد کنید. در این مقاله ترفندهایی به شما آموزش می‌دهیم که با آنها می‌توانید اتاق نشیمن زیبایی داشته باشید:

اتاق نشیمن کوچک و پرده بلند

اگر می‌خواهید رنگ به اتاق نشیمن بدهید، رنگی انتخاب کنید که با رنگ دیوارها هماهنگی داشته باشد و چندان متضاد نباشد. برای آنکه جلوه‌ی شیک‌تری به اتاق بدهید، پرده بلندی استفاده کنید که تا سقف را بپوشاند. چه از پرده استفاده کنید یا کرکره و یا پارچه ساده برای پنجره، فرقی نمی‌کند. همه اینها اتاق نشیمن را زیبا می‌کنند (۶ اشتباه رایج در استفاده از پرده).

اتاق نشیمن کوچک و نور طبیعی

نور طبیعی علاوه بر اینکه فضا را شیک‌تر می‌کنند، جلوه بزرگتری نیز به اتاق می‌دهند.

رنگ تیره دیوار و اتاق نشیمن کوچک

رنگ کردن دیوارها به رنگ تیره، فضا را بسیار شیک می‌کند. کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های تند، توجه‌ها را از کوچکی فضا پرت می‌کند و اتاق نشیمن را شیک‌تر می‌کند (راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای اتاق نشیمن).

اتاق نشیمن کوچک و راهرو

اگر اتاق نشیمن کوچک شما راهروی باریکی دارد، کاناپه را مقابل دیوار قرار داده و فضای میانی اتاق را خالی بگذارید. کاناپه‌ای را انتخاب کنید که رنگ شیکی داشته باشد، مانند بژ، مشکی یا آبی تیره.

اتاق نشیمن کوچک با پنجره بزرگ

اگر در اتاق نشیمن پنجره بزرگی با چشم‌انداز زیبا دارید، اجازه دهید نور بیرون به داخل بیاید تا فضای داخل و بیرون با هم درآمیزند. بدین صورت فضا بزرگتر به نظر رسیده و زیباتر می‌شود.

اتاق نشیمن کوچک با کاناپه و صندلی

برخی اثاث خانه مانند کاناپه و صندلی‌ها که پایه دارند، فضای بیشتری به اتاق می‌دهند. باید سعی کنید پارچه، طرح و رنگ مبلمان چندان با مدل شیکی که دوست دارید ایجاد کنید، فاصله نداشته باشد.

اتاق نشیمن کوچک و اثاثیه

ایجاد فضایی شیک و زیبا در اتاق نشیمن کوچک مستلزم خلوت کردن فضاست یعنی از شر اثاثیه‌ای که با فضای شیک اتاق نشیمن همخوانی ندارند، راحت شوید. هر وسیله‌ای که فضا را از شیک بودن خارج می‌کند، بردارید.

نور و رنگ خنثی در اتاق نشیمن کوچک

رایج‌ترین راه‌حل برای بزرگتر نشان دادن فضا و شیک و زیباتر شدن آن، استفاده از نور زیاد و رنگ‌های خنثی است. این رنگ‌ها پس‌زمینه خوبی برای طراحی دیواری، صندلی‌های پایه‌دار و روشنایی اتاق هستند.

کاناپه در اتاق نشیمن کوچک

اگر می‌خواهید اتاق نشیمن کوچک خانه شما شیک‌تر باشد، کافی است رنگ‌هایی ساده همراه با طرح و الگوی منحصر به فرد برای مبلمان انتخاب کنید. برای مثال کاناپه ساده آبی رنگ با کوسن‌های طرحدار که کمی رنگ آبی داشته باشد، بسیار زیبا و شیک خواهد شد (در خرید کاناپه به چه نکاتی توجه کنیم؟).

اتاق نشیمن کوچک و آینه

آینه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای در فضا دارند. برای آنکه نور و وسعت بیشتری به فضا بدهید و اتاق نشیمن خود را آنگونه که می‌خواهید شیک و زیبا کنید، یک آینه بلند و مستطیلی که متناسب با فضای شما باشد، بسیار عالی خواهد بود (آنچه باید درباره نصب آینه به دیوار بدانید).

منبع decoholic.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.