با ده ترفند سرعت ویندوز ۱۰ خود را ارتقا دهید (بخش دوم)

با صرف کمترین زمان و هزینه، سرعت ویندوز 10 را افزایش دهید

زمانی که سیستم شما زمان زیادی صرف لود شدن می­‌کند و وقت شما به هدر می‌­رود، ممکن است به فکر یک روش برای ارتقای سرعت ویندوز ۱۰ خود باشید.

به همین دلیل می‌خواهیم ترفندهای سریع خود برای سرعت بخشیدن به ویندوز را به شما نشان دهیم که با کمترین زمان و بدون هیچ هزینه‌ای سرعت سیستم خود را افزایش دهید. در بخش اول این آموزش پنج ترفند را معرفی کردیم، با ما همراه باشید تا پنج ترفند دیگر را معرفی کنیم:

۶. برخی از نرم‌افزارها را تغییر دهید و یک جایگزین بهتر شناسایی کنید

ممکن است کندی سرعت سیستم مرتبط با ویندوز نباشد و به دلیل نرم‌افزاری باشد که از آن استفاده می‌­کنید.

برای بهبود عملکرد نرم‌افزارها بهتر است از آخرین نسخه آپدیت شده آن استفاده کرد. جایگزینی یک نرم‌افزار با گزینه سبک‌تر می­‌تواند عملکرد سیستم را افزایش دهد.

تغییر نرم‌افزارها برای ارتقای سرعت ویندوز 10

به عنوان مثال، استفاده از Windows Defende به جای آنتی ویروس  Norton  ایده مناسبی است. زمانی که گزینه‌های سبک‌تر موجود است به‌صرفه نیست که از نرم‌افزاهای حجیم قبلی استفاده کرد.

۷. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید

در حالی که ما در مورد راه‌حل‌های بالقوه صحبت می­‌کنیم که به خودی خود به ویندوز مربوط نیستند، هم‌اکنون قصد داریم سرعت اتصال به اینترنت را ذکر کنیم. حتی یک سیستم قدرتمند نیز می­‌تواند در هنگام اتصال به یک شبکه کند، دچار اختلال در عملکرد شود.

برای بهبود این وضعیت و سرعت بخشیدن به شبکه خانگی خود می‌­توانید بعضی از اصلاحات را پیاده‌سازی کنید و مشکلات اینترنت را برطرف کنید.

۸. حل مشکلات را به ویندوز بسپارید

آیا می‌دانستید که ویندوز شامل ابزارهای عیب‌یابی است؟ در حالی که این ابزارها همیشه موفق نیستند اما برای شناسایی مسائل رایج، مانند مشکلات مربوط به آپدیت ویندوز می‌­تواند مفید باشد.

برای دسترسی به عملکرد عیب‌یابی، در منوی استارت گزینه کنترل پنل را باز کنید. در گوشه سمت راست بالا، نوع نمایش آیکون‌ها را به گزینه Small icons تغییر دهید. گزینه Troubleshooting را انتخاب کنید و در قسمت System and Security روی Run maintenance tasks کلیک کنید.

اکنون پنجره عیب‌یابی را مشاهده کنید. لینک Advanced را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که اعمال تعمیرات به طور خودکار بررسی می­‌شود. می‌­توانید گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا ابزار بتواند مشکلات اضافی را حل کند. سپس بر روی Next کلیک کنید و منتظر بمانید تا ابزار اجرا شود.

در صورت تشخیص هر گونه مسائل، خلاصه‌ای از آنها را مشاهده خواهید کرد.

عیب‌یابی ویندوز برای ارتقای سرعت ویندوز 10

۹. اسکن سیستم برای شناسایی بدافزارها

اگر کامپیوتر شما به طور ناگهانی کند شود، ممکن است نرم‌افزارهای مخرب داشته باشد. نسخه رایگان     Malwarebytes  را نصب کرده و با اجرای اسکن به شناسایی این بدافزارها بپردازید.

اسکن سیستم برای ارتقای سرعت ویندوز 10

پس از تأیید وجود نرم‌افزارهای مخرب، از نرم افزار امنیتی و مناسب برای جلوگیری از بروز سایر مسائل در آینده استفاده کنید.

۱۰. راه‌اندازی مجدد

به یاد داشته باشید که یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش سرعت ویندوز کامپیوتر، راه‌اندازی مجدد آن است! ممکن است سیستم خود را در طول هفته راه‌اندازی نکرده باشید و احتمالا مشکلات زیادی به همراه دارد. راه‌اندازی مجدد سیستم می­‌تواند مسائل را حل کند و عملکرد بهتری به شما ارائه دهد.

توجه داشته باشید که به لطف ویژگی Fast Startup ویندوز ۱۰، که سریع‌تر از قبل عملیات بوت شدن را آغاز می­‌کند، خاموش کردن و راه‌اندازی مجدد آن نسبت به Restart کردن سیستم مناسب نیست. اطمینان حاصل کنید که از منو، گزینه Restart را انتخاب کرده باشید تا این فرآیند به درستی انجام گیرد.

جمع بندی

این ۱۰ ترفند به شما این امکان را می­‌دهد تا بدون نیاز به زمان زیاد و پرداخت هزینه سرعت ویندوز خود را افزایش دهید. ترفندهای نرم‌افزاری، سرعت سیستم را به اندازه نصب SSD افزایش نمی‌­دهد، اما مطمئنا به شما کمک خواهد کرد.

در حالیکه در حال ارتقاء ویندوز هستید، باید از اشتباهات تعمیر جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.