چگونه از شر چربی زیربغل خلاص شویم؟

ورزش و رژیم غذایی برای سوزاندن چربی زیربغل

اگر پس از پوشیدن سوتین متوجه شده‌اید که مقداری گوشت اضافی بین سینه و بازوی شما نمایان می‌شود، باید بدانید شما تنها نیستید. چربی زیربغل امری رایج است و نباید نسبت به آن احساس بدی داشته باشید. احتمالا ترجیح می‌دهید آن را بپذیرید زیرا هیچ راه حل ساده‌ای برای کم کردن این بافت چربی اضافی وجود ندارد. در واقع روش خاصی برای از بین بردن چربی یک نقطه مشخص از بدن وجود ندارد. وزن و چربی در بدن هر یک از ما بر اساس ژنتیک در نقاط مشخصی تجمع می‌یابد. بنابراین اگر بخواهید چربی کمی از قسمت مشخصی از بدن کم کنید، باید بر روی برنامه‌های کاهش وزن کلی بدن تمرکز کنید و ورزش‌هایی که بر روی عضلات آن قسمت مشخص بدن کار می‌کنند، انجام دهید.

چه باید خورد؟

به طور کلی اگر بخواهید وزن کم کنید باید کالری کمتری نسبت به معمول خود مصرف کنید. میزان کالری مصرفی برای هر کس  می‌تواند متفاوت باشد، به این منظور می‌توانید از اپلیکیشن‌های مخصوص و یا متخصص تغذیه کمک بگیرید تا به شما نشان دهند چه میزان باید کالری مصرف کنید. مهمتر آنکه مواد غذایی که مصرف می‌کنید باید ترکیبی از مواد مغذی از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد.

نیمی از کالری روزانه خود را به کربوهیدرات‌هایی مانند پاستای جو، سبزیجاتی چون سیب زمینی، ذرت و نخودفرنگی اختصاص دهید. ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر کالری باید غذاهای پروتئینی مانند مرغ، تخم مرغ، اسفناج و لوبیا باشد. ۲۰ تا ۳۰ درصد باقیمانده نیز به چربی اختصاص می‌یابد! چربی که از منابع سالمی چون روغن زیتون و روغن دانه‌ها هستند.

چه ورزشی باید انجام داد؟

بهترین ورزش برای سوزاندن چربی‌ها، تمرینات قدرتی است. افزایش توده‌های ماهیچه‌ای به بالا رفتن متابولیسم کمک می‌کنند. این موجب سوزاندن کالری بیشتر می‌شود. ورزش‌هایی برای بزرگترین و قوی‌ترین توده‌های ماهیچه‌ای انجام دهید تا کالری سوزی نیز تا حد امکان افزایش یابد. این ماهیچه‌ها شامل ماهیچه باسن و چهار سر ران می‌شوند. برای ورزش این قسمت‌ها می‌توانید حرکاتی چون چمباتمه زدن، پرش، پرس سینه و پارو زدن را انجام دهید. هر روز یکی از این ورزش‌ها را انجام دهید.

در رابطه با زیربغل دو گروه ماهیچه‌ای که درگیر هستند، سینه و کمر است. برای سینه حرکاتی چون بارفیکس، پایین کشیدن کابل (بدنسازی). برای کمر: پرس (وزنه‌برداری در حالت خوابیده به پشت روی نیمکت)، حرکت پروانه‌ای قفسه سینه (باز و بسته کردن دست با وزنه)، شنا سوئدی و پرس شانه. قبل از آنکه دوباره روی عضلات سینه یا کمر کار کنید، یک یا دو روز مهلت دهید تا ماهیچه‌ها بتوانند اصلاح و بازسازی شوند.

از بلند کردن وزنه‌های سنگین نترسید. بهترین راه برای سوزاندن چربی و بالا بردن ضربان قلب بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر با تعداد تکرار متوسط است. وزنه‌ای را انتخاب کنید که بتوانید با آن هر حرکت را ۸ تا ۱۲ بار تکرار کنید در صورتی که از فرم خارج نشوید. اگر از فرم خارج شدید یعنی وزنه خیلی سنگین بوده است. اگر شمارش سریع انجام می‌شود و از دستتان درمی‌رود، یعنی وزنه خیلی سبک است. ورزش‌های قلبی-عروقی با شدت بالا در باشگاه‌ها و کلاس‌های ورزشی با فواصل زمانی، مناسب است.

شما نمی‌توانید فقط چربی زیربغل را از بین ببرید اما می‌توانید بر روی تناسب اندام کلی خود کار کنید که بر روی قسمت زیربغل هم تاثیرگذار است.

منبع womenshealthmag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.